חברת השבבים ON Semiconductor בדוח אמביוולנטי במכפיל רווח צנוע לשנה הבאה

חסן אל-חורי, המנכ"ל: "הביקוש לאנרגיה מתחדשת בשוקי המפתח שלנו ממשיך לעלות, ואנו ממוקדים להרחיב את הנוכחות שלנו כדי להבטיח שנוכל לנצל את הפוטנציאל בשוק".
 | 
telegram

חברת השבבים ON Semiconductor (ON Semi) הציגה דוח רבעוני אמביוולנטי, אך המניה עולב במעל 4%. הדוח מדגיש את השינויים וההזדמנויות של החברה בשווקי הרכב, התעשייה, והמרכזים הדיגיטליים (Data Centers) עבור בינה מלאכותית.
 

תוצאות כספיות ותחזיות להמשך

במישור הפיננסי, ON Semi דיווחה על רווח מתואם של 99 סנט למניה והכנסות של 1.76 מיליארד דולר, נתון שהפתיע לטובה את התחזיות והצביע על יציבות בשוק התעשייתי. עם זאת, התחזית לרבעון הרביעי הייתה מעט מאכזבת, עם צפי לרווחים של 92 סנט עד 1.04 דולר למניה והכנסות של 1.71-1.81 מיליארד דולר. לשם השוואה, ברבעון הרביעי ב-2023 הרווח למניה עמד על 1.25 דולר עם הכנסות של 2 מיליארד דולר, מה שמעיד על האטה בצמיחה, במיוחד במכירות לתחום הרכב החשמלי.

לדברי המנכ"ל, חסן אל-חורי, החברה פועלת לחזק את מעמדה בשוקי הרכב והתעשייה, עם דגש על פתרונות אנרגיה יעילה. לדבריו, "הביקוש לאנרגיה מתחדשת בשוקי המפתח שלנו ממשיך לעלות, ואנו ממוקדים להרחיב את הנוכחות שלנו כדי להבטיח שנוכל לנצל את הפוטנציאל בשוק".
 

תחום הרכב החשמלי – אתגר והזדמנות

שוק הרכב החשמלי, שממשיכים להסתמן בו מגמות של צמיחה לצד תנודתיות, מתמודד עם אתגרים משמעותיים. העניין הגובר ברכבים חשמליים בשנים האחרונות הוביל לדרישה גבוהה לשבבים בתחומי ההספק והחיישנים, אך עם ההאטה בביקושים לרכבים חשמליים, לקוחות ON Semi נתקלים בהצטברות מלאי. לדברי סמנכ"ל הכספים, ת'ד טרנט, "הכנסות החברה ממכירות לשוק הרכב ירדו ב-18%, והתעשייה כולה סובלת מעודף מלאי שעלול להשפיע גם בטווח הקצר".

על אף האתגרים, הנהלת ON Semi רואה בטרנד החשמול מגמת ענק (מגה-טרנד) ומתכוננת לעלייה מחודשת בביקוש בשוק זה. החברה משקיעה בפתרונות שנועדו לייעל את רמות המלאי שלה, והכנה לשיפור הצפוי בביקושים בעתיד.
 

ההזדמנויות בשוקי התעשייה והבינה המלאכותית

ON Semi מתמקדת גם בשוקי התעשייה ובמרכזי הנתונים עבור בינה מלאכותית, תחומים בהם הצורך בפתרונות אנרגיה יעילים ממשיך לצמוח. החברה פועלת להציע מוצרים מותאמים לרמות הספק גבוהות שיתאימו לצרכים התעשייתיים, כמו תחומים תעשייתיים, רובוטיקה, ובינה מלאכותית. לדברי אל-חורי, "אנו ממוקדים בהרחבת הפעילות כדי לתפוס נתח שוק משמעותי בשווקים מתפתחים אלו".

מה צפוי להמשך?

למרות הירידה במכירות לשוק הרכב, הצליחה ON Semi להציג תוצאות שגרמו למשקיעים להחזיר את אמונם במניה. החברה ממשיכה להציג גידול מתון, ומתמקדת בשווקי החשמול ובינה מלאכותית כיעדים לטווח הארוך, כאשר החשמול במגזר הרכב נתפס ככיוון אסטרטגי שמציע הזדמנויות צמיחה למרות התנודתיות הקיימת.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

החברה נסחרת בשווי שוק מוערך של כ-33 מיליארד דולר. המניה חוותה ירידות מתחילת השנה, כשמחיר המניה ירד בכ-15%, על רקע אתגרי השוק והצטברות מלאים במגזר הרכב והאלקטרוניקה. הרווח הנקי הצפוי לשנה הקרובה מוערך בכ-4.90 דולר למניה, מה שמציב את החברה במכפיל רווח של 15-16.

המאבק על השליטה: איך הולך למתחרות?


החברות המרכזיות המתחרות הן טקסס אינסטרומנטס, אינפיניון טכנולוגיות, STMicroelectronics ו-NXP סמיקונדקטורס. כל אחת מהחברות הללו מתמחה בתחומים שונים אך חופפים. טקסס אינסטרומנטס, לדוגמה, היא מהגדולות בשוק ומובילה בייצור שבבים אנלוגיים ומעבדים משובצים, מה שנותן לה יתרון בשוקי התעשייה. אינפיניון מתמקדת בשבבים לחשמל וכוח, בעיקר עבור רכבים חשמליים, ומשמשת גם שותפה קריטית בתעשיית הרכב המתחדשת. STMicroelectronics ונקודת החוזק שלה במגוון שבבים רחב לתעשיות שונות, ובכללן תחום האוטומציה והבינה המלאכותית, מציבה אותה בעמדה חזקה מול ON Semi בשווקים האלו. NXP סמיקונדקטורס, לעומת זאת, מתמחה במיקרו-בקרים ובחיישנים, שחשובים במיוחד לשוק הרכב וליישומים ביתיים חכמים.

למרות הגודל הקטן יחסית של ON Semi לעומת חלק ממתחרותיה, החברה מצליחה להתמקד בחדשנות מתקדמת למגזרים כמו רכב ובינה מלאכותית, דבר שמסייע לה לשמור על יציבות וצמיחה מתונה. שולי הרווח, קצב גידול ההכנסות, וחוזק המאזן של ON Semi לעומת מתחרותיה הם קריטיים להשוואה, בעיקר בהתחשב בהשקעות הגבוהות במו"פ (מחקר ופיתוח).

בזכות כך, ON Semi ממשיכה למצוא נישות ייחודיות גם במגזרים תחרותיים ויוצרת יתרון בתחומים מבוקשים כמו ייצור שבבים עבור מערכות אוטונומיות ופתרונות חסכוניים באנרגיה.


 

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות