ענקית השילוח מארסק מעלה תחזית בפעם הרביעית בחצי שנה; איך צים תושפע?

ענקית הספנות הדנית העלתה את תחזית ה-EBITDA שלה לשנה לטווח של בין 11-11.5 מיליארד דולר, מעל לצפי האנליסטים של 10.1 מיליארד דולר; מארסק רואה המשך עלייה במחירי השילוח, וזה צפוי להשפיע גם על צים
 | 
telegram

ענקית הספנות הדנית מארסק שוב מעלה התחזיות זו הפעם הרביעית בתקופה של רק חצי שנה, וזאת לאור הביקוש הגובר והעלייה בתעריפי השילוח בעקבות שיבושים בשרשרת האספקה הנגרמים מהתקפות באזור הים האדום. מארסק צופה כעת רווח תפעולי לפני ריבית, מסים, פחת והפחתות (EBITDA) של בין 11 ל-11.5 מיליארד דולר לשנת 2024, מעל התחזיות הקודמות של החברה ומעל לצפי האנליסטים שעמד על 10.1 מיליארד דולר.

הגורם המרכזי לעלייה בתחזית כאמור הוא ההשפעה הבלתי צפויה של הסכסוך באזור הים האדום, אשר אילץ את אוניות המכולות להפליג דרומית לאפריקה במקום דרך תעלת סואץ. שינוי הנתיב הזה הוביל לעלייה בתעריפי השילוח הבינלאומיים. ההערכה היא שהעיכובים והשיבושים הללו יימשכו גם לתוך שנת 2025, מה שמחזק את התחזיות הכלכליות החיוביות של מארסק.
 

מה העלאת התחזית של מארסק אומרת על צים?


מניית צים  צים -11.69% צים 23.85 -11.69% צים סגירה:0 פתיחה:26.05 גבוה:26.11 נמוך:23.32 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: רושמת עליות מרשימות על רקע העלייה במחירי השילוח כאשר מתחילת השנה היא עלתה כבר ב-150%, אך העלאת התחזית של מארסק עשויה לדחוף אותה למעלה אפילו עוד יותר. התחזית של מארסק בעצם אומרת שהחברה צופה המשך עלייה במחירי השילוח, ולדבר תהיה השפעה ישירה גם על צים.
מניית צים בשנה האחרונה
מניית צים בשנה האחרונה

במקביל, השיבושים בשרשרת האספקה הגלובלית, במיוחד באזור הים האדום, עשויים להוביל לשינוי אסטרטגי בצים, אשר תידרש להתאים את מסלולי ההפלגה שלה כדי להתמודד עם השינויים האזוריים והגיאופוליטיים. כמו מארסק, גם צים עשויה לשקול מעבר לנתיבים דרומיים יותר, מה שיכול להשפיע על קיבולת ההובלה ועל תעריפי המשלוח.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

למרות העלייה בתעריפי השילוח והביקושים שהולכים וגוברים, האנליסטים מצביעים על כך שהסיכונים בטווח הבינוני והארוך בשוק הספנות עדיין קיימים. התחזיות של מארסק מראות כי קיים חשש לעודף קיבולת בתעשיית המכולות כבר ב-2025-2026, כאשר הצפי הוא שהמצב יחמיר עם סיום הסכסוך בים האדום. מצב זה עלול להוביל לירידה בתעריפי ההובלה, מה שעלול לפגוע גם בצים.

האנליסטים מדגישים כי למרות התחזיות החיוביות לטווח הקצר, ישנה אי ודאות רבה בטווח הארוך יותר. עבור המשקיעים, ייתכן כי מארסק וצים נחשבות כיום כהשקעה אטרקטיבית לטווח הארוך, אך בטווח הקצר, לדעת מומחי Jyske Bank, הסיכון גבוה יותר מהרווח הפוטנציאלי.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות