יבואני הרכב מצטיידם למלאי לקראת העלאת המסים - האם הציבור יסתער?
יבואני הרכב בישראל נערכים לעליית המסים הצפויה - מגבירים רכישות למלאי. לקראת שנת 2025, יבואני הרכב מנסים להצטייד במלאי מוגבר של רכבים חדשים לקראת עליית מס הקנייה. לצד הצפי לעלייה בביקוש רגע לפני עליית המס, יבואני הרכב צריכים להתמודד עם בעיות אחסון ומגבלות שינוע.
רכבים חשמליים - ביקוש לקראת העלאת המס
מס ירוק וגידול בהוצאות – עלויות המיסוי החדשות ישפיעו על כולם
עליית המס הצפויה בתחילת 2025 תכלול גם מסים גבוהים על רכבי בנזין ודיזל וגם שינוי משמעותי במיסוי הירוק, מה שיוביל להתייקרות רוחבית במכוניות, לרבות ברכבים חשמליים. מס הקנייה על רכבים חשמליים, שהחל בשנים האחרונות בשיעור נמוך, צפוי לעלות, אם כי לא ברור עדיין לכמה. לכאורה זה אמור לעלות ל-83%, אבל סביר יותר שזה יעלה מרמה של 35% לכיוון 45% כשהאוצר יכניס גם התייחסות למס נסועה עתידי. כלומר, יסכים שלא להעלות את מס הקנייה בשיעור מאוד גדול, אך בתמורה למס נסועה עתידי.המסים האלו פוגעים באטרקטיביות הכלכלית של רכישת רכב חדש. אבל יבואני הרכב מצטיידים במלאי כדי שהמס קנייה הקודם יחול עליהם ואז גם אם המכירה תהיה במהלך תחילת 2025 צפוי שהיא תהיה לפי שיעור המס הישן.
היבואנים, מדגישים שיש בעיות לוגיסטיות מורכבות שמעלות את המחירים עוד יותר - סגירת נמל אילת בעקבות עימותים אזוריים הביא לכך שספינות המובילות רכבים מהמזרח הרחוק נדרשות לעקוף את אפריקה ולפרוק את מטענן באירופה, ולאחר מכן להגיע לישראל דרך נמלי חיפה ואשדוד. המורכבויות הלוגיסטיות הללו מעלות את עלויות ההובלה ויוצרות עיכובים בצבירת המלאי. בנוסף, מגבלות אחסון בנמלים – המגבילות את מספר כלי הרכב המאוחסנים ל-16 אלף בלבד בכל נמל – מקשות על יבואני הרכב להחזיק מלאי מספק.
ועדיין - היבואנים מצליחים לאגור מלאי והם מערייכם ביקושים גדולים לקראת סוף השנה בשל העלאת מסים בתחילת שנה הבאה. נראה שהם צודקים - ראשית, אנשים רוצים ליהנות, לקנות, לבות, אחרי שנה מאוד קשה, ורכב חדש הוא סוג של פיצוי על השנה הזו. מעבר לכך, הרבה אנשים בשנה הזו באופן טבעי צמצמו הוצאות (חו"ל ושטף) והגדילו את ההון הפנוי שלהם. גם התמיכה של המדינה עזרה לרבבות, ולמרות שיש גם כאלו שסובלים מאוד כלכלית מהשנה הזו, אפשר להגיד שיש רבים שמצבם השתפר והם בהחלט עשויים להיות רוכשי רכבים חדשים.
כמה עולה רכב חדש? - 150-200 אלף שקל
רכב חדש עולה בין 150 ל-200 אלף שקל. רוב העסקאות נעשות במימון, כך שהרוכשים צרייכם להביא 80-100 אלף שקל. זה בהחלט אפשרי לרבים ולראייה הכמות הענקית של רכבים חדשים שעולה לכביש. אז למרות המצב הקשה, לא נראה שהביקושים לרכבים חדשים ירדו.תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה