אל על לא מפסיקה לטוס - הרוויחה 187 מיליון דולר ברבעון וייצרה 320 מיליון דולר במזומן

התוצאות אפילו טובות מההערכות המוקדמות; אל על בשנה חלומית מבחינת התוצאות
 | 

אל על בתוצאות שיא. ההכנסות ברבעון השלישי הסתכמו לכמיליארד דולר; ה-EBITDAR ברבעון הסתכם לכ-360 מיליון דולר; הרווח הנקי ברבעון הסתכם לכ-187 מיליון דולר. מנכ"לית אל על, דינה בן-טל גננסיה, אמרה על רקע התוצאות: ״חברת אל על פועלת במתכונת חירום כבר יותר משנה, כאשר מטרתנו היא להבטיח שהשמיים יישארו פתוחים בין ישראל לעולם. זהו מהלך חיוני להמשך הפעילות העסקית, הכלכלית והדיפלומטית במדינה. תעופה מהווה עורק מרכזי לחיים בישראל, ובשעה שיתר חברות התעופה הזרות טרם שבו לפעול, השוק ימשיך להיתקל באתגרים, וביקושי הנוסעים לא יתייצבו".

בן-טל גננסיה מסמנת את המטרה ומצליחה בה - חיבור בין אל על למדינה. אל על היא עדיין חברת התעופה הלאומית. אל על עובדת בשביל המדינה, הצבא, בשבילנו. חייבים לומר שיש בזה משהו, אולי לא מוגזם כפי שבאל על מציגים אותו, אבל בסוף זה עסקים - זה משתלם לאל על, אחרת היא לא היתה עושה את מה שהיא עושה. היא טסה לישראל ומישראל כי זה מגדיל את הרווחים שלה. היא לא באמת עושה טובה לישראלי, היא עושה עליהם כסף גדול.  המטרה בסוף היא השורה התחתונה ואל על הצליחה ברבעון השלישי להגיע לרווח שיא, אחרי שברעון קודם שברה את השיא. זו תהיה שנת שיא. זו תהיה שנה שבה אל על תייצר פי 2-3 מכל השווי הקודם שלה, אבל זהו - אחר כך יחזרו לשגרת רווחים. 

 
"גם ברבעון זה, וביתר שאת נוכח המציאות הביטחונית המשתנה והמאתגרת, ביטולי הטיסות המתמשכים מצד החברות הזרות ממשיכים לחייב אותנו להתמודד עם ביקושים חסרי תקדים ועם עודף ביקוש על היצע. על אף האתגרים, אנו פועלים כל העת לתגבור לוח טיסותינו ככל הניתן, תוך ביצוע התאמות מסחריות, מבצעיות ותפעוליות. ברבעון הנוכחי, בדומה לרבעונים הקודמים, אחוז התפוסה במטוסי החברה (LF) הגיע לנתון שיא של כ-94%, לעומת כ-88% ברבעון המקביל אשתקד, מה שמייצג רמות ביקוש גבוהות במיוחד לטיסות החברה נוכח התקופה, בנוסף לביקושים שגרתיים של רבעון קיץ וחופש גדול".

כותרת ראשית

- כל הכותרות

זה יכול להישמע כתלונה, בפועל מבחינת אל על זו ברכה - החברות תעופה לא נמצאות כאן והיא גורפת את כל הקופה. השאלה הגדולה היא למה היא עושה עלינו כאלו סיבובי ענק? מצד אחד זה נראה לא הוגן, מצד שני צריך לזכור - אל על היא מכונת הפסדים היסטורית ועד שמגיעה לה תקופה שבה היא יכולה להרוויח והרבה, למה לא? הרי בסוף לא מחייבים איש לקנות כרטיס טיסה לארה"ב ב-2,000 דולר.


סמנכ"ל כספים באל על, ינקלה שחר: "אנו מסכמים רבעון שבו היקף ההכנסות חצה את רף מיליארד הדולר. הגידול נובע בין היתר מעלייה בהיקפי הפעילות ומאחוז התפוסה שמוסיף להיות גבוה גם ברבעון הנוכחי, לצד ניהול מוקפד של רשת הנתיבים ושימור תוכנית ההתייעלות. אנו מעריכים כי חיזוק האיתנות הפיננסית עם המשך שיפור בהון העצמי החיובי, תוך הקטנת החוב הפיננסי נטו שעומד על כ-376 מיליון דולר, יחד עם היקף מזומן של כ-1.25 מיליארד דולר, יתמכו בצמיחת החברה בשנים הבאות". 

 

תוצאות עיקריות לרבעון השלישי לשנת 2024

הכנסות החברה ברבעון הסתכמו לכ-1,004 מיליון דולר, צמיחה של כ-20% לעומת כ-839 מיליון דולר ברבעון הקודם (Q2). היצע המושבים המשוקללים ק"מ (ASK) עלה בכ-15% ביחס לרבעון המקביל עם המשך מתיחת יכולות החברה לקצה במטרה לתגבר את לוח הטיסות ככל הניתן ולאפשר את השמיים בין ישראל לעולם.

בניית כושר הייצור לאחר היציאה ממשבר הקורונה והוספתם של מטוסים החכורים בחכירה רטובה לפעילות בשירות החברה, אפשרה את העלייה המשמעותית ב-ASK. ההכנסה למושב משוקלל ק"מ (RASK) עלתה בכ-23% ביחס לרבעון המקביל בעיקר בשל עליה ניכרת וחריגה בשיעור התפוסה (LF) אשר זינק לכ-94% לעומת כ-88% ברבעון המקביל וכן מעלייה בהכנסה לנוסע ק"מ (RRPK) שעלתה ב-16% לעומת רבעון מקביל וכ-2% בלבד לעומת רבעון קודם. הצמיחה נובעת מאחוזי תפוסה חריגים ומביקושים גבוהים לטיסות החברה על רקע צמצום טיסות של חברות זרות לישראל. 

ה-EBITDAR (רווח תפעולי תזרימי) ברבעון השלישי לשנת 2024 הסתכם לכ-360 מיליון דולר, לעומת כ-172 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

הוצאות המימון נטו ברבעון הסתכמו לכ-24 מיליון דולר, לעומת כ-33 מיליון דולר ברבעון המקביל. הירידה נובעת בעיקר מגידול בהכנסות ריבית מפיקדונות על רקע העלייה המשמעותית ביתרות הנזילות של הקבוצה וירידה בהיקף החוב הפיננסי.

הרווח הנקי ברבעון הסתכם לכ-187 מיליון דולר, ביחס לכ-52 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מעלייה בהיצע המושבים המשוקללים ק"מ (ASK), מעלייה בשיעור התפוסה (LF), מעלייה בהכנסה למושב משוקלל ק"מ (RASK), מעלייה בהכנסות ממטען, מההתייעלות המשמעותית שעשתה החברה לאחר הקורונה, וממיקוד רשת הנתיבים של אל על והסטת המטוסים מהיעדים בהם הייתה ירידה ניכרת בביקוש לטובת יעדים מבוקשים מאוד. 


תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת הסתכם ברבעון בכ-320 מיליון דולר לעומת כ-93 מיליון דולר ברבעון המקביל. הגידול נובע מעליה ברווחיות ושיפור בהון החוזר של החברה המושפע בעיקר ממכירה מראש של כרטיסי טיסה לעונות הביקוש.

ההון העצמי של החברה ליום 30 בספטמבר 2024 הסתכם לכ-371 מיליון דולר לעומת גירעון בהון העצמי בהיקף של כ- 209 מיליון דולר ליום 31 בדצמבר 2023. הגידול בהון והמעבר להון עצמי חיובי נובע מהרווח הנקי שנרשם בתשעת החודשים הראשונים של השנה, גיוס הון בהיקף של כ-135 מיליון דולר ומימוש כתבי אופציה בהיקף של כ-39 מיליון דולר.

חוב פיננסי ברוטו ליום 30 בספטמבר 2024 הסתכם לכ-1,626 מיליון דולר. חוב פיננסי נטו ליום 30 בספטמבר 2024 הסתכם לכ-376 מיליון דולר.

תגובות לכתבה(33):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 26.
    את ביבי זה לא מעניין,כמו עם מחירי הסלולר בעבר.
    שי.ע 20/11/2024 21:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בוש הוחרפה מה שהולך פה.
    סגור
  • 25.
    בעלי אל על מקושר לליכוד שמאפשר לו לעשוק את הישראלים (ל"ת)
    מציאותי 20/11/2024 15:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 24.
    מי שהיה לו שכל קנה מניות בתחילת המלחמה (ל"ת)
    אנונימי 20/11/2024 15:18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 23.
    נמצאת בשיר גבול היכולת
    מהמסוכנות ביותר 20/11/2024 13:46
    הגב לתגובה זו
    2 0
    המניה נמצאת בשיא בכל פרמטר.. ברגע שיחזרו חברות התעופה היא צפויה לרדת מעל 60% בשלב הראשון
    סגור
  • 22.
    גינזבורג גנב כספים לרכוש את אל על
    שני 20/11/2024 11:49
    הגב לתגובה זו
    1 1
    תביעה כלפיו כעת בארה"ב מה עוד הוא עושה כדי לייצר רווחים למי הוא משלם מעטפות שתחרות לא תהיה כאן באמתלה של מלחמה
    סגור
  • טען עוד
  • 21.
    אין תחרות. משתוללים במחירים.
    גונבים גם דעת 20/11/2024 11:36
    הגב לתגובה זו
    3 1
    נראה כמה גאון המנכלית כאשר שאר החברות יחזרו לטוס
    סגור
  • חזירות ללא גבולות (ל"ת)
    א.א 20/11/2024 15:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 20.
    ברור. עם 5500 דולר טיסה לניו יורק לכיוון אחד, איך לא? (ל"ת)
    קרליטו 20/11/2024 11:28
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 19.
    גינזבורג גנב כספים לרכוש את אל על
    שני 20/11/2024 11:22
    הגב לתגובה זו
    2 1
    תביעה כלפיו כעת בארה"ב מה עוד הוא עושה כדי לייצר רווחים למי הוא משלם מעטפות שתחרות לא תהיה כאן באמתלה של מלחמה
    סגור
  • 18.
    השווי שלה עלה בשנה פי 4
    דן 20/11/2024 11:21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    שרת התחבורה מקבלת מעטפות שחברות זרות לא יגיעו לכאן קוני רוזנברג מנכ"ל אל על נתבע בגין כספים שגנב לרכוש את אל על תבינו מי עומד בראש אל על גנב
    סגור
  • 17.
    דקה אחרי המלחמה הם ייגמרו
    זה שטס רק ביזנס 20/11/2024 11:20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    חברה שכל הרווח שלה זה ניצול לרעה של המצב ושל הציבור, ממש תכנית עסקית מרשימה , דקה אחרי המלחמה נראה אותם מתחננים למדינה שתזרים להם כספים שוב
    סגור
  • 16.
    אל על
    יוספה 20/11/2024 10:52
    הגב לתגובה זו
    1 1
    תמתינו עם הטיסות . צריך להטיל חרם גורף על אל על ומנהלתה דינה הר טל שודדת והעושקת את הציבור בעת מצוקה. בקרוב המנייה של אל על תקרוס ואז דינה תיזכר בהתעללות שלה כלפי הנוסעים. אני החרצתי מזמן את אל על.
    סגור
  • 15.
    נצלנים
    תעדכנו אחרי המלחמה 20/11/2024 10:40
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מוכרים כרטיסים במחיר של פי 4 משאר חברות התעופה, מאחרים בשעות בהמראות ואפילו לא מודיעים על האיחור, שלא נדבר על פיצוי... ואנחנו לקוחות שבויים כי אין לנו ברירה אחרת. ברגע שתיגמר המלחמה ושאר חברות התעופה יחזרו לפעול בארץ, אל על תפשוט את הרגל.
    סגור
  • 14.
    כולנו יודעים מה יקרה למניית אל על שנתיים אחרי המלחמה
    גיל 20/11/2024 10:20
    הגב לתגובה זו
    7 3
    המזומן ייגמר, אך אחד לא טוס, אי אפשר להפקיע מחירים. המנייה כמו תמיד תיפול ב 80 אחוז.
    סגור
  • אתה מניח שהמלחמה תסתיים אי פעם (ל"ת)
    מיואש למדי 20/11/2024 11:07
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • 13.
    אז למה צוללת עכשיו?? (ל"ת)
    tt 20/11/2024 10:17
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 12.
    בזכות שמירת השבת
    אנונימי 20/11/2024 10:17
    הגב לתגובה זו
    7 4
    מסתבר שאפשר לשמור שבת ולהרוויח בגדול
    סגור
  • שומרים שבת ושודדים במשך השבוע (ל"ת)
    כמה עולב אפשר להיות 20/11/2024 11:32
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 11.
    לא לאומית ולא למען האזרח
    אזרח 20/11/2024 10:14
    הגב לתגובה זו
    8 2
    בושה וחרפהחברה שהעלתה מחירים בעשרות ומאות אחוזים בזמן מלחמה קוראת לעצמה חברה לאומית למען האזרח
    סגור
  • 10.
    לא מוביל לאומי ולא נעליים. סתם חברת פח נצלנית עלובה
    לא לטוס 2024 20/11/2024 10:01
    הגב לתגובה זו
    6 3
    בלי המלחמה, החהרנ הייתה ממשיכה לדשדש. לא חכמה לעשות קופה כשאתה היחיד בשוק. אחרי המלחמה נשלח את חבורת העלוקות האלה לכינוס נכסים. שיילוקים בבעלות חרדימגעיל לא ציוני שעושה כסף מניצול זקנים בבית אבות שלו בניו יורק (ראו בגוגל על החקירות נגדו)
    סגור
  • 9.
    מגדליך ימוטט כרעו ברך וישתחוו העלת נוסעים בבית החיים (ל"ת)
    סבבוס בלהבות אש ?? 20/11/2024 09:55
    הגב לתגובה זו
    1 5
    סגור
  • 8.
    והשמיים פתוחים כרמל שמאע ארנונה מאפיש וזיידברט פותח כיס (ל"ת)
    סבבוס בלהבות אש ?? 20/11/2024 09:54
    הגב לתגובה זו
    1 5
    סגור
  • 7.
    גנבים
    בטח גונבים כרטיסים משלמים כפול בושה יבוא היום שלכם 20/11/2024 09:47
    הגב לתגובה זו
    5 3
    בטח גונבים כרטיסים משלמים כפול בושה יבוא היום שלכם
    סגור
  • מה גנבים? אם זה יקר אל תטוס.. או שתקנה בארקיע ויתבטל לך (ל"ת)
    גנב מגנב פטור 20/11/2024 12:15
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 6.
    עצוב שהמדינה הרופסת לא נהנית ממנית הזהב שלה
    איציקי 20/11/2024 09:38
    הגב לתגובה זו
    10 3
    ומכך שהצילה את אל על מפשיטת רגל לפני שלוש שנים
    סגור
  • איזה הצילה איזה?? נתנה הלוואה מצוקמקת
    איציק הקטן 20/11/2024 12:15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המדינה הצילה את אל על? 45 מיליון דולר הלוואה מחזיק אותם לשבוע במקרה הטוב... וגם אותה הם החזירו מראש לפני הזמן. בדיחה של מדינה בראשות מירי רקב
    סגור
  • 5.
    לואוקוסט במחיר vip (ל"ת)
    יוני 20/11/2024 09:34
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 4.
    ועדיין נותנים כריך ולא ארוחה בטיסות קצרות. - חזירים (ל"ת)
    יוני 20/11/2024 09:33
    הגב לתגובה זו
    4 4
    סגור
  • לפחות הם נותנים אוכל ושתייה ולא מייבשים כמו בלואקוסט
    יוני חזירוני 20/11/2024 12:14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אתה יודע מה זה לטוס בראיינאיר ו-וויז עם מרווח של 28 בלי אפשרות להשכיב את המושב אפילו סניטימטר? ולא מגישים אפילו מים או כריך, הכי הרבה שהם מציעים זה כרטיס גירוד המצחיקים האלה
    סגור
  • 3.
    השמיים הם הגבול (ל"ת)
    אל על 20/11/2024 09:17
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 2.
    חזירות
    כלכלן בכיר 20/11/2024 09:15
    הגב לתגובה זו
    4 4
    נמתין עוד קצת שהמלחמה תיגמר ואזרחי ישראל צריכים לשלוח את החברה הזו לכינוס נכסים.....מנוולים מי שירוויח מאל על ידע כי מדובר ב"כסף דמים"
    סגור
  • חברה חזירה אם כבר זו ארקיע
    קלקלן בכיר 20/11/2024 12:12
    הגב לתגובה זו
    1 2
    שמת לב שאין חברות שטסות לישראל מארה"ב?? תגיד תודה שיש לך את אל על במקום להתלונן... היחידים שפועלים בקווים האלו, תחשוב מה היה קורה בלעדיהם (אולי ביבי היה מסיים את המלחמה מהר יותר - זה נכון) אבל התלונות צריכות להגיע למירי רקב ולא לאל על , שסה"כ מוכרת כרטיסים בקו. הפלא ופלא הם הגיעו לשיעור תפוסה של מעל 93% אז כנראה יש מי שצריך את הקווים האלה ואם הוא צריך הוא משלם על כרטיס. אתה לא חייב לטוס אם אתה לא רוצה... זו חברה עסקית לכל דבר. מישהו מתלונן על פועלים ולאומי שמרוויחים כל רבעון מילארד+ ?? אתה שולח אותם לכונס נכסים??? כולה הרוויחו חד פעמים 150-200 מיליון
    סגור
  • 1.
    מה עם להחזיר למדינה את הכסף שהיא נתנה לאל על להציל אותה (ל"ת)
    אבירם 20/11/2024 09:12
    הגב לתגובה זו
    6 4
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות