מרצדס בדוחות מאכזבים, אבל האנליסטים אופטימיים לטווח הארוך
מרצדס פרסמה את הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של 2024, והתגובה המיידית בשוק הייתה ירידה של כ-3% במניית החברה. הדוחות הצביעו על ירידה חדה בהכנסות וברווחיות, עם הכנסות של 36.7 מיליארד יורו, ירידה של כ-4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. גם הרווח הנקי ירד בכ-15% ל-3.02 מיליארד יורו. למרות שהרווחים היו מעל התחזיות, ההכנסות פספסו את הציפיות, מה שהוביל לאכזבה בשוק.
ירידה ברווחיות של רכבי יוקרה
מרצדס במכפיל רווח של כ-5
החברה התמודדה עם ירידה במכירות של רכבי היוקרה המובילים שלה ועם תחרות קשה מצד יצרניות מקומיות בשוק הסיני. מרצדס גם הורידה את תחזיות הרווחיות השנתית של חטיבת הרכב שלה, כשהיא מצפה כעת למרווח תפעולי של 10%-11%, במקום התחזית הקודמת של 10%-12%. ירידה זו הוסברה על ידי בעיות תפעוליות ומכירת דגמים פחות רווחיים.
מצד שני, חטיבת הרכבים המסחריים (ואנים) של החברה הצליחה לשפר את מרווחי הרווחיות שלה, כאשר החברה צופה שהתחום יגיע ל-14%-15%, וזאת בעקבות התייעלות בעלויות ושיפור בתמחור. למרות זאת, המצב הכולל, במיוחד בשוק הסיני, ממשיך להוות אתגר גדול עבור החברה.
אכזבה מהדוחות הכספיים
המשקיעים התאכזבו מהצמיחה האיטית במכירות ומהתחזיות הפסימיות יחסית, והדבר בא לידי ביטוי בירידת המניה. מחיר המניה של החברה עומד כעת על כ-56.94 יורו למניה. עם מכפיל רווח של כ-5 על רווחי השנה הקרובה. עם זאת, השוק חושש מהמשך ירידה בשולי הרווח. שווי השוק של החברה הוא כ-61 מיליון יורו והרווחים השנתיים עומדים על קצב של כ-12 מיליארד אירו.
השוק ממתין לראות כיצד החברה תצליח להתמודד עם האתגרים הגלובליים וההאטה בצמיחה ברכבי היוקרה שלה. השוק חושש מצמיחה עתידית נמוכה בהמשך למרצדס. הסיבות לירידה במניה הן שילוב של האטה במכירות רכבי היוקרה, קשיים בשוק הסיני, ותחזית שמרנית לשנה הקרובה.
האנליסטים אופטימיים לטווח הארוך
מניית מרצדס-בנץ נסחרת בבורסה הגרמנית (Frankfurt Stock Exchange) תחת הסימול MBG. מניית החברה נמצאת גם ברשימה של חלק מבורסות בינלאומיות נוספות, והיא זמינה לרכישה גם בארה"ב תחת הסימול MBGAF (Over-The-Counter).
המניה של מרצדס עלתה בכ-12% מתחילת השנה. האנליסטים אומנם התאכזבו מהדוח האחרון, אבל רובם אופטימים לגבי הטווח הארוך. האנליסטים חוששים מהירידה הצפויה ברווחיות, במיוחד על רקע הירידה במכירות רכבי היוקרה בשוק הסיני. מספר אנליסטים, כולל מ-Stifel Nicolaus ו-Kepler Capital, ציינו שהלחץ על מחירי הרכבים, במיוחד רכבי היוקרה והחשמליים (EV), מחייב את מרצדס להציע הנחות משמעותיות יותר, מה שפוגע ועלול להמשיך לפגוע ברווחיות. הם הזהירו כי הירידה הזו לא נראית כבעיה זמנית אלא תופעה שיכולה להימשך גם בעתיד הקרוב.
.
תחזית אופטימית בטווח הארוך: למרות התחזיות השמרניות בטווח הקצר, מספר אנליסטים, כולל מברנשטיין ו-UBS, שמרו על דירוג "קנייה" למניה. הם סבורים כי התוכניות האסטרטגיות של מרצדס, יחד עם מוצרים חדשים והשקעה במכוניות חשמליות, יאפשרו לחברה לשפר את מצבה בטווח הארוך. מחיר היעד שניתן למניה נע בין 72 ל-78 יורו, המייצג פוטנציאל עלייה משמעותי ממחיר המניה הנוכחי.
מרצדס - דגמים עיקריים
מרצדס GLCה-GLC הוא SUV קומפקטי יוקרתי שמתאפיין בטכנולוגיה מתקדמת, נוחות נסיעה ושפע של מקום לנוסעים ולמטען. יתרונותיו כוללים ביצועים מצוינים ומערכת מולטימדיה חדשנית. חסרונו העיקרי הוא צריכת דלק גבוהה יחסית.
מרצדס A-Class
ה-A-Class הוא רכב קומפקטי המתאים במיוחד לקהל צעיר בזכות מחיר נגיש יותר ועיצוב מודרני. מערכת MBUX החדשנית מוסיפה נוחות טכנולוגית, אך חסרונו הוא ביצועים פחות חזקים בדגמי הבסיס.
מרצדס E-Class
ה-E-Class נחשב לאחד מרכבי הסדאן היוקרתיים המובילים בעולם. הוא מציע עיצוב יוקרתי וביצועים מעולים יחד עם נוחות יוצאת דופן. עם זאת, הוא מתומחר גבוה יחסית לשוק, מה שממקם אותו בקצה העליון של קטגוריית רכבי הסדאן.
מרצדס GLE
רכב SUV בינוני המציע ביצועים טובים ונוחות ברמה גבוהה, במיוחד בגרסאות המתקדמות עם יכולות שטח מרשימות. החסרונות כוללים תג מחיר גבוה ותפעול פחות חסכוני בדלק.
מרצדס S-Class
ספינת הדגל של מרצדס, ה-S-Class, מסמלת יוקרה, טכנולוגיה פורצת דרך ונוחות ברמה הגבוהה ביותר. החסרונות הם מחיר גבוה מאוד והתחזוקה היקרה שדורשת רכב ברמת יוקרה כזו.
היקף מכירות של הדגמים העיקריים
בשנת 2023 מרצדס-בנץ מכרה כ-2.49 מיליון רכבים בעולם, גידול של כ-1.5% לעומת 2022. ל-2024 הערכות המכירה לדגמים המרכזיים הן:
GLC: כ-350,000 יחידות, מוביל בשוק ה-SUV היוקרתי.
A-Class: כ-210,000 יחידות, פופולרי באירופה.
E-Class: כ-200,000 יחידות, בעיקר בשוקי היוקרה.
GLE: כ-160,000 יחידות.
S-Class: כ-100,000 יחידות, מוביל בשוק רכבי היוקרה.
כמה עולה מרצדס בישראל?
מרצדס משדרת יוקרה. בדקנו מה המחיירם בארץ, הם יקרים:
GLC: החל מ-400,000 ש"ח.
A-Class: החל מ-240,000 ש"ח.
E-Class: החל מ-460,000 ש"ח.
GLE: החל מ-470,000 ש"ח.
S-Class: החל מ-750,000 ש"ח
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
6.ולמי שהתפלא כשקניתילרון 25/10/2024 20:29הגב לתגובה זו0 0אז,ושוב לא המלצה,לפני זמן מה את TXRH שכבר ב 8% רווחסגור
-
5.אמיצים כמונילרון 25/10/2024 20:27הגב לתגובה זו0 0קונים היום CPRI בירידה "נחמדה" לא המלצה יכול לקחת זמן אך יסתדר להערכתי בצורה כזו או אחרתסגור
-
4.מניית מרצדס לא משהו מיוחדלרון 25/10/2024 20:20הגב לתגובה זו1 0אני מעדיף,ולא ממליץ,על DTC, החלק של משאיות דיימלר ,כאן מרצדס ייחודית ללא ספקסגור
-
3.הלם במרצדסים הקטנים עד 250 המנוע הוא של סיטרואןYL 25/10/2024 16:16הגב לתגובה זו1 0כאשר כותבים תחילת הסוף...........זה מעורר חשד ש פשוט מרמים אנשים ב איכות המוצר שווה בדיקה במוסכיםסגור
-
2.מרצדסBobby 25/10/2024 12:52הגב לתגובה זו1 0, פולקסווגן,ב.מ.וו,אאודי - תחילת הסוף!סגור
- טען עוד
-
1.אני מחזיק מרצדסיונתן 25/10/2024 12:51הגב לתגובה זו0 1תשואת דיבדנד מעל 9 %סגור
-
רק תשלים עוד קצת נתונים כדי לדיק:צרי 25/10/2024 17:51הגב לתגובה זו0 0היה בשנה שעברה 9%. לא יהיה גם השנה. זה יעודכן לאור המצב! כמה נחתך לךבעקבות המס בגרמנה ובישראל? 36%! הנטו יהיה צנוע בהרבה השנה!סגור
העמוד