מנועי בית שמש רוכשת חברה אמריקאית ב-33.3 מיליון דולר

החברה רכשה 80% מ-טורביין סטנדרד; העסקה תאפשר הרחבת פעילות בתחום תחזוקת מנועי הסילון ולהגביר את נוכחותה בצפון אמריקה
 | 
telegram

מנועי בית שמש   בית שמש 0% בית שמש 34,710 0% בית שמש בסיס:34,710 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:   שבשליטת קרן פימי (25%) ועוסקת בייצור ושיפוץ חלקי מנועי מטוסים אזרחיים וצבאיים מדווחת על רכישת 80% ממניות חברת טורביין סטנדרד, המתמחה בתחזוקת מנועי סילון. העסקה, ששוויה 33.3 מיליון דולר, משקפת צעד אסטרטגי להרחבת פעילותה של מנועי בית שמש בתחום ה-MRO (תחזוקה, תיקון ושיפוץ) בצפון אמריקה. ההסכם כולל התאמות למחיר הרכישה על בסיס יתרות המזומן והחוב של החברה הנרכשת, וכן מנגנוני אופציות שיאפשרו למנועי בית שמש לרכוש את יתרת המניות בעתיד.

השלמת העסקה כפופה לתנאים מתלים, ביניהם אישור רגולטורי מצד הוועדה להשקעות זרות בארה"ב (CFIUS) והעברת נכסים מסוימים לחברה הנרכשת. העסקה צפויה לספק למנועי בית שמש נוכחות מוגברת בשוק האמריקאי. מבחינה פיננסית, לחברה הנרכשת הכנסות של כ-26.5 מיליון דולר ורווח נקי של 6.1 מיליון דולר בשנת 2023. מנועי בית שמש מעריכה כי העסקה תחזק את מעמדה כשחקנית מובילה בתחום ה-MRO, תוך שיפור הגמישות התפעולית ואיזון עומסים בין פעילותה הגלובלית.


טורביין סטנדרד מתמחה בתחזוקה ושיפוץ של מנועי סילון עבור מטוסים אזרחיים קטנים. החברה פועלת בשני אתרים – באוהיו ובפלורידה – ומשרתת לקוחות מארה"ב, קנדה, מקסיקו ואמריקה הלטינית. החברה צומחת ומנועי בית שמש רוכשת אותה במכפיל רווח אטרקטיבי של 5. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות


העסקה כוללת גם אופציות הדדיות – בעל החברה, דיוויד קורווין, יוכל למכור את יתרת מניותיו (20%) למנועי בית שמש בעתיד, ולהפך. זאת, על בסיס מכפיל רווח תפעולי תזרימי שייקבע בעת מימוש האופציה.

פיתוח מגזר המנועים במנועי בית שמש

מגזר המנועים במנועי בית שמש, תרם 35% מהכנסות החברה במחצית הראשונה של 2024, עם צמיחה של מעל 70% עומת התקופה המקבילה ב-2023. הכנסות המגזר הסתכמו ב-44 מיליון דולר והעסקה הנוכחית תגדיל את הפעילות בכ-30%. שיעורי הרווחיות התפעולית הן כ-25%.

החברה הנרכשת; קרדיט:יח"צ
נתוני החברה הנרכשת; קרדיט:יח"צ​
 

בית שמש צוברת עסקאות


עסקת הרכישה מגיעה בהמשך לעסקה האחרונה של החברה מול לקוח קיים לטובת הוספת פיתוח וייצור של חלקים חדשים עבור תוכניות בפעילות מגזר החלקים, החברה מעריכה כי ההסכם יעמוד על סך של כ-205 מיליון דולר ועם האופציה על כ-280 מיליון דולר. 


ברבעון השני של השנה בית שמש דיווחה על הכנסות של 62 מיליון דולר לעומת 51.6 מיליון דולר ברבעון המקביל, עלייה של 20%. הכנסות מגזר החלקים ברבעון צמחו בכ-12.1% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו בכ-42.1 מיליון דולר. לדברי החברה, מגמת השיפור בתוצאות העסקיות של מגזר החלקים נובעת מהמשך תהליך ההתאוששות של ענף התעופה האזרחי, כאשר לצד הגידול המתמיד בהיקף הפעילות, הגידול ברמת ההוצאות נותר מתון.

הכנסות מגזר המנועים ברבעון צמחו בכ-51.3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו בכ-22.4 מיליון דולר. החברה ציינה כי מגזר המנועים ממשיך לממש הזדמנויות עסקיות שמקורם בביקושים הגוברים בסביבתה העסקית, בדגש על השוק הביטחוני, ומתורגם לצמיחה במכירות ושיפור בתוצאותיו העסקיות.

הרווח הגולמי ברבעון גדל בכ-86% והסתכם בכ-14.8 מיליון דולר (המהווה כ-23.9% מההכנסות) לעומת כ-8 מיליון דולר (המהווה כ-15.4% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. לדברי החברה השיפור המשמעותי ברווח הגולמי וברווחיות נובע בעיקר מצמיחה חדה בהיקף הפעילות ובתמהיל העסקאות. ה-EBITDA ברבעון גדל בכ- 82.2% והסתכם בכ-14.1 מיליון דולר (המהווה כ-22.7% מסך ההכנסות), לעומת כ-7.7 מיליון דולר (המהווה כ-15% מסך ההכנסות), ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון קפץ פי 3 לעומת אשתקד והסתכם לשיא של כ- 9 מיליון דולר לעומת רווח נקי של כ-3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

רם דרורי, מנכ"ל מנועי בית שמש מסר: "אנו שמחים על רכישת טורביין סטנדרד, חברה טובה עם בסיס אנושי ועסקי איכותי. המהלך מהווה אבן דרך חשובה עבורנו כחלק מהמיקוד בהרחבת פעילות ה-MRO, שהינו אחד ממנועי הצמיחה האסטרטגיים של מב"ש, עם דגש על כניסה משמעותית לשוק האמריקאי. להערכתנו, ההסכם הינו בעל ערך מוסף גבוה ויאפשר סינרגיה משמעותית בפעילות ה-MRO של מב"ש וטורביין סטנדרד ויהווה עוגן להמשך צמיחה של מגזר המנועים ושימור רווחיותו הגבוהה. בנוסף, מהלך זה יחזק את הנוכחות של מב"ש בצפון אמריקה עם בסיס תפעולי ויאפשר מענה מגוון יותר ללקוחות מבחינת גמישות תפעולית ואיזון עומסים".

שווי השוק של מנועי בית שמש עומד על 2.65 מיליארד שקל. מניית החברה עלתה מתחילת השנה ב-153%, וב-220% ב-12 החודשים האחרונים.


מניית החברה בשנה האחרונה.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות