הצרות של אינטל עשויות להתברר כברכה למובילאיי
חברת האם של מובילאיי מובילאיי -1.19% מובילאיי 17.51 -1.19% סגירה:0 פתיחה:17.29 גבוה:18.36 נמוך:16.91 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , אינטל INTEL CORPORATION +2.41% INTEL... 19.52 +2.41% סגירה:0 פתיחה:18.97 גבוה:19.76 נמוך:18.91 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , חוותה טלטלה אמש עם ההודעה על עזיבתו של המנכ"ל ב-3 השנים האחרונות פט גלסינגר, אלא שהחדשות האלו עשויות דווקא להיות חדשות טובות עבור מובילאיי, שהמניה שלה קופצת ב-7% (בהמשך נרגעה).
גלסינגר עוזב על רקע תוצאות חלשות שהביאו לצניחה של 50% במניה מתחילת השנה. אינטל הפסידה בתחרות השבבים מול אנבידיה בצד העיצוב ומול TSMC בצד הייצור, והדיווחים הלא רשמיים שמדברים על כך שדירקטוריון החברה דחף את גלסינגר החוצה לא נשמעים מופרכים.
בתקופה האחרונה עלו דיווחים על כך שאינטל מתכוונת לממש פעילויות שרחוקות מפעילות הליבה שלה. מובילאיי נחשבת לפעילות כזו אך במסמך שפרסמה החברה לפני כמה חודשים, דיווחה אינטל כי היא לא מתכוונת לממש את אחזקתה שם - עם זאת, לכשיגיע מנכ"ל חדש לחברה הוא עשוי לנקוט בגישה אחרת ואולי אפילו לממש חלק או את מלוא האחזקה של אינטל במובילאיי, וזה עשוי דווקא להיות דבר חיובי עבור החברה הישראלית.
פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל היוצא, ואמנון שעשוע, מנכ"ל מובילאיי; קרדיט: נאסד"ק
פרידה מאינטל עשויה להיות המהלך הנכון בשביל מובילאיי
מובילאיי עצמה לא נמצאת בתקופה טובה במיוחד מבחינה עסקית. היא הורידה תחזיות מספר פעמים השנה על רקע החולשה בשוק הרכב הסיני ולצד תוצאות חלשות המניה שלה איבדה 57% מתחילת השנה.
את הרבעון השלישי מובילאיי סיימה עם ירידה של 8% בהכנסות הרבעון השלישי שהסתכמו ב-486 מיליון דולר, כאשר הרווח המדולל המתואם למניה (Non-GAAP) הגיע ל-10 סנט. מדובר בירידה לעומת הרבעון המקביל, אבל ירדה קטנה יותר מזו שציפו לה האנליסטים - הם ציפו להכנסות של 475 מיליון דולר ורווח של כ-9 סנטים למניה.
לאינטל אחזקה של 90% במובילאיי אחרי שרכשה אותה ב-2017 לפי שווי של 15.3 מיליארד דולר והנפיקה 10% ממנה ב-2022 לפי שווי של 17 מיליארד דולר. קשה לדעת מה היקף המעורבות של אינטל בעסקים של מובילאיי אבל היפרדות של השתיים כנראה תאפשר למובילאיי להיות יותר עצמאית מול לקוחות מסוימים ולסגור עסקאות שאינטל אולי לא הייתה מאפשרת לה לסגור.
בנוסף, אינטל פיתחה לעצמה מוניטין של הורסת חברות סדרתית. לאורך השנים אינטל סגרה לא מעט חברות שרכשה, בינהן גם כמה ישראליות כמו גרנולייט שנרכשה ב-650 מיליון דולר ב-2022, ריפליי שנרכשה ב-2016 ב-175 מיליון דולר, ו-DSPC שנרכשה ב-1999 ב-1.5 מיליארד דולר ונמכרה למארוול ב-2006 בתמורה ל-600 מיליון דולר.
הורדות הדירוג
מניית מובילאיי ספגה לאחרונה מכה כפולה כאשר ג'יי פי מורגן הצטרפה ל-UBS בהורדת דירוג החברה. האנליסט סאמיק צ'טרג'י מג'יי פי מורגן הוריד את ההמלצה ל"מכירה" והפחית את מחיר היעד ל-10 דולר בלבד, צעד שהוביל לירידה של 5% במניית החברה.צ'טרג'י ציין כי הוא מפחית משמעותית את הציפיות להתרחבות מערכת SuperVision עד סוף העשור. בנוסף, האנליסט הביע חשש מהתחרות המתגברת, במיוחד מצד יצרנית הרכב הסינית Zeekr, שמפתחת פתרון עצמאי למערכות נהיגה מתקדמות.
הורדת הדירוג של ג'יי פי מורגן מגיעה ימים ספורים בלבד לאחר ש-UBS הפחיתה את מחיר היעד למניה מ-20 ל-14 דולר. אנליסטים ב-UBS טוענים כי למרות הפוטנציאל ארוך הטווח של מובילאיי בתחום הנהיגה האוטונומית, החזרה לצמיחה משמעותית תתעכב, ו-2025 צפויה להיות שנת מעבר עבור החברה.
הדוחות האחרונים של מובילאיי
החברה הישראלית, שמנייתה איבדה למעלה מ-50% מערכה מתחילת 2024, הציגה תוצאות רבעון שלישי טובות מהתחזיות. ההכנסות הסתכמו ב-486 מיליון דולר, אמנם ירידה של 8% לעומת התקופה המקבילה, אך עלייה של 11% ביחס לרבעון הקודם.
הרווח המתואם למניה עמד על 10 סנט, מעל לתחזיות האנליסטים שצפו 9 סנט. בתגובה, זינקה מניית החברה ב-6% במסחר המוקדם, מפצה חלקית על הירידה בשיעור דומה ביום המסחר הקודם. זאת למרות שבתחילת החודש הורידו UBS וגולדמן סאקס את דירוג החברה.
פרופ' אמנון שעשוע, נשיא ומנכ"ל מובילאיי, הדגיש את האסטרטגיה לשנתיים הקרובות: "אנו מתמקדים בהגדלת נתח השוק בתחום ה-ADAS מחוץ לסין, מעמיקים את הקשרים עם עשרת הלקוחות המרכזיים שלנו, ומפתחים מוצרים מתקדמים המבוססים על EyeQ6". הוא ציין כי למרות האתגרים בטווח הקצר, החברה צופה שיפור בחודשים הקרובים.
התקדמות משמעותית נרשמה בשיתוף הפעולה עם קבוצת פולקסווגן, כאשר החברה השלימה לאחרונה התקנה משולבת של חומרה ותוכנה מבוססי EyeQ6 ברכבי ניסוי. בנוסף, מוצר ה-Mobileye Drive המיועד לשירותי רכב אוטונומי מתקדם לקראת בדיקות עם קבוצות משתמשים סגורות במספר פרויקטים, כולל שיתופי פעולה עם חברות תחבורה מובילות באירופה.
למרות האופטימיות הזהירה, האתגרים כאמור עדיין משמעותיים. החברה נשענת על לקוחות רבים בסין, מה שחושף אותה לתנודתיות בשוק הרכב החשמלי הסיני ולהשפעות של מתיחות הסחר בין ארה"ב לסין. בנוסף, החברה ספגה הפסד של 2.7 מיליארד דולר מהפחתת מוניטין בעקבות סגירת מחלקת הלידאר.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
5.מובילאי ואינוויזמוטי 05/12/2024 08:28הגב לתגובה זו0 0אני תליתי תקווה שאולי מובילאי אחרי סגירת מח הלידאר..תציל את אינוויז אך עתה נראה לי ששתיהן עומדות לצלול..הלך הכסףסגור
-
ובסיום תבוא Qualcommמהנדס 05/12/2024 14:24הגב לתגובה זו0 0ותקנה את הטכנולוגיה בפרוטות רק בשביל לנעול את הפטנטים.סגור
-
4.ינסו למכור את מובילאיי בפרמייה על מחיר שוקגפן 04/12/2024 11:18הגב לתגובה זו0 0מזה אינטל תוכל לקבל מזומנים משמעותיים.סגור
-
3.בדיוק הפוךניר 04/12/2024 11:12הגב לתגובה זו0 0עד עכשיו המנכל הכושל שפוטר לא רצה למכור את מובילאי אם יבוא מנכ"ל חדש שיחליט למכור את מובילאי אז רק מהודעה למכור היא תרד 20 אחוז לפחותסגור
-
2.למכור מובילאיגיתית 04/12/2024 09:30הגב לתגובה זו0 2אין עתידסגור
- טען עוד
-
1.Mobileye-The game is overאלי לוי 04/12/2024 00:02הגב לתגובה זו3 2כמנהל לשעבר במובילאיי, היא הפסידה את השוק, היא עדיין רחוקה מרכב אוטונומי ובהתנהלות הקיימת גם לא יצא רכב אוטונומי המאושר ע"י שום רגולטור, אולי בקונגו...סגור
-
תרבות רעה בחברהצודק 04/12/2024 08:41הגב לתגובה זו1 0מריחת זמן, יחס לא מכבד לעובדים והתקדמות איטית, גורמים להתרחקות החלום האוטונומי ודחייתו משנה לשנה. שעשוע הבטיח רכבים אוטונומיים על הכביש כבר ב-2020 והנה מגיעה 2025 ללא כלום, לא בת"א ולא בשום עיר. החברה חיה מהזרמות ADAS שוטפות ולא פלא שהגיוסים החדשים לא מפצים על הלקוחות שעוזבים חלק מהפרויקטים כמו BMW ואחרים.סגור