המהפכה האוטונומית: טסלה ואובר נלחמות על ההובלה
טסלה TESLA INC -1.15% TESLA INC 342.03 -1.15% סגירה:0 פתיחה:345 גבוה:346.6 נמוך:334.3 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , בהובלתו של אילון מאסק, ידועה כשחקן מרכזי בעולם הרכב האוטונומי. עם טכנולוגיות מתקדמות כמו מערכת האוטופיילוט ותוכניות לפיתוח שירותי רובוטקסי, טסלה מציבה את עצמה כחברה מובילה בתחום. במהלך השנה האחרונה, טסלה הצהירה כי היא מתכוונת להשיק שירותי רובוטקסי כבר בשנת 2025, עם פיילוטים בכמה ערים מרכזיות.
מנגד, אובר UBER TECHNOLOGIES +0.71% UBER... 69.62 +0.71% סגירה:0 פתיחה:69.3 גבוה:70.33 נמוך:68.95 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: נמצאת במצב מאתגר. למרות הצלחתה המרשימה בעולם התחבורה השיתופית, התפתחות שירותי הרכב האוטונומי מציבה בפניה סיכונים חדשים. אנליסטים מעריכים כי שירותי רובוטקסי עשויים להתחרות ישירות עם מודל הפעילות המסורתי של אובר, שמסתמך על נהגים אנושיים. נתונים מראים שמאז שטסלה הציגה את תוכניות הרובוטקסי שלה, מניית אובר ירדה בכ-20%, בעוד שמניית טסלה זינקה בכ-50%.
עם זאת, לא הכול שחור לאובר. החברה מתכננת לשלב רכבים אוטונומיים משלה בשירותיה באמצעות שותפויות עם מפתחות טכנולוגיה כמו וויימו. אנליסטים מציינים כי דווקא שיתוף הפעולה הזה עשוי להרחיב את השוק עבור אובר, שכן תחבורה אוטונומית יכולה להוזיל עלויות ולהנגיש שירותים למספר רב יותר של נוסעים.
היחסים בין אילון מאסק לממשל החדש בארה"ב
אילון מאסק, שמנהל קשר קרוב עם הממשל החדש בארה"ב, מצליח להטות את הכף לטובת טסלה במירוץ לפיתוח טכנולוגיות הרכב האוטונומי. התמיכה הפוליטית עשויה להסיר מכשולים רגולטוריים ולהאיץ את השקת שירותי הרובוטקסי של החברה. לדוגמה, השתתפותו של הנשיא הנבחר בניסוי הרקטות של ספייס-איקס מדגישה את הקשר האישי והמקצועי שבין מאסק לממשל החדש.
לעומת זאת, אובר נאלצת להתמודד עם חששות משקיעים הנוגעים לשינויים רגולטוריים פוטנציאליים ולתחרות הולכת וגוברת מצד טסלה. אך מנכ"ל אובר, דארה חוסרושאהי, מציג עמדה אופטימית ומדגיש את החוזק הרב של הפלטפורמה, עם מעל 25 מיליון משתמשים בשירותי אובר One.
תחזיות השוק והערכת אנליסטים
על פי תחזיות האנליסטים, אובר צפויה להמשיך להציג צמיחה חזקה גם בשנים הקרובות, עם עלייה ממוצעת של כ-32% ברווחים בין השנים 2024 ל-2027. מניית החברה מייצגת כעת שווי שוק של כ-146 מיליארד דולר, כאשר על פי האנליסטים השווי הממוצע החזוי עומד על יעד המחיר הממוצע עומד כ-190 מיליארד דולר. טסלה, לעומת זאת, נתפסת כהשקעה אגרסיבית יותר, עם שווי שוק שעולה בצורה מתמדת בזכות הציפיות הגבוהות מהטכנולוגיות החדשניות שלה ונסחרת כיום בשווי שוק של קצת יותר מ-1 טריליון דולר עם צפי אנליסטים לשווי של כ-1.25 טריליון דולר.
העתיד של תעשיית השכרת הרכב
שירותי הרכב האוטונומי צפויים לשנות באופן משמעותי את תעשיית השכרת הרכב. מודלים עסקיים מסורתיים שמתבססים על נהגים אנושיים עשויים לאבד מכוחם, בעוד ששירותים אוטונומיים כמו רובוטקסי יוזילו עלויות ויפתחו שווקים חדשים, שכן ניצול יעיל יותר של הרכבים בזכות תכנון מסלולים אופטימלי, ושירות זמין אפשרי 24/7 צפויים להוביל להוזלת עלויות השירות עבור הצרכן, ולהרחבת הנגישות לתחבורה ציבורית.
לאובר יש פוטנציאל להרוויח מהמהפכה הזו בזכות הפלטפורמה הרחבה שלה, שיכולה לשמש כנקודת ממשק עבור חברות שונות בעולם התחבורה האוטונומית. לכן, התחרות בין טסלה לאובר היא לא רק על שוק התחבורה האוטונומית, אלא גם על עיצוב מחדש של האופן שבו אנשים מתניידים. למרות האתגרים, שתי החברות מציבות את עצמן בחזית המהפכה הטכנולוגית, ומציעות השקעה מעניינת למשקיעים שמאמינים בעתיד של תחבורה אוטונומית.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.לייבא למדינת ישראל רכבים אוטונומיים רמה 5דורון 20/11/2024 22:35הגב לתגובה זו0 0צריך שגם במדינת ישראל יהיו רכבים אוטונומים רמה 5 מלאים 100%סגור
-
1.צריך לשים לב להבדל רכב טסלה יעלה 25 א' דולריוני 20/11/2024 22:23הגב לתגובה זו0 0ורכב של ווימו עולה 100/150א' דולר זה כל ההבדל בטסלה בלחיצת כפתור אילון מכניס מליוני רכבים לאוטונומיה ובווימו צריך לאבזר את כל הרכבים בכל החיישנים היקרים הנדרשים עבור הפעלתם זה הבדל גדול ביכולת לעשות סקייל מהירסגור