בוט שעונה לטלפונים, מסדר חשבונות וסוגר עסקאות - העתיד של שוק העבודה עם סוכני AI
ההתקדמות בפיתוחים הקשורים לבינה מלאכותית פותחת עולם חדש של אפשרויות לארגונים שונים ברחבי העולם. אחד הפיתוחים המעניינים הוא סוכנים אוטומטיים חכמים שיכולים לייעל את פעילותם של צוותי עבודה ולשדרג את ביצועיהם העסקיים באופן משמעותי. הסוכנים החדשים מציבים את העובדים בקדמת הטכנולוגיה, ומציעים פוטנציאל אדיר לשיפור הפרודוקטיביות והיעילות של החברה או העסק.
הפיתוח החדש של מיקרוסופט - Copilot Studio
הפלטפורמה החדשה של מיקרוסופט MICROSOFT -0.75% MICROSOFT 414.66 -0.75% סגירה:0 פתיחה:416.87 גבוה:417.05 נמוך:410.58 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מאפשרת לארגונים ליצור סוכני בינה מלאכותית אוטונומיים המותאמים לצרכי הארגון. הסוכנים הללו לא רק מתפקדים ככלי עזר לעובדים, אלא הם גם לומדים ומתאימים את עצמם לסביבת העבודה, פועלים בצורה עצמאית ומשתמשים במידע הזמין להם דרך המערכות איתן העסק עובד.
בינה מלאכותית; קרדיט: Copilot
פלטפורמת ה-Copilot Studio יודעת לפתח ולנהל סוכני AI חכמים, כמו אפליקציות חדשות המתפקדות עצמאית ומבצעות משימות רבות במקביל. סוכנים אלה יכולים להפעיל מנגנונים פשוטים, לבנות אוטומציה של תהליכים עסקיים מורכבים, ואפילו למלא תפקידים כמו טיפול בלידים, עיבוד הזמנות, ניהול שרשראות אספקה ועוד.
במסגרת ההכרזה של מיקרוסופט על הסוכנים החדשים, הוצגו עשרה סוכנים אוטונומיים שישולבו במערכת Dynamics 365, ויהיו מיועדים להגדיל את היכולות של צוותי מכירות, שירותים פיננסיים וניהול שרשראות אספקה. דוגמאות לכך כוללות את הסוכן לניהול מכירות, אשר מסוגל לעזור לעובדים באוטומציה של תהליכי מכירה, תעדוף לידים ומעקב אחר הלקוחות. הסוכן מבצע מחקר על לידים ומייצר מיילים מותאמים אישית, ובכך מאפשר לאנשי המכירות למקד את זמנם בלקוחות החשובים ביותר.
דוגמה נוספת היא סוכן תקשורת עם ספקים, שנועד לייעל את שרשרת האספקה ולהקטין את הסיכוי לשיבושים. סוכן זה עוקב אחר ביצועי ספקים, מזהה עיכובים בזמן אמת ומבצע את התגובות הנדרשות כדי למנוע תקלות. כך יכולים צוותי הרכש להתמקד במשימות אסטרטגיות יותר כמו תכנון וקבלת החלטות, ולהשאיר את הניהול השוטף לסוכנים האוטונומיים.
בנוסף, ישנם סוכנים נוספים כמו הסוכן לניהול התאמות פיננסיות, שמסייע לצוותי הכספים בניקוי מערכי נתונים ומפחית את הזמן המושקע בהכנות לדיווחים כספיים. סוכן התאמות חשבון לעומתו פועל עבור רואי חשבון לביצוע אוטומציה של התאמות בין ספרי עזר לספר החשבונות הכללי, ובכך מאיץ את תהליך הסגירה הפיננסית ומשפר את הנראות של תזרים המזומנים.
היישומים בשטח
ארגונים כמו מקינזי, Clifford Chance ותומסון רויטרס כבר החלו להשתמש בסוכנים אוטונומיים, ונתונים ראשוניים מראים שיפור מרשים בתפוקה העסקית. לדוגמה, מקינזי הצליחה לקצר את זמן תהליך קליטת הלקוחות החדשים ב-90% ולצמצם את העומס האדמיניסטרטיבי ב-30%.
גם תומסון רויטרס רואה הצלחות כאשר פיתחה סוכן שמאיץ את תהליך הבדיקות המשפטיות ומפחית את זמן הטיפול בחלק מהמשימות בחצי. אלו רק דוגמאות ראשונות לפוטנציאל של סוכני AI חכמים בארגונים, ובשנה הקרובה מיקרוסופט עתידה להשיק עוד סוכנים רבים שיכולים לספק לארגונים יתרון תחרותי משמעותי.
עתיד הבינה המלאכותית בארגונים
מיקרוסופט רואה בסוכנים אוטונומיים חלק בלתי נפרד מעתיד הבינה המלאכותית בעסקים, והחברה ציינה כי היא מחויבת להנגשת הטכנולוגיה הזו ליותר ארגונים בכל רחבי העולם. החברה הדגישה את חשיבות האבטחה והפרטיות בתהליך הפיתוח של הסוכנים הללו, וכל סוכן הנבנה על בסיס הפלטפורמה עומד בסטנדרטים מחמירים של אבטחת מידע ופרטיות. על פי הנתונים של מיקרוסופט, סוכנים כמו הקופיילוט מצליחים לשפר ביצועים עסקיים בצורה מרשימה. לדוגמה, צוותי מכירות המשתמשים בסוכנים רואים עלייה של 9.4% בהכנסות לכל מוכר ועלייה של 20% בסגירת עסקאות.
בינה מלאכותית; קרדיט: טוויטר
כ-60% מהחברות ב-Fortune 500 כבר משתמשות בטכנולוגיות הבינה המלאכותית של מיקרוסופט לשיפור הביצועים העסקיים שלהן. חברות גדולות כמו Honeywell ו-Lumen Technologies מציגות תוצאות מרשימות, כאשר Honeywell מעריכה שתפוקת העבודה שלה עלתה בהיקף השקול להוספת 187 עובדים במשרה מלאה.
איך יראה עולם התעסוקה עם סוכני ה-AI החכמים?
ההשפעה של הטמעת הסוכנים האוטונומיים והיכולות החדשות של הבינה המלאכותית על החברות והשוק התעסוקתי היא רחבת היקף. מצד אחד, לחברות נפתחות הזדמנויות יוצאות דופן לשפר את יעילותן, לצמצם עלויות ולשפר את רווחיותן. סוכנים אוטונומיים כמו אלו שמיקרוסופט מציעה יכולים לייעל תהליכים מורכבים, להפחית את הסיכון לטעויות אנוש ולפנות משאבים לטיפול במשימות אסטרטגיות יותר. השימוש בסוכנים יפחית את הצורך בעבודה מונוטונית וחזרתית, וכך יוכל הצוות להתמקד בפרויקטים שמוסיפים ערך ישיר לפיתוח המוצר, לשיפור השירות או לחדשנות. מעבר לכך, הסוכנים מאפשרים לחברות להיות תחרותיות יותר בשוק ולספק שירותים ברמה גבוהה יותר בזמן קצר יותר, מה שיכול להוביל לגידול משמעותי בנתח השוק ובשביעות רצון הלקוחות.
עם זאת, לשימוש ההולך וגובר בטכנולוגיות בינה מלאכותית יש גם צד מאתגר. השילוב ההולך ומתרחב של סוכנים אוטונומיים במקומות עבודה עלול ליצור חששות בקרב העובדים לגבי עתידם התעסוקתי. ישנה אפשרות שעובדים המבצעים משימות חזרתיות, כמו קליטת נתונים, עיבוד מסמכים או מעקב שוטף, ימצאו את עצמם מחוסרי עבודה כתוצאה מהאוטומציה של התהליכים הללו. תחומים רבים, כמו שירות לקוחות, הנהלת חשבונות ולוגיסטיקה, עשויים לראות צמצום בכוח האדם הנדרש, שכן סוכנים אוטונומיים יכולים לבצע את המשימות הללו במהירות וביעילות רבה יותר.
עם זאת, חשוב לציין כי לצד הסיכון לאבטלה בטווח הקצר, הטמעת הבינה המלאכותית עשויה גם ליצור הזדמנויות חדשות בטווח הארוך. סוכנים אוטונומיים אמנם מחליפים עבודות מסוימות, אך הם גם יוצרים דרישה לעובדים מיומנים יותר בתחומים כמו פיתוח, תחזוקה, וניהול של אותם סוכנים ותהליכים אוטומטיים. כדי להימנע מהסכנה של איבוד עבודה, על העובדים להתמקד ברכישת כישורים טכנולוגיים, למידה מתמשכת והסתגלות לשינויים בשוק התעסוקה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.מבוך וסבך של דקות מייגעות לקבל מענה סביר , בושה לחברותהמענה הבלתי אנושי 21/10/2024 16:26הגב לתגובה זו0 0מה שבזול עולה ביוקר חסכת בן אנוש ומענה כראוי.סגור
-
1.כשאני צריך להתכתב עם בוטהחיים 21/10/2024 16:12הגב לתגובה זו0 0אני מפסיק את ההתקשרות עם החברה תהנו משרות נפלא מ AI... נראה אם תשרדו אותו ואם תרצו לקנות שירות מאותה חברה שובסגור