מאצ׳ צונחת ב–16% לאור פספוס ציפיות האנליסטים
מניית מאצ׳ (Match) MATCH GROUP +0.08% MATCH GROUP 31.53 +0.08% סגירה:0 פתיחה:31.34 גבוה:32 נמוך:31.34 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , חברת האם של אפליקציות ההיכרויות טינדר, אוקיי קיופיד והינג' מתרסקת בכ–16% עם פתיחת המסחר בוול סטריט. זאת בעקבות אי עמידה בציפיות המשקיעים וסטגנציה בצמיחה בהשוואה שנתית.
>
דוחות מאכזבים למניות הדייטינג. באמבל ומאצ׳.
ברבעון שהסתיים בספטמבר 2024, הכניסה 895.48 מיליון דולר, עליה של 1.6ֿ% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי למניה של החברה הסתכם ב–0.51 דולר למניה, בהשוואה ל–0.57 דולר למניה באותה התקופה בשנה שעברה.
ההכנסות המדווחות מפסספות את ציפיות האנליסטים ב–0.54% לעומת הקונסנזוס שעמד על כ–900 מיליון דולר. הקונסנזוס בקרב האנליסטים לגבי הרווח למניה עמד על 0.46 דולר למניה – מאצ׳ הכתה את ציפיות האנליסטים בסעיף זה ב–10.87%
בעוד המשקיעים מבקרים את החברה על אי עמידה בציפיות ההכנסות ופספוס בציפיות האנליסטים, ובהתאם המניה יורדת בכ–15%, מבט על המגזרים השונים של מאצ׳ מעלה תמונה מדוייקת יותר לגבי הבריאות הפיננסית של החברה.
תוצאות המגזרים השונים משפעים על ביצועי החברה בשורה העליונה והתחתונה, ולכן חשוב לתת את הדעת עליהם שכן השוואה רב שנתית של הנתונים האלה יכולה לשקף את מצב החברה במדוייק.
להלן ביצועי מאצ׳ במגזרים השונים בדוחות אותם דיווחה אתמול:
הכנסות ישירות (החברה כזכור היא חברה־אם של אפליקציות שונות) – החברה הכניסה 879.20 מיליון דולר, בהשוואה להערכה הממוצעת של חמישה אנליסטים שעמדה על 877.21 מיליון דולר. ההכנסות משקפות צמיחה של 1.4% משנה לשנה.
הכנסות לא ישירות (חוץ מטינדר) – 16.29 מיליון דולר. ציפיות האנליסטים (5 אנליסטים) עמדו בממוצע על 15.12 מיליון דולר. ההכנסות משקפות צמיחה של 10.1% ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה.
הכנסות ישירות מטינדר – 503.22 מיליון דולר, בהשוואה לציפיות האנליסטים שעמדו על 505.69 מיליון דולר. ההכנסות במגזר זה משקפות צמיחה שלילית של 1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
תחום ההיכרויות מאכזב בשנים האחרונות כאשר מניית Match ירדה כבר ב-80% מהשיא שלה ב-2021 ומניית Bumble BUMBLE INC +3.41% BUMBLE INC 8.18 +3.41% סגירה:0 פתיחה:7.85 גבוה:8.26 נמוך:7.79 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , מתחרה נוספת, ירדה ב-90% מהשיא בהנפקה ב-2021. הסיבות לכך הן שהמשתמשים פחות נוטים לשלם על שירותי הפרימיום בתשלום באפליקציות ומסתמכים על הפיצ'רים החינמיים לצד מאמץ גדול יותר שלהם לשפר את יכולות ההיכרות שלהם גם בעולם האמיתי.
גם ברבעון הנוכחי טינדר עדיין מאכזבת: כמות המשתמשים החודשיים הפעילים (MAU) בטינדר ירד ב–9% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה; הרווח התפעולי ירד ב–8% בהשוואה בין התקופות לסכום של 234 מיליון דולר. כאמור, ההכנסות בטינדר ירדו בכ–1%. בהינג׳ לעומת זאת נרשמה צמיחה בכל הסעיפים.
Bumble – יותר משתמשים אך יותר הפסדים
גם באמבל (Bumble) פרסמה דוחות כספיים אתמול, ובעקבותם עולה המניה ב–1.66% בוול סטריט. את הרבעון השלישי חתמה באמבל עם 2.86 מיליון משתמשים רשומים ומשלמים. זאת לעומת 2.6 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. צמיחה בשיעור של 10%. בסך הכל רשמה באמבל החברה (שהיא גם חברה אם של מספר אפליקציות) גידו במספר המשתמשים המשלמים בשיעור של 11.2%.
הכנסותיה של באמבל לרבעון השלישי הסתכמו ל–273 מיליון דולר לעומת 275 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ירידה של פחות מאחוז אחד – היא עדיין סטגנטיבית.
ההפסד הנקי למניה של באמבל הסתכם ב–5.11 דולר (!) לעומת רווח נקי למניה בסך 0.12 דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה