"חושבים על הנפקה בנאסד"ק, אבל בעיתוי הנכון שיתאים לנקסט ויז'ן"
נקסט ויז'ן נקסט ויז'ן +6.7% נקסט ויז'ן 5,158 +6.7% בסיס:4,834 פתיחה:4,929 גבוה:5,200 נמוך:4,929 תמורה:32,536,811 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: המספקת פתרונות מתקדמים למערכות צילום צבאיות המשמשות רחפנים וכטב"מים, ממשיכה להציג ביצועים חזקים ולהרשים את המשקיעים, כאשר המניה שלה עלתה כבר ב-43% מתחילת השנה. ברבעון השלישי רשמה החברה הכנסות של 29 מיליון דולר, זינוק של 130% בהשוואה ל-12.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. החברה מייחסת את הצמיחה המרשימה בעיקר להרחבת בסיס הלקוחות שלה, שהגיע ל-173 לעומת 146 באותה תקופה בשנה שעברה. בהמשך לדוחות המניה עולה במסחר ב-6%.
צבר ההזמנות של נקסט ויז'ן עמד על 77.4 לעומת 79.1 מיליון דולר ברבעון הקודם ו-91.7 מיליון דולר רבעון אחד לפני כן, אבל בשיחה עם ביזפורטל, יו"ר החברה, חן גולן לא נרתע מהירידה ואומר: "פלוס מינוס 2 מיליון דולר זו לא ירידה, הצבר מבחינתי נשאר באותו מקום. הצבר משקף את התמונה נכון לעכשיו, גם אם הוא היה מעט גבוה יותר. זה מאוד דינמי, כל הזמן נכנסות הזמנות. המגמות בשוק חזקות והביקושים עדיין חזקים, אנחנו לא רואים שינוי מגמה אלא להפך המגמה היא חזקה. הצבר לא משקף בעיה כרגע".
חן גולן יו"ר נקסט ויז'ן; קרדיט: יח"צ
מה הרכב הלקוחות שלכם, יש לכם לקוחות קבועים וגדולים או שזה יותר דינמי?
"הלקוחות מדורגים לפי סדר גודל וניתן לראות זאת בדוחות. לנקסט ויז'ן נכון להיום יש 173 לקוחות פעילים ויש פיזור די משמעותי ביניהם. אין לנו תלות בלקוח מסוים. צריך לזכור שהשיטה שהדברים עובדים זה שבעצם חברות עובדות איתנו ומייצרות כלים בהתבסס על המוצרים שלנו. יש לנו התקשרויות גדולות קיימות כאלה ומצטרפים עוד ועוד לקוחות. כשהחברה מכרה ב-30 מיליון דולר לקוח משמעותי היה 3 מיליון, היום לקוח משמעותי זה 10 מיליון דולר. זה גדל בהתאמה לגידול במחזור".
מה היתרון הטכנולוגי שלכם לעומת התחרות?
"כשהוקמה החברה היא פיתחה רק מצלמות מיוצבות. לאורך השנים הבנו שזה לא מספיק ללקוחות שלנו ואנחנו צריכים לתת פתרון שלם יותר. התחלנו לייצר את המצלמה המיוצבת, אביזרים וגם את התוכנה כי הבנו שזה מאוד מקל על הלקוחות לבצע אינטגרציה כך. זמן האינטגרציה יותר קצר כשהפתרון הוא שלם. העלויות שלהם יותר נמוכות כי הם צריכים להעסיק פחות אנשים בשביל להטמיע את המוצר.
"הצעת הערך שלנו היא כזו: היחס בין הגודל והמשקל של המוצר שלנו לבין הביצועים שלו הוא מהטובים בעולם. יש מתחרים שהמוצר שלהם בגודל ובמשקל דומה או קרוב לשלנו, אבל הם לא מגיעים ליחס כמו שלנו ובנוסף גם המחיר שלנו אטרקטיבי יותר".
השוק גדול, הביקושים גדלים, אבל זה תחום רווי שמפתה שחקנים להיכנס אליו - יכול להיות שהירידה בצבר נובעת מהתחרות?
"אני לא יכול לחבר בין התחרות לירידה בצבר. אין עוד חברה שמוכרת בעולם של הקלי משקל לכלים אוויריים שמתקרבת לסדר גודל של המכירות של נקסט ויז'ן. אנחנו מוציאים כל חודש בין 800-1000 מצלמות, אין לנו מתחרים עם מספרים כאלה. נקסט ויז'ן היא גם חברת פיתוח שמשקיעה המון במחקר. יחד עם הצוות אנחנו מביאים לעולם מוצרים שהם משני משחק, אנחנו לא נכנסים לפיתוח של סתם "'עוד מוצר'".
אתם חושבים על הנפקה בנאסד"ק?
"אנחנו חושבים על זה, כמובן, אבל בעיתוי הנכון לנקסט ויז'ן. לא נעשה משהו שהוא לא מתאים. אנחנו שואלים את עצמינו האם זה נכון עכשיו ואם התשובה תהיה כן נעשה את זה".
מה לגבי רכישות אסטרטגיות?
"אחד מיעדי הצמיחה ששמנו לעצמנו הוא לרכוש פעילות, גם כאן נבצע רק מהלך שיתאים לנו, נרכוש פעילות שמתאימה לנקסט ויז'ן. אנחנו מחפשים כל הזמן ואנחנו צריכים חברה שתהיה עם סינרגיה גבוהה, למשל חברת תקשורת או אופטיקה".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה