המכרז בחריש נכשל - לא ישווקו דירות בהנחה במיליון שקל
מכרז מחיר מטרה לבניית 467 דירות בעיר חריש נכשל. לאחרונה פרסמנו כי מספר הפרויקטים בעיר חריש נמוך וקבלנים לא ממהרים להיכנס ולבנות בעיר, וכעת היזמים מתרחקים אפילו ממכרז של מחיר מטרה - אפס הצעות הוגשו לחמישה מתחמים ששווקו באזור.
חריש (ביזפורטל)
המתחמים ששווקו היו למגורים, למסחר ותעסוקה בצד הדרומי של העיר - מה שאומר שחריש הייתה אמורה לחזור למסגרת דירה בהנחה. כתבנו כאן שחריש אינה זקוקה לבנייה וההוכחה היא שני פרויקטים בבנייה בלבד, שבהם עדיין לא נמכרו כל הדירות, כשאחד מהם הוא פרויקט של חנן מור לשעבר, חברת צילו בלו.
כיום, מחירי הדיור בחריש נעים סביב 1.52 מיליון שקל לדירת 4 חדרים ו-1.4 מיליון שקל ל-3 חדרים. הוצאות הפיתוח נעו בין 14-42 מיליון שקל. מחירי השומות היו מינוריים ונעו סביב מיליוני שקלים בודדים, כך שהמרכיב העיקרי במכרז היה הפיתוח.
אם הפרויקט היה יוצא לפועל, המחירים היו נמוכים משמעותית, כששליש ממחיר הדירה היה מגיע כהטבה. הסתכלנו על דוח השמאי בפרויקט הזה. מחיר השומה בסוף 2020 עמד על 8,980 למ"ר. נכון לחודש אפריל השנה, המחיר עמד על 13,310 שקל. המחירים בדוח השומה לא כוללים מע"מ ולכן המחירים הם 10,506 נכון ל-2020 ו-15,572 שקל נכון לאפריל האחרון (לפי השמאי עלייה של 17% בשלוש שנים ושלושה חודשים לערך), מחיר די הגיוני גם היום, ואפילו מעט מעל הרף בו נמכרות הדירות בצילו בלו (סביב 15 אלף שקל למ"ר). אחרי הנחה, המחיר היה אמור לעמוד על כמיליון שקל.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
7.רכבת חדרה מזרח וחריש תהיה להיט (ל"ת)עץי 01/11/2024 11:12הגב לתגובה זו0 0סגור
-
6.היכולת לבנות מוגבלות.ועדיף לתתmtlk 30/10/2024 19:00הגב לתגובה זו0 0ועדיף לתת יתרון לאיפה שהביקוש חזק עם ערך מוסף גבוההסגור
-
5.מי שרוצה באמת למכור דירה שיוריד את המחיר (ל"ת)יוגב 30/10/2024 16:38הגב לתגובה זו2 0סגור
-
4.ממשלת ימין כושלת (ל"ת)יוסי חבר 29/10/2024 15:55הגב לתגובה זו5 2סגור
-
3.אני מוכן לקנות במיליון דירה חדשה (ל"ת)עמי 29/10/2024 15:25הגב לתגובה זו2 0סגור
- טען עוד
-
2.נו אז...איציק 29/10/2024 15:16הגב לתגובה זו2 0הבטחת להסביר בכתבה מדוע המכרז נכשל, ולא ראיתי הסבר סביר ומפורט מדוע הקבלנים נמנעו מהמכרזסגור
-
1.יצחק קשת צריך להפוך שולחנות במשרד התחבורה.מצוקת תחבורהאורנה 29/10/2024 14:36הגב לתגובה זו5 0נסיעה ללא עומסים מחריש לפתח תקווה-45 דקות. בבוקר-שעה וחצי! התירוץ של קשת-זו בעיה לאומית... שילמד מראש עיריית מודיעין שהציף את העיר ב 20 השנים האחרונות בתחבורה ציבורית החל מ 5 בבוקר ועד 1 בלילה.רק אז חריש תזנקסגור