קרב הענקיות: מי תוביל את מהפכת המוניות האוטונומיות?

ויימו של גוגל הצליחה לגייס 5.6 מיליארד דולר, מה שמגביר את התחרות מול טסלה ומדגיש את העלויות הגבוהות בפיתוח רכבים אוטונומיים. טסלה דיווחה על הוצאות הוניות של 3.5 מיליארד דולר ברבעון השלישי, עלייה של כמיליארד דולר בהשוואה לשנה שעברה

 | 
telegram
(5)

חברת ויימו (Waymo), חברה בת של אלפאבית GOOGLE -1.58% GOOGLE 166.57 -1.58% GOOGLE סגירה:0 פתיחה:166.98 גבוה:168.26 נמוך:165.71 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (חברת האם של גוגל), הכריזה על גיוס הון משמעותי שמדגיש את התחרות המתחממת בשוק הרכב האוטונומי. החברה הצליחה לגייס 5.6 מיליארד דולר בסבב השקעות שזכה לביקוש יתר מצד משקיעים מובילים, ביניהם אנדרסן הורוביץ', פידליטי וטייגר גלובל.

   
  רכבים Waymo, טוויטר

הגיוס המרשים מגיע בזמן שענף המוניות האוטונומיות צובר תאוצה, כאשר ווימו כבר מפעילה שירות מוניות ללא נהג המבצע למעלה מ-100,000 נסיעות בשבוע. נתון זה מציב את החברה בחזית הטכנולוגיה, עם הוכחות מעשיות ליכולותיה. בעוד ויימו שומרת על חשאיות לגבי שוויה המדויק לאחר הגיוס, הערכות קודמות העמידו את שווי החברה על כ-50 מיליארד דולר. להשוואה, אובר, השותפה העסקית החדשה של ויימו, נסחרת בשווי של כ-165 מיליארד דולר.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

השותפות בין ויימו לאובר צפויה להניב פירות כבר בתחילת 2025, עם השקת שירות מוניות אוטונומי בערים אטלנטה ואוסטין שבטקסס. השירות יהיה זמין דרך אפליקציית אובר, מה שמרחיב משמעותית את נגישות הטכנולוגיה לציבור הרחב.
 

התחרות - טסלה

ענקית הרכב החשמלי בהנהגת אילון מאסק, עם שווי שוק מסחרר של כ-800 מיליארד דולר. אם נפריד את עסקי הרכב והאנרגיה של החברה, המוערכים בכ-200 דולר למניה, נותר שווי של כ-180 מיליארד דולר שניתן לייחס לפעילות המוניות האוטונומיות העתידית.

טסלה רשמה זינוק של 22% במניה לאחר דוחות רבעון שלישי מרשימים, כשבמקביל הציגה תוכניות להשקת שירות מוניות אוטונומי בקליפורניה וטקסס ב-2025. מאסק הצהיר בביטחון כי מערכת הנהיגה האוטונומית של טסלה תהיה טובה יותר מנהגים אנושיים במחצית הראשונה של 2025.

ההבדל המהותי בין הגישות של שתי החברות בולט: ויימו כבר מציגה נתונים המעידים על הפחתה של 75% בתאונות גורמות פציעה בהשוואה לנהגים אנושיים, וזאת ללא התערבות נהג כלל. טסלה, לעומת זאת, מפתחת את המערכת שלה תוך כדי שימוש בפועל, כשנהגים עדיין נדרשים לפקח על המערכת.
 

ההשקעות עצומות

ההשקעות העצומות בתחום מדגישות את העלויות הגבוהות בפיתוח רכבים אוטונומיים. טסלה דיווחה על הוצאות הוניות של 3.5 מיליארד דולר ברבעון השלישי, עלייה של כמיליארד דולר בהשוואה לשנה שעברה, כשחלק ניכר מהסכום הופנה להגדלת יכולות המחשוב בתחום הבינה המלאכותית.

המערכות המתקדמות של טסלה משמשות לא רק לפיתוח רכבים אוטונומיים, אלא גם לפיתוח רובוטים הומנואידיים שהחברה מתכננת להשיק בשנים הקרובות. זוהי דוגמה נוספת לאופן שבו טסלה מנסה להרחיב את פעילותה מעבר לתעשיית הרכב המסורתית.

התחרות בין ויימו לטסלה מדגישה את המרוץ המתחמם בתחום התחבורה האוטונומית, כאשר כל חברה מציגה גישה שונה להשגת המטרה. בעוד ווימו מתקדמת בזהירות עם טכנולוגיה מוכחת, טסלה נוקטת בגישה אגרסיבית יותר של פיתוח תוך כדי תנועה.

עבור המשקיעים, ההחלטה בין השתיים מורכבת: האם להמר על הניסיון המוכח של ויימו, או על החזון השאפתני והיקף הפעילות הרחב של טסלה? התשובה לשאלה זו עשויה להתברר כבר בשנה הקרובה, עם השקת השירותים המתוכננים של שתי החברות.

בוול-סטריט מעריכים כי שוק המוניות האוטונומיות צפוי להתרחב משמעותית בשנים הקרובות, כשההתחרות בין ויימו לטסלה מהווה רק את תחילתו של מרוץ ארוך לשליטה בשוק שעשוי לשנות את פני התחבורה העירונית כפי שאנו מכירים אותה כיום.

תגובות לכתבה(5):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    נשמע מענין ומסקרן
    בישראל זה ייכנס בעוד 1000 שנה , וישנם הרבה סיבות ל 28/10/2024 06:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בישראל זה ייכנס בעוד 1000 שנה , וישנם הרבה סיבות למה מה ומדוע
    סגור
  • 3.
    לייבא למדינת ישראל מכוניות אוטונומיות רמה 5 מלאים 100%
    דורון 28/10/2024 00:07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מדינת ישראל זקוקה למכוניות אוטונומיות רמה 5 מלאות
    סגור
  • 2.
    Mobileye- the game is over
    אלי לוי 27/10/2024 16:45
    הגב לתגובה זו
    2 2
    דבר אחד ברור שמובילאיי מחוץ למשחק, מי שהגתה את הרעיון נכשלה במימוש באופן טוטלי, בהצלחה לשאר השחקנים
    סגור
  • 1.
    גוגל תנצח
    אלון 27/10/2024 15:07
    הגב לתגובה זו
    0 4
    אין לגוגל אף מתחרה אמיתי בתחום הרכב האוטונומי וברגע שיצליחו להוכיח התמודדות עם תנאי חורף ולהוריד קצת עלויות עם רכבי יונדאי נראה מפלצת שמסוגלת לבלוע את שוק המוניות העולמי פלוס הורדה משמעותית של עלות פר נסיעה ביחס להיום ברכב חשמלי ללא נהג.
    סגור
  • חחחחההההה
    דובון 27/10/2024 22:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק שגוגל מסוגלת לנסוע באזורים מתוחמים בלבד, שם המערכת שלה מכירה כל תמרור, כל סימן כביש, וכל מהמורה בדרך, בעוד טסלה יכולה לנסוע בכל מקום בארה״ב גם אם לא היתה בו מעולם. רכב גוגל עולה לה 150,000 דולר, רכב טסלה 30,000 בלבד.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות