S&P: "הכנסות שופרסל צפויות לצמוח בעד 4% ב-2024"

לצד הימשכות המלחמה ואחרי ההשתלטות של האחים אמיר על קמעונאית המזון הגדולה בישראל, ב-S&P מאשררים את דירוג liAA לשופרסל עם תחזית יציבה "בזכות המשך תכנית ההתייעלות וגידול בתחום קמעונאות המזון"
 | 
telegram
(6)

סקטור הקמעונאות הוא אחד הסקטורים הדפנסיביים במשק. גם בתקופות של מלחמה או משבר כלכלי רשתות השיווק ממשיכות להציג תוצאות חזקות, בעיקר בגלל שהן מוכרות מוצרים חיוניים שהאזרחים צריכים לקנות תמיד. חוזקת הסקטור הייתה ניכרת בדוחות הרבעון השני של הרשתות (למעט רמי לוי  רמי לוי -1.72% רמי לוי 22,840 -1.72% רמי לוי בסיס:23,240 פתיחה:23,240 גבוה:23,240 נמוך:22,760 תמורה:6,478,347 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: שאכזבה) - יוחננוף  יוחננוף -2.13% יוחננוף 23,880 -2.13% יוחננוף בסיס:24,400 פתיחה:24,400 גבוה:24,460 נמוך:23,810 תמורה:1,388,697 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: דיווחה על צמיחה של 8% בהכנסות, ויקטורי  ויקטורי -1.32% ויקטורי 5,290 -1.32% ויקטורי בסיס:5,361 פתיחה:5,410 גבוה:5,410 נמוך:5,245 תמורה:411,675 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: עם 6% ושופרסל  שופרסל -0.32% שופרסל 3,449 -0.32% שופרסל בסיס:3,460 פתיחה:3,432 גבוה:3,468 נמוך:3,313 תמורה:33,210,216 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: גם כן עם 8%.

ב-S&P ראו את הצמיחה של שופרסל לצד המהלכים שמובילים בעלי השליטה החדשים, האחים אמיר, מאז שנכנסנו לחברה, והחליטו לאשרר את הדירוג שלהם לשופרסל תוך תחזית יציבה אך אופטימית: "בהתאם לתחזיותינו, שופרסל הציגה שיפור תפעולי נאה בדוחותיה הכספיים למחצית הראשונה של 2024 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד", כתבו ב-S&P. "הכנסות החברה גדלו בכ-4.8% לכ-7.8 מיליארד שקל, הרווח הגולמי גדל בכ-9% לכ-2.16 מיליארד שקל, וה-EBITDA החצי שנתי המתואם גדל לכ-953 מיליון שקל מכ-781 מיליון שקל. עיקר הגידול בהכנסות וברווח נבע מהגידול בפעילות תחום קמעונאות המזון. מלבד הגידול בהכנסות, השיפור ברווח נבע גם מיישום צעדי התייעלות שההנהלה החדשה מבצעת בהצלחה בחודשים האחרונים", כתבו ב-S&P.

תרחיש הבסיס של S&P מתבסס על מספר הנחות: גידול שנתי של 2% באוכלוסייה, גידול של 3%-4% בהכנסות החברה ב-2024, שיפור שיעור ה-EBITDA המתואם לבין 11%-11.5% ב-2024, הוצאות הוניות של 500-600 מיליון שקל בשנה וחלוקת דיבידנים של 180-200 מיליון שקל בשנה בשנים 2024 ו-2025. בנוסף S&P יוצאת מנקודת הנחה ששופרסל תמשיך לשמור על מעמדה התחרותי בענף הקמעונאות תוך שמירה על יחס FF0 לחוב הגבוה מ-12% ויחס EBITDA להוצאות ריבית הגבוה מפי 4.
שופרסל; קרדיט: ביזפורטל
שופרסל; קרדיט: ביזפורטל

כותרת ראשית

- כל הכותרות

זאת עשויה להיות תחזית שמרנית של S&P. ברבעון השני כאמור ההכנסות של שופרסל קפצו ב-8% ובמחצית הראשונה הן עלו ב-4.8%, כך שאם שופרסל תציג צמיחה שנתית של 4% המשמעות היא שהצמיחה במחצית השנייה תהיה נמוכה מ-4% וזה לא סביר. המגמות שהיו במחצית הראשונה, כמו למשל מיעוט הטיסות של הישראלים שמביא לגידול בביקושים, נמשכות ובנוסף המחצית השנייה כוללת גם את תקופת החגים שמאופיינת במכירות חזקות יותר

לפי התחזית של S&P, ה-EBITDA של שופרסל צפוי לגדול ל-1.8-1.9 מיליארד שקל ב-2024, זאת לעומת EBITDA של 1.14 מיליארד שקל ב-2023.

בנוסף, ב-S&P ציינו שהם עשויים לנקוט פעולת דירוג שלילי עם החברה תציג יחס FFO לחוב הנמוך מ-12% ויחס EBITDA להוצאות ריבית נמוך מפי 3 לאורך זמן, כאשר חברת הדירוג ציינה כי תרחיש זה ייתכן למשל אם החברה תחלק דיבידנדים באופן אגרסיבי, אם היקף ההשקעות יהיה גבוה משמעותית מההנחות בתרחיש הבסיס, או אם שיעור הEBITDA יישחק משמעותית כתוצאה מהתגברות התחרות. מנגד, הדירוג עשוי לעלות אם החברה תציג יחס FFO לחוב הגבוה מ-20% ויחס EBITDA להוצאות ריבית הגבוה מפי 6 לאורך זמן.
 

הדוחות האחרונים של שופרסל

הדוחות האחרונים של קמעונאיות המזון כאמור היו חזקים. שופרסל הציגה ברבעון השני צמיחה של 8% בהכנסות שהסתכמו ב-4 מיליארד שקל, כאשר בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של כ-169 מיליון שקל זינוק של 131% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, בין השאר הודות לעיתוי של פסח לגידול במכירות בחנויות זהות.

ה-EBITDA ברבעון השני עמד על כ-516 מיליון שקל (כ-12.8% מההכנסות), עלייה של 32% בהשוואה לכ-391 מיליון שקל (כ-10.6% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. 

בחלוקה למגזרים רשמה שופרסל עלייה של כ-7.7% בהכנסות מגזר הקמעונאות שעמדו על כ-3.68 מיליארד שקל לעומת כ-3.42 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. המכירות בחנויות ומרכזי השילוח של שופרסל ברבעון השני השנה גדלו בכ-8.1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, ובחישוב לפי מכירות למ"ר נרשם גידול של כ-12.7% שנבעו מגידול במכירות ומצמצום שטחי מסחר.

במגזר BE רשמה החברה הכנסות של כ-285 מיליון שקל, גידול של 11% בהשוואה לכ-257 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע בעיקר מהעמקת פעילות מסחרית והרחבת שיתופי פעולה שיווקיים. המכירות בחנויות זהות של המגזר גדלו ב-10.8% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

במגזר הנדל"ן נרשמה צמיחה צנועה יותר של כ-5% בהכנסות שהסתכמו בכ-66 מיליון שקל בהשוואה לכ-63 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

תגובות לכתבה(6):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    המתחרים יודעים להריח חולשה
    mtlk 18/10/2024 14:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המתחרות ידעו להריח חולשה..וידעו לאכול את יתרת הבשר בסופו של דבר.אני לא הייתי מסתנוור ממחיר המניה היום.
    סגור
  • 5.
    תם עידן הניהול ההסתדרותי של אברכהן
    לקוח 17/10/2024 10:43
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בהצלחה לשופרסל
    סגור
  • 4.
    להתחיל להיתייעל במחירי המוצרים
    היתייעלות במחירי הסופר יביאו לעליית כמות הלקוחות כ 16/10/2024 20:34
    הגב לתגובה זו
    0 1
    היתייעלות במחירי הסופר יביאו לעליית כמות הלקוחות כמו רמי יחננוף מחסני השוק
    סגור
  • 3.
    לא דורך יותר בשופרסל
    לקוח שעזב 16/10/2024 10:31
    הגב לתגובה זו
    8 2
    מחירים מטורפים, "מבצעים" לעשירים בלבד. הם חושבים שהלקוחות פריירים. בפועל הסניפים מתרוקנים, הקונים מצביעים ברגליים, כמוני, ועוברים לקנות במקומות זולים יותר כמו רמי לוי וקארפור.
    סגור
  • 2.
    הורידו את רמת השרות בסניפים בצורה מזעזעת -
    צרכן ותיק של שופרסל 15/10/2024 17:59
    הגב לתגובה זו
    4 2
    יש אולי חסכון בהוצאות אבל ודאי שיביא לבריחת צרכנים שהעדיפו את שופרסל כי השרות בה היה קצת מעל לאחרים. ואלה הצרכנים שמוציאים הכי הרבה.
    סגור
  • טען עוד
  • 1.
    שלום רב דבר ראאשון הם לא יעילים עודף עובדים
    שלמה שגיא 15/10/2024 09:42
    הגב לתגובה זו
    1 3
    ומחירים הכי גבוהים בשוק אז בטח שהם ירויחו למרות שהמנהלים מקבלים מיליונים והעובדים מקבלים גרושים
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות