איירבוס ובואינג מתייעלות: ענקיות התעופה מקצצות אלפי משרות
חטיבות ההגנה של שתי החברות צפויות להפסיד ב-2024; בואינג מקצצת 17 אלף משרות ואיירבוס מפטרת כאלפיים עובדים בעוד הביקושים לתעופה מסחרית נותרו חזקים
איירבוס, יצרנית המטוסים האירופאית, הודיעה אמש על תוכנית פיטורים נרחבת בחטיבת ההגנה והחלל שלה. על פי ההודעה, איירבוס תפטר 2,043 עובדים מחטיבת ההגנה והחלל, המהווים כ-5% מכוח האדם בחטיבה זו. הפיטורים צפויים להסתיים עד אמצע 2026, כשהמטרה המוצהרת היא הפחתת עלויות קבועות של החברה.
צעד זה מגיע שבועות ספורים לאחר שמנכ"ל בואינג BOEING +0.23% BOEING 177.44 +0.23% סגירה:0 פתיחה:177.26 גבוה:182 נמוך:175.31 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: החדש, קלי אורטברג, הכריז על תוכנית קיצוצים דרמטית יותר, במסגרתה יפוטרו כ-17,000 עובדים ברחבי העולם, המהווים כ-10% מכוח האדם הגלובלי של החברה.
המשבר בבואינג עמוק במיוחד, כאשר החברה לא הצליחה לרשום רווח שנתי מאז 2018. לאחרונה גייסה החברה יותר מ-20 מיליארד דולר באמצעות מכירת מניות וניירות ערך המירים, במטרה לחזק את מאזנה הכושל.
חטיבת ההגנה של איירבוס צפויה לרשום הפסד ב-2024, כאשר שולי הרווח התפעולי ירדו ל-2% ב-2023, לעומת 6% ב-2020. מכירות החטיבה צפויות להסתכם בכ-13 מיליארד דולר ב-2024, בעוד חטיבת ההגנה של בואינג צפויה להגיע למכירות של כ-25 מיליארד דולר.
הביקושים נותרו חזקים
למרות המשברים בחטיבות ההגנה, שתי החברות נהנות מביקוש חזק בתחום התעופה המסחרית, עם צבר הזמנות שמשתרע על פני שנים. עם זאת, הן מתמודדות עם אתגרים משמעותיים בייצור.איירבוס צפויה למסור כ-760 מטוסים ב-2024, עדיין פחות מהשיא של 863 מטוסים שנמסרו ב-2019. בעיות בשרשרת האספקה ממשיכות להגביל את קצב הייצור. המצב בבואינג חמור אף יותר, כשהחברה צפויה למסור רק כ-360 מטוסים ב-2024, הרבה פחות מהשיא של 806 מטוסים שנמסרו ב-2018, לפני התרסקויות ה-737 מקס.
וול סטריט לא צופה שבואינג תחזור למסירות של יותר מ-800 מטוסים בשנה לפני 2028, לפי נתוני FactSet.
מניית איירבוס נותרה ללא שינוי במסחר באירופה אתמול, עם עלייה של כ-10% מתחילת השנה.
מניית בואינג עלתה ב-0.6% ל-159.15 דולר, אך היא עדיין נמוכה בכ-39% מתחילת השנה ובכ-36% מאז תקרית דלת החירום במטוס 737 מקס בינואר. המניה גם נמוכה בכ-3% מרמתה לפני השביתה, כאשר עובדי בואינג שבתו למשך יותר מ-50 ימים בספטמבר לאחר שהסכם העבודה שלהם פג. השביתה הסתיימה בתחילת נובמבר.
בעוד ששתי החברות מתמודדות עם אתגרים משמעותיים, נראה כי בואינג סופגת את המכה הקשה יותר, עם משברים מתמשכים במטוס ה-737 מקס והפסדים כבדים בחטיבת ההגנה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה