ברק עילם עוזב את נייס בתזמון בעייתי - ממה מודאגים האנליסטים?

10 שנים שלט עילם בנייס - ב-5 שנים ראשונות השביח את המניה פי 4, ב-5 שנים האחרונות אין עליית ערך; על סקוט ראסל, המנכ"ל החדש ועל האתגרים של נייס
 | 
telegram
(7)

את הקדנציה הארוכה של ברק עילם בתור מנכ"ל נייס ניתן לחלק לשתי תקופות - 5 השנים הראשונות בהן המניה עלתה כמעט פי 4 ו-5 השנים האחרונות שבהן המניה כמעט ולא זזה. אחרי 10 שנים בחברה עילם עוזב, אבל הטיימינג בעייתי. עילם והנהלה ניסו לשדר "עסקים כרגיל", אבל בשיחת הוועידה, האנליסטים לא הניחו. הם הבחינו שקצב הצמיחה הכולל של החברה ירד, אבל מה שהפתיע אותם במיוחד היה החולשה בעסקי הענן. 

 

הצפת ערך ב-5 השנים האחרונות, קיפאון ב-5 השנים הבאות


המניה נפלה והמשיכה ליפול למחרת, כשביומיים היא מאבדת כ-14%. זו שיחת הוועידה האחרונה של עילם, הוא כנראה לא דמיין אותה כך, אבל צריך להגיד - עילם הביא את נייס למקום מאוד גבוה בתעשייה. נכון, מבחן המניה הוא מבחן חשוב, אבל הערך שעילם ייצר עם העסקת כמות הולכת וגדלה של עובדים, הערך ללקוחות, וגם הערך למדינה דרך מסים והעסקה, הוא מאוד גדול. נייס היא מחברות הטכנולוגיה הגדולות ביותר בארץ, הי אלא היתה כך לפני שעילם נכנס לתפקיד. 


 

עזיבה בתזמון בעייתי


"לסיום, מכיוון שזו שיחת הוועידה האחרונה שלי, אני רוצה להביע את תודתי לכל אחד ואחת מכם על האמון והתמיכה שהענקתם לי לאורך השנים. היה לי לכבוד גדול להוביל את נייס", סיכם עילם את השיחה, אבל כבר בתחילת השיחה ובמהלכה הוא כבר נשמע נוסטלגי - "יחד עם 9,000 עובדי נייס, בנינו את נייס לחברה גלובלית בהיקף של מיליארדי דולרים, המובילה את הקטגוריה שלה. אני בטוח לחלוטין שהנהגתה של נייס תמשיך להצטיין בזכות עוצמת הצוות שלנו, החזון שלנו וההזדמנויות הרבות שממתינות לנו".

כותרת ראשית

- כל הכותרות

"אמשיך להוביל את החברה עד סוף השנה ואוודא מעבר חלק לסקוט ראסל, שייכנס לתפקיד המנכ"ל ב-1 בינואר. סקוט יחד עם צוות מצוין ימשיך להצעיד את נייס להצלחות".

 

מה קורה בתחום הענן? האנליסטים מודאגים 


סיום תקופה מרגש, אבל האנליסטים והמשקיעים רוצים "לראות את הכסף". יש תמיד חשש משינוי של מנכ"ל, במיוחד מנכ"ל מוערך וטוב שיודע את השפה של וול סטריט. החשש הגדול הוא שעילם מריח את השינויים הטכנולוגיים בשל מהפכת ה-AI ויודע שמדובר בסיכונים מאוד משמעותיים והוא מעדיף להיות חתום על מהפכת הענן שהוביל ולא להיכנס להרפתקה נוספת.  

כלפי חוץ נייס ועילם משדרים שמדובר בשינוי פרסונלי טבעי אחרי 10 שנים, השאלה אם סקוט ראסל ייכנס לנעליים הגדולות של עילם. ראסל, כיהן לפני נייס בתפקידים בכירים במספר חברות טכנולוגיה, כולל SAP, שם הוביל פרויקטים אסטרטגיים גלובליים והתמקד במיוחד בתחומי הענן והחדשנות הדיגיטלית. האתגר הגדול שלו יהיה להמשיך להוביל את השוק של שירות הלקוחות בעידן ה-AI.

מעבר לסיכון שבהחלפת מנכ"ל, יש סיכון עסקי שבא לידי ביטוי בדוחות האחרונים ובשיחת הוועידה. האנליסטים לא הפסיקו לחזור ולשאול בעניין הזה וזה ממחיש עד כמה הם מודאגים מהחולשה בתחום הענן.  


 

עסקאות בענן מתעכבות


שיחת הוועידה עם האנליסטים הציפה כאמור דאגה גדולה מתחום הענן שהוא התחום הצומח ביותר בנייס והתחום הרווחי ביותר. הכנסות הענן אומנם גדלו ב-24% והגיעו ל-500 מיליון דולר, אבל מדובר בנתון נמוך מהצפי בכ-3 מיליון דולר. מעבר לכך, כשמבודדים את הצמיחה האורגנית (בניכוי רכישת LiveVox שתרמה 35 מיליון דולר להכנסות) מגלים כי הצמיחה בענן היא 15% בלבד.

חשש נוסף הוא השחיקה ברווחיות הגולמית שעלולה לבטא תחרות מוגברת מהמתחרות הגדולות וסייספורס בראשן. וכל החששות האלו שיש כאמור את החשש מהחלפת מנכ"ל בעיתוי הנוכחי. 

טיילר ראדקה, סיטיגרופ: "הזכרתם שזמן ההכרה בהכנסות בענן השתנה מעט. האם מדובר בשינוי בצד הלקוחות או בתנאים חדשים של הכרה בהכנסות? ומה הצפי לגידול בהכנסות ענן בשנה הבאה?"

בת' גספיץ', סמנכ"לית כספים (CFO): "ראשית, אין שינוי בתנאי החשבונאות. אבל אנחנו רואים יותר עסקאות גדולות בשבע-ושמונה ספרות, במיוחד עם פתרונות AI מתקדמים, שמצריכים פריסה מורכבת יותר. זה מאריך את זמן ההכרה בהכנסות, אך מייצר לקוחות נאמנים מאוד. לגבי הצפי, אנו רואים האצה בצמיחה ברבעון הרביעי, עם דינמיקה חיובית בעסקאות."

ברק עילם: "נכון מאוד. אנו רואים סימנים חיוביים באוקטובר, ומצפים להמשך מגמה זו ברבעון האחרון."

סיטי פניגרהי, מיזוהו: "המעבר לענן עדיין משמעותי, אך הצמיחה נראית איטית יחסית בהשוואה לשנה שעברה. האם אתם רואים עיכוב מצד לקוחות במעבר לענן, או שזה קשור לתהליכי הערכה טכנולוגיים של פתרונות AI?"

ברק עילם: "לא מדובר בעיכוב משמעותי. למעשה, אנו רואים מגמה ברורה של מעבר מהיר יותר בקרב לקוחות גדולים. מתחילת השנה זכינו ביותר מ-100 לקוחות גדולים שעברו מענן קיים או מספקי פתרונות מיושנים לפלטפורמת CXone שלנו. הייחוד שלנו טמון ביכולת לא רק להעביר לקוחות לענן, אלא להציע להם פתרונות אוטומציה מבוססי AI המייעלים את שירות הלקוחות שלהם."

מטה מרשל, מורגן סטנלי, "הזכרתם שעסקאות גדולות לוקחות יותר זמן להטמעה. האם מדובר בעסקאות שנחתמו בשנה שעברה או חדשות? והאם ישנה התקדמות במיזוג LiveVox לתוך הפלטפורמה שלכם?"

בת' גספיץ': "הפתרונות החדשים שלנו, כמו Autopilot ו-Copilot, נכנסו לשוק בשנה שעברה וזכו להצלחה רבה. בעסקאות גדולות יש מורכבות רבה יותר, אך הלקוחות מבינים את הערך הגבוה. לגבי LiveVox, אנו רואים אינטגרציה מוצלחת של הפתרונות שלה לתוך CXone."

רישי ג'לוריה, RBC קפיטל מרקטס: "האם הזמן עד להטמעת עסקאות משתנה בגלל המורכבות של פתרונות ה-AI? ומה הצפי שלכם לצמיחה בענן בשנים הקרובות?"

ברק עילם: "בהחלט, ככל שהפתרונות מורכבים יותר, כך זמן ההטמעה מתארך, אך זה טבעי בשוק שלנו. לקוחות רוצים פתרונות מותאמים, והטמעה איכותית לוקחת זמן. אנו צופים צמיחה מואצת בענן בשנה הבאה, במיוחד עם התקדמות האוטומציה בשירות הלקוחות."

ג'ים פיש, פייפר סנדלר: "נראה כי רכשתם את Playvox מוקדם יותר השנה בשביל זה. מה הערך האסטרטגי שהרכישה מוסיפה, ומה הצפי לתרומתה בעתיד?"

בת' גספיץ': "רכישת Playvox היא בעיקר רכישת טכנולוגיה שנועדה לשפר את היכולות שלנו. מדובר בתוספת קטנה יחסית במונחי הכנסות, אך חשובה מבחינה אסטרטגית. אנו כבר רואים אינטגרציה מוצלחת לפלטפורמה שלנו."

בילי פיצסימונס, ג'פריס: "ראינו בתקופה האחרונה שחקנים נוספים מציגים פתרונות AI. איך נייס שומרת על יתרון בשוק תחרותי כזה?"

ברק עילם: "היתרון שלנו טמון ביכולת שלנו לשלב את הידע והניסיון שלנו בניהול אינטראקציות לקוחות בזמן אמת. בעוד חברות אחרות מציעות פתרונות כלליים, אנחנו מתמקדים באוטומציה מותאמת אישית, מה שמביא ערך אמיתי ללקוחות."


 

האם נייס מנצחת את סיילספורס?


ארג'ון בהאטיה, וויליאם בלייר: "מה המפתח לנצח בעסקאות מול מתחרים כמו Salesforce ואחרים?"

ברק עילם: "המפתח הוא הבנה מעמיקה של שירות הלקוחות. מערכות CRM טובות כמערכת ניהול, אבל CXone נועד לאוטומציה של שירות הלקוחות בזמן אמת, וזה הבדל משמעותי שמוביל לניצחונות רבים."

טים הורן, אופנהיימר: "האם הצמיחה בענן תימשך בשנה הבאה? והאם יש סימנים ללחץ תחרותי בשוק?"

בת' גספיץ': "בהחלט. אנו רואים סימנים ברורים להמשך צמיחה מואצת בענן ברבעון הבא. לגבי תחרות, היכולות שלנו ב-AI ויחסי הלקוחות החזקים שלנו ממצבים אותנו היטב בשוק תחרותי."

מייקל פונק, בנק אוף אמריקה: "מה צפוי מבחינת הזמן להטמעת עסקאות גדולות? ומה מצב התחרות באזורים גיאוגרפיים שונים?"

ברק עילם: "זמן ההטמעה תלוי במורכבות העסקה ובדרישות הלקוח. אנחנו רואים שיפור במוכנות הטכנולוגית של לקוחותינו, מה שמקצר את הזמן במקרים מסוימים. מבחינה תחרותית, אנו רואים המשך זכיות בשוקי מפתח, במיוחד באמריקה."

תגובות לכתבה(7):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    הוא רוצה לפרוש בשיא לכן מבחינתו התזמון לא בעייתי (ל"ת)
    007 17/11/2024 19:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    כפי שמנהלים מוכרים בשיא
    לרון 17/11/2024 16:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כך יש כאלה שעוזבים בשיא,לו למשל בוריס בקר היה יודע לעזוב בזמן....
    סגור
  • 4.
    סה"כ נייס היא מניית ערך
    לרון 17/11/2024 16:23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ואין סיבה שגם המנהל החדש ,מי שלא יהיה,ידע למצוא עוד דרכים לצמוח,סבלנות זה שם המשחק
    סגור
  • תיקון לנייס
    לרון 18/11/2024 06:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "לא" ידע
    סגור
  • 3.
    מלבד אצל גרינברג
    לרון 17/11/2024 16:21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    וקטי של ARKK אצלם הכל מתקדם,אך במציאות הדברים מתנהלים אחרת וכל ההייטק אפילו גוגל מיקרוסופט וAMD מרוויחים פחות ,תהליך נורמלי לחלוטין אחרי התרחבות בא כיווץ ולא משנה מה הסיבות!
    סגור
  • טען עוד
  • 2.
    מחכה לה ב-150 דולר (ל"ת)
    חיים 17/11/2024 15:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    האמת.נשמע טוב
    מבין עניין 17/11/2024 15:02
    הגב לתגובה זו
    4 0
    בודק אם כדאי כניסה. מה אומרים?
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות