רכב חשמלי לעומת רכב על בנזין - מה עדיף לקנות?

העלייה במס קנייה על רכבים חשמליים, מתי ייכנס מס נסועה לתוקף, מה ההבדל בעלויות השוטפות בין רכב חשמלי לרכב על דלק ולמה המדינה דוחה את הדיווח על מס נסועה ככל שאפשר?
 |   | 

המיסוי על כלי רכב ישתנה משמעותית ב-2025, אבל בשלב זה לא ברור עד כמה. מה שברור הוא שהרכבים החשמליים יתייקרו בצורה משמעותית. 

בחודש ינואר מס הקנייה על הרכבים החשמליים אמור לעלות ל-83%, לעומת 35% כיום. העלייה הזו תתורגם לכאורה לזינוק של בין 20% ל-30% במחירי הרכבים החשמליים החדשים. אבל, על פי גורמים באוצר, העלייה במס הקנייה תהיה מדורגת יותר.
  BYD - מובילים את המכירות בארץ


 

מס הקנייה יעלה - השאלה בכמה

נזכיר כי מלכתחילה העלאת מס הקנייה היתה אמורה להיות מדורגת לשיעור של 45%, אלא שעל רקע שינוי התקציב הרבים בשנה האחרונה, לא עברה ההוראה על העלייה המדורגת ונותרה ההעלאה החד פעמית ל-83% (מס הקנייה עלה בתחילת השנה מ-25% ל-35%).

כותרת ראשית

- כל הכותרות

האוצר מעוניין כמובן בהעלאת מס משמעותית, אבל הוא צפוי להתפשר על רקע הכוונה להכניס לתקציב את מס הנסועה, אם כי הוא לא יחול כבר בשנת 2025.

טסלה - מובילה עולמית
 

סיכויים גבוהים למס נסועה - 15 אגורות לקילומטר

הציפייה היא שהאוצר יתגמש עם מס קנייה נמוך מ-83% לרכבים חשמליים, אבל יהיה לזה מחיר גדול - מס נסועה שייכנס ככל הנראה ב-2026. מדובר על מס שצפוי להכניס לקופה 1.6 מיליארד שקל בשנה הראשונה ולגדול תוך 2-3 שנים ל-2.5-2.6 מיליארד שקל. בשעה שהיקף המסים על הדלק יורד, בשל המעבר לרכבים חשמליים, המדינה חייבת למצוא תחליף ומס נסועה הוא תחליף ראוי מבחינתה.

לאוצר כעת יש מנוף לחץ גדול - הם יסכימו להפחית את העלייה במס הקנייה מ-83% ל-45% אם מס נסועה ייכנס למסגרת התקציבים, אם כי בפועל הוא יישום רק ב-2026 ואילך. מדובר במס של 15 אגורות על כל נסיעה של קילומטר, וכשעושים את החישוב למשפחה ממוצעת, מתקבל סכום משמעותי. 

מס קנייה של 45% הוא המינימום הצפוי, והוא מבטא עלייה של כ-5%-6% במחירי הרכבים החשמליים. אגב, צפוי תהליך דומה לעלייה בשנה קודמת - היבואנים ינסו לייבא כמה שיותר עד דצמבר ואז לשווק את הרכבים במבצעים בחודשים הראשונים של 2025 עם מס קנייה ישן (הם יכולים לעשות זאת כי מס הקנייה מוגדר בעת קניית היבואן).

  עלות של 2,400 שקל בשנה במס נסועה

 

מס קנייה - מתווה עלייה לשנים הבאות

 
על פי המתווה המוצע, מס הקנייה על רכבים חשמליים יעלה בינואר ל-45%. רכבי הפלאג-אין-הייבריד הגיעו כבר לרמת מיסוי של 83% בדומה לרכבי בנזין. המס על רכבים חשמליים יעלה בהדרגה, כשב-2026 יעלה המס ל-52%, ב-2027 יעלה ל-60%, וב-2028 ל-83%. כאמור זאת הערכה של גורמים באוצר על רקע הכנסת מס נסועה לתקציב 2026. בפועל, מסיבות טכניות של מדידה ויישום בשטח, לא ניתן להכניס את מס הנסועה כבר ב-2025, אך באוצר רוצים שהוא יהיה כבר בהוראות השעה לשנת 2026.
 
התייקרות באגרת הרישוי -  וועדת הכספים פרסמה מוקדם יותר השנה כי אגרות הרישוי לרכבים חשמליים יעלו מסביבות ה–450 שקל לכ–1,800 שקל, לכל הפחות. בעלי רכבים נקיים משלמים אגרת רישוי מוזלת לעומת בעלי הרכבים המזהמים, שאגרת הרישוי עבורם יכולה להגיע לאלפי שקלים. אלא שגם ההטבה הזו תקוצץ משמעותית ביחס לרכבים מזהמים.
 

מס נסועה או מס טעינה?

כפי שדווח בביזפורטל, יש משרדי ממשלה המנסים לרכך את מכת מס הנסועה בעזרת מס טעינה. מס הטעינה הוא מס דינמי המשתנה לפי השעה ביום בה הרכב נטען. ההגיון מאחריו פשוט, אך הוא פותר בעיה מורכבת: על רשת החשמל לשמור על איזון במתח בכל רגע נתון. חברת החשמל והתחנות לייצור חשמל פועלות מסביב לשעון כדי לשמר את האיזון הזה. אם כן, העומס שנוצר אחרי הצהריים כשכמות גדולה של אנשים מטעינים את רכבם בשובם מהעבדה הביתה יכול לגרום לחוסר איזון ברשת החשמל. לכן המדינה רוצה לתגמל את אלו שמטעינים את רכבם בלילה בעזרת הפחתה ב–׳מס הטעינה׳. 

זה מס הגיוני, אבל קשה ליישום וביצוע, ובשלב זה הסיכויים שלו להיות תחליף למס נסועה הוא קטן מאוד.
 

השפעות נוספות על מחירי הרכבים

עוד גורם שעלול לעלות את מחירי הרכב החשמלי והרכבים בכלל, הוא העלייה במחירי השילוח, שנגרם בעיקר בשל סגירת נמל אילת על רקע המלחמה גם מול החות'ים שסגרו את תעלת סואץ. על ספינות השילוח להקיף את יבשת אפריקה ולהיכנס לים התיכון דרך מיצרי גיברלטר, מה שמעלה את מחירי השילוח באופן משמעותי.

קחו את כל השינויים האלו ותמצאו שהמחיירם עשויים לעלות בקרוב ל-10% בשנה הבאה. עם זאת, חשוב לנו תמיד להזכיר - הרווחיות על רכבים מאוד גבוהה, ויש מקום ליבואנים שהם קרטל בתחום הרכב, לצמצם את המרווחים שלהם ולספוג חלק מהגידול בעלויות. שוק הרכב הוא לא שוק תחרותי, הוא שוק שיש מקום להתערב בו ולהפחית את המרווחים. 

כך או אחרת, הצרכן הישראלי בצדק מבחינתו צפוי להגביר רכישות של רכבים חשמליים בחודשים הקרובים לפני העלאת המחירים. הדיבורים על העלאת מחירים עוזרת בעקיפין ליבואנים. הם מגבירים מכירות בקצב מרשים וזה קרה בחודשים האחרונים של 2023 על רקע הערכה שהמסים יעלו.

מעבר לכך, בעקבות הצמצום בטיסות לחו״ל, הירידה בהוצאות, העלייה בתמיכה ממשלתית, יש הרבה כסף צרכני פנוי במשק, שיכול להיתרגם לרכישת רכבים חדשים. זה יזרום גם לרכישת רכבים.
 

כמה מס תשלמו כל חודש כשמס נסועה ייכנס לתוקף ולמה צריך לחשוב על זה כבר לפני שקונים?

גם אם מס נסועה לא ייכנס לתוקף ב-2025 הוא יהיה משמעותי מאוד בשנים הבאות והוא יהפוך את רכישת הרכבים החשמליים ללא כלכלית כפי שהיא לכאורה כיום.

מדובר במס משמעותי מאוד שיכול לגרום לרכבים החשמליים להיות פחות אטרקטיביים מרכבי הבנזין. רכב ממוצע נוסע כ-12-15 אלף קילומטר בשנה. אם תתרגמו את זה למיסים תקבלו מס של 200 שקל בחודש. 2,400 שקל בשנה. זה פוגע מאוד בכדאיות הכלכלית של רכישת רכב חשמלי ביחס לרכבים על בנזין. 

מעבר לכך, ברכבים חשמליים הביטוח מתייקר בקצב גדול יותר מרכבים על בנזין ויש שאלה גדולה לגבי איכות הסוללה על פני מספר שנים (בדגמים רבים) ובעקבות כך, שוק יד שנייה של רכבים חשמליים עדיין לא מגובש ביחס למחירים. הפחת-בלאי של הרכב החשמלי לא ברור ומוסכם להבדיל משוק רכבי הבנזין.

 

מה עדיף כלכלית - רכב חשמלי או רכב בנזין?

רכב משפחתי קלאסי מסוג מאזדה 3 - עלות המחירון עומדת על כ-140-145 אלף שקל, שקל כאשר צריכת הדלק שלו עפ"י היצרן מסתכמת בכ-13.8 ק"מ לליטר. מבחני שטח מצביעים על צריכה של 10.5 ק"מ לליטר. נפח מיכל הדלק שעומד על 51 ליטר מצביע על עלות של כ-340 שקלים בממוצע למרחק נסיעה של 530 ק"מ.

נעבור לסקודה אוקטביה עם מחיר מחירון של 145-150 אלף שקל. צריכת הדלק שלו עפ"י היצרן מסתכמת בכ-17.8 ק"מ לליטר. בשטח מדובר על  צריכה של 14.4 ק"מ לליטר. נפח מיכל הדלק דומה לזה של המאזדה 3 ומסתכם ב-50 ליטר, מה שמצביע גם כן על עלות תדלוק ממוצעת של כ-340 שקלים אם כי למרחק נסיעה של כ-720 ק"מ, כ-36% יותר מהמאזדה 3. מדובר ברכבים האלו על עלות דלק של 0.45 עד 0.7 שקל לקילומטר. זה לא כולל כמובן את יתר העלויות.

ומה המצב ברכבים חשמליים? טסלה מודל 3 נמכרת ב-200-210 אלף שקל. טווח הנסיעה נמוך יותר ומסתכם בכ-490 ק"מ. טעינת הרכב תעלה לכם סביב ה-40-50 שקלים. ג'ילי גיאומטרי עולה כ-150 אלף שקל, טווח נסיעה של 350 ק"מ. טעינת הג'ילי נעה סביב 50-60 שקל לטעינה. במידה ואתם טוענים בעמדה ביתית עלות הנסיעה לקילומטר ברכב חשמלי נעה באיזור ה-10 אגורות לקילומטר ברכבים קומפקטיים וברכבים משפחתיים. ובאזור ה-13 אגורות לקילומטר ברכבים גדולים. גם כשמתחשבים בבריחה טבעית של אנרגיה מקבלים עלות של 12-15 אגורות לקילומטר.

מס נסועה של 15 אגורות יעלה את עלות החשמל לקילומטר ל27-30 אגורות. ברכבים על בנזין זה מ-45 וע 70 אגורות. לכאורה ברכב משפחתי ממוצע עם נסיעה של 12-15 אלף קילומטר בשנה יש חיסכון של כ-3,600 שקל בחשמלי לעומת בנזין. אבל, ראשית זה נמוך דרמטית לעומת המצב לפני שנה-שנה וחצי ושנית, בהתחשב בעלויות הנוספות, הרכב בנזין הופך להיות כלכלי יותר.  

הטסט והאגרה זולים ברכב חשמלי מאשר רכב בנזין, אבל גם הפער הזה יצטמצם לסדר גודל של 1,000 שקל לכל היותר.  זה מביא אותנו לחיסכון שנתי של 4,600 שקל בחשמלי לעומת בנזין.

הפער הזה נמוך ובהינתן העלייה הצפויה במחירי הרכבים החשמליים, והפחת-בלאי השנתי על רכבים הופך את עסקת הרכישה של רכבים חשמליים ללא כלכלית. סוג של אדישות בין עסקת קניית רכב חשמלי לעומת רכב על בנזין. 

מעבר לכך, הסוללה של הרכבים החשמליים  תקפה לכ-8-10 שנים. יש כאן נזק-פחת נוסף שאין ברכבים על בנזין של כ-5-7 אלף שקל בשנה, וזה כבר נותן עדיפות לרכבים על בנזין. 

כשבוחנים את הביטוחים הרי שביטוח מקיף יקר יותר עבור רכב חשמלי בערך ב-1,500 שקל בשנה. כל המכלול הזה מביא לתוצאה עגומה - עדיף לרכוש רכב על בנזין. זה סותר את המדיניות של הממשלה בנוגע לאנרגיה מתחדשת והפחתת זיהום האוויר.
 

השנה - 25% מהרכבים שעלו על הכביש הם חשמליים; זה עלול להשתנות לרעה

<

כ-25% מהרכבים שעלו לכביש מתחילת השנה הם רכבים חשמליים. זה עדיין רחוק מאוד מהמטרה של המדינה להגיע ל-90% רכבים חשמליים ב-2030, אבל זה כיוון חיובי, כשבשנה שעברה הרכבים החשמליים החדשים שעלו על הכביש היו כ-17%. השאלה אם זה יימשך? בסוף צריך תמריץ כלכלי כדי לעבור לרכב חשמלי. התמריץ הזה היה לפני שנה וצי כ-10-12 אלף שקל בשנה והוא מתהפך - ב-2006 כבר לא יהיה כדאי להחזיק רכב חשמלי תחת ההנחה שיהיה מס נסועה. 

ואם ב-2026 לא יהיה כדאי, אנשים יעשו חשבון ויבינו שלא כדאי להם לקנות היום או בתקופה הקרובה רכבים חשמליים. הם יקנו תחת ההנחה שאין מסים ויקבלו עוד שנה מס משמעותי שיהפוך את הרכביםח האלו לפחות כלכליים.

זו גם הסיבה שיש ערפול גדול סביב מס נסועה. אם יגידו לנו שיש מס נסועה במועד מסוים ובשיעור מסוים, נדע לחשב באופן ברור את העלויות השוטפות ונשווה בין רכב בנזין לחשמלי ונגיע לתוצאה שמוצגת כאן. זה יוביל לירידה ברכישת רכבים חשמליים. זה סותר את המדיניות והכוונה כאמור של הממשלה, אז מה עושים? מסך עשן. כלפי חוץ משדרים עמימות, חוסר בהירות, אבל פקידי האוצר אומרים במפורש - יהיה מס נסועה, השאלה רק מתי.  
 

תגובות לכתבה(34):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 27.
    לא הבנתי מה זה משנה
    Bob 07/10/2024 14:42
    הגב לתגובה זו
    3 0
    איזה גודל המיכל דלק? מה שרלוונטי זה כמה ק"מ אפשר לעבור על ליטר וכמה עולה ליטר דלק.
    סגור
  • 26.
    אמרתי את זה עוד לפני שנים
    צדק 07/10/2024 08:13
    הגב לתגובה זו
    3 1
    שמושכים אתכם למלכודת ואז יכניסו לכם תצינור
    סגור
  • 25.
    כתב נכבד-שים טבלה שמסכמת עלויות לפח קמ לשנה
    אאבב 06/10/2024 15:02
    הגב לתגובה זו
    5 0
    כל כך הרבה מלל בלי שורה תחתונה ברורה
    סגור
  • 24.
    עדיף טויוטה מנוע רגיל ללא היברידי וללא טורבו
    מהנדס 06/10/2024 12:04
    הגב לתגובה זו
    4 0
    עדיף טויוטה מנוע רגיל ללא היברידי וללא טורבו , בטח לא רכב חשמלי עם סוללה שמתפוצצת ולא נכבית גם לאחר 4: שעות... הסוללה יקרה מהרכב לאחר מספר שנים
    סגור
  • 23.
    רק חשמלי
    ניר 05/10/2024 21:26
    הגב לתגובה זו
    6 3
    המדינה צריכה: 1. הרבה כסף כדי לסגור את הגרעון 2. לשכנע אנשים לעבור לרכב חשמלי כדי לא להיות תלויים בנפט וכדי למנוע זיהום אוויר בתוך הערים. לכן המדינה תגדיל את המיסים לכולם אבל תשמור על כך שיהיו פחות מיסים למי שיהיה לו רכב חשמלי. המיסים לרכב חשמלי יעלו החל מ 2026 לכן אם בסוף תקנה רכב חשמלי כי המדינה תגרום לכך שזה ישתלם לך אז עדיף לקנות אותו עכשיו ולהרוויח שנה פלוס בלי מיסים ולא לקנות אותו אחרי שיעלו את המיסים
    סגור
  • טען עוד
  • 22.
    לא מאמין למדינה
    י. אוס 05/10/2024 17:46
    הגב לתגובה זו
    13 0
    בעבר קניתי רכב דיזל כי מחיר הסולר היה נמוך אבל האגרה השנתית היתה גבוהה. אחרי כמה שנים מישהו החליט להפוך את זה. קניתי מגאן דיזל 2004 עם מנוע שנחשב אז נקי מזיהומים ואז מישהו במדינה החליט שזה מנוע מזהם והעלו את גובה האגרה. הבנתי שבמדינה הזו עדיף לקנות בנזין מיינסטרים ולא להתפתות לדברים חדשים
    סגור
  • 21.
    בדיקה
    ישר אל 05/10/2024 16:25
    הגב לתגובה זו
    4 0
    בדיקה
    סגור
  • 20.
    הנה דעתי הצנועה
    יוסי 05/10/2024 15:06
    הגב לתגובה זו
    9 5
    אם אתה מטומטם, מחפש צרות של שריפה, קרינה, כושר עצירה מוגבל ועוד. תקנה חשמלית...
    סגור
  • 19.
    השוואה נכונה (ל"ת)
    דוד 05/10/2024 13:14
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 18.
    כמה חארטות בכתבה אחת!
    אביהו 05/10/2024 09:58
    הגב לתגובה זו
    11 7
    בקצרה - מי שקנה טסלה, לעולם.. אבל לעולם לא יחזור לרכב בוכנה! מדובר בחוויית נסיעה עתידית! אחרת לגמרי מכל מה שהכרתם! זה פשוט שינוי קיצוני לטובה באורח החיים מכל היבט אפשרי.
    סגור
  • 17.
    לגבי הסוללות יש שני פרמטרים חשובים.
    ברטי 05/10/2024 08:50
    הגב לתגובה זו
    9 0
    הסוללה נחלשת והיעילות יורדת . אבל מצד שני יש אופציה לתיקון סוללות על ידי החלפה חלקית . לדוגמא ב byd יש להבים שלמים להחלפה ואני מניח שיהיה מי שישפץ אותם
    סגור
  • 16.
    אני נכה מתקזז לי המס ב100% מחליף את הרכב כל 4 שנים
    טוב 04/10/2024 22:29
    הגב לתגובה זו
    5 3
    כל 4 שנים יש לי100% פטור ממס על הרכב השאלה מתי כדאי לי להחליף את הרכב השנה או שנה הבאה? לאור מחירי הביטוחים שוקל לפעמים להשאר עם הרכב שלי ואולי אפילו למכור אבל אני זקוק לרכב אשמח לעיצה תודה ושנה טובה
    סגור
  • 15.
    ומה לגבי רכבים היברידיים?
    אלון 04/10/2024 20:53
    הגב לתגובה זו
    18 0
    חבל שלא הכנסתם לכתבה ,גם את שוק הרכבים הזה,שתופס נתח שוק , די יפה בארץ.
    סגור
  • היונדאי שלי לא רכב אמין (ל"ת)
    יש לציין 05/10/2024 12:46
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • היברידי מוגדר רכב בנזין אין שום הטבות
    עופר 05/10/2024 10:37
    הגב לתגובה זו
    8 0
    אין שום הטבות המס קניה עליו הוא 83 אחוז , טסט רגיל בקיצר אין הטבות מלבד צריכת הדלק שהיא יותר חסכונית מרכב בנזין רגיל.
    סגור
  • יונדאי איוניק
    א-ב 05/10/2024 08:31
    הגב לתגובה זו
    5 2
    מחזיק 3 שנים באיוניק היברידית. הרוב המכריע של הנסיעות מחוץ לעיר. 25 ק"מ לליטר. שלל רכיבי בטיחות. עלות ביטוח וטיפולים סבירה. רכב "כלכלי" מאין כמותו. כנראה זו הסיבה שהפסיקו להביא או לייצר. קניתי חדש ומתכוון להחזיק לפחות לחמש שנים. נוסע בממוצע 30 אלף ק"מ בשנה.
    סגור
  • 14.
    עלות החלפת הסוללות - לא תוכלו למכור רכב משומש
    המהנדס 04/10/2024 19:24
    הגב לתגובה זו
    17 0
    יש נקודה שכעת כשכמעט כל הרכבים החשמליים הם חדשים, לא נותנים לה תשומת לב. אורך החיים של הסוללות של הרכב הם מוגבלות. תלוי בתכיפות הטעינה ובתנאי מזג האוויר שבהם המכוניות חונות במשך היום, בערך אחרי 8 שנים צריך סוללות חדשות. עלות הסוללות היא מאוד גבוהה - כמעט חצי משווי הרכב כשהוא חדש. אף אחד לא ירצה לקנות מכונית משומשת בידיעה שתוך זמן קצר, שאינו יכול לדעת בוודאות מה הוא הוא יצטרך להשקיע סכום כשזה, אלא אם כן הוא יקבל את הרכב המשומש בערך בחינם.
    סגור
  • 13.
    הישראלי המחושב
    ארי 04/10/2024 18:52
    הגב לתגובה זו
    11 1
    נמשיך לנסוע על רכב בנזין/היברידי
    סגור
  • 12.
    אנשים תמיד
    לרון 04/10/2024 18:32
    הגב לתגובה זו
    4 2
    חיים בעבר,העבר היום הוא שר אוצר סביר ודרוג אשראי סביר
    סגור
  • 11.
    רכבים חשמליים שרופים טוטל לוס
    קצר 04/10/2024 18:32
    הגב לתגובה זו
    12 2
    בסופות בארה"ב רכבים חשמליים עולים באש מהרטיבות שהסופה גורמת. במעבר שלוליות רכבים חשמליים חווים קצר בסוללה וחלקם נדלקים. סוללת רכב חשמלי שנדלקת בלתי ניתן לכבות. רכב חשמלי דולק מסכן את הסביבה בה הוא נמצא יותר כי לא ניתן לכבותו
    סגור
  • 10.
    חשמלי ישתלם רק לאלה שנוסעים הרבה
    רפאל 04/10/2024 16:30
    הגב לתגובה זו
    10 1
    כ 25000 ק"מ לשנה ומעלה.
    סגור
  • 9.
    אל תקנו רכב חשמלי למי שנוסע סביב 15000קמ לשנה זה חיסכו
    מושון 04/10/2024 16:05
    הגב לתגובה זו
    8 0
    למה לחסוך 1000 שח בחודש חוץ מהאגרה שעכשיו נמוכה וגם הטיפול יותר זול. והנסיעה שקטה ומהירה כמו טיל . אז מי שקנה נדפק אחד עם טסלה נסע 400 קמ והסוללה עדיין 100 בסדר.
    סגור
  • 8.
    אני נוסע כל חיי על גולף(מחליף כל 6 שנים).
    הסוס 04/10/2024 14:54
    הגב לתגובה זו
    12 4
    ישן בחדש.לא רואה כלום חוץ מגולף.
    סגור
  • 7.
    ממשיך
    dd 04/10/2024 13:32
    הגב לתגובה זו
    16 0
    לקנות רכב רגיל נמשיך לזהם בכייף!
    סגור
  • 6.
    לא לקחו בחשבון עלות טיפולים יקרה ברכבי בנזין (ל"ת)
    יוסי 04/10/2024 13:31
    הגב לתגובה זו
    19 1
    סגור
  • 5.
    נוסע כבר שלושים שנה על רכבי בנזין מעולים עד 30,000 שח
    ניר 04/10/2024 13:29
    הגב לתגובה זו
    18 2
    כל 6 שנים מחליף מוכר ב 3000 של לגריטה לא עשיתי מעולם ביטוח מקיף רק חובה וצד ג ומחזיק 2 רכבים ו 3 דירות מי שמחפש חיסכון מוצא בקלות מי שמחפש שופוני והצעקה האחרונה גר בשכירות
    סגור
  • את התגובה מעל (ל"ת)
    נא לקרוא 08/10/2024 18:23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • אני מוכר רק כשהרכב הישן מת
    רובי 05/10/2024 13:03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כשימות אשקיע עד 30000 ברכב בנזין אמין ואמשוך עד שגם הוא ימות.
    סגור
  • 4.
    לא שאלה.
    דורון כהן 04/10/2024 13:27
    הגב לתגובה זו
    12 9
    רכב חשמלי זה העתיד, רכב בוכנתי זה העבר. ב10₪ ל100 ק'מ, קיבלתי את התשובה כבר ב2013! ארבע חשמליות במשפחה!
    סגור
  • אכן תמיד רצוי
    לרון 04/10/2024 17:26
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לקנות את "העתיד" במיוחד אם יש כסף ללא הגבלה
    סגור
  • 3.
    כרגיל הטיפשות שולטת
    מנחם 04/10/2024 12:20
    הגב לתגובה זו
    20 3
    אין כמו נערי האוצר בקריית קצרת טווח לגרום לנזקים ארוכי טווח
    סגור
  • הביטוי השחצני הזה "נערי האוצר"
    אכן טיפשות 08/10/2024 18:14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בטח עדיף סמוטריץ שיחליט...
    סגור
  • 2.
    הרווחת פה הפסדת שם
    הכי טוב 04/10/2024 12:17
    הגב לתגובה זו
    7 0
    אין מוצר מושלם, החיסכון בהוצאות הנסיעה יכול להיות גבוה, אבל אז יש בעיה של ירידת ערך, מוסכים, ביטוחים ועוד. תהנו ממה שיש לכם ואם האוטו שלכם לא עושה לכם את זה, זה לא יעזור על מה ואיך הוא עובד.
    סגור
  • 1.
    מס הנסועה מוצדק ביותר
    dw 04/10/2024 11:20
    הגב לתגובה זו
    20 24
    אף אחד לא עושה לנו טובה כאשר מוסיף עוד טסלה לפקק באיילון, גהה או בגין בי-ם. לכן אם רוצים לתעדיף מישהו הרי שאלה נוסעי האוטובוסים. זה לא נורמלי שנהג טסלה מעשירון עליון משלם פחות מיסי רכב מחברו בעשירון 5, הנוהג בפיאט פונטו. הרכב החשמלי כיום הוא מקלט המס הכי הכי בוטה בישראל, וטוב שסוגרים אותו. אפשר לגבות את המס בטסט השנתי למשל. שוב - למי שזה לא מתאים? שלא יקנה רכב כזה וינהג ברכב בנזין. אז הוא ישלם אפילו עוד יותר מיסים כי תחנת דלק היא בעצם כיסוי לסניף פקיד שומה קידמי החביב עליכם :-) שליש מהמחיר זה המוצר ו 2/3 זה מס.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות