מניית אפולו פאוור זינקה פי 2 בשבוע, המנהלים מנצלים זאת כדי לגייס
כתבנו כאן לאחרונה על המצב של אפולו פאוור אפולו פאוור +3.48% אפולו פאוור 350.9 +3.48% בסיס:339.1 פתיחה:339.1 גבוה:355.3 נמוך:335.7 תמורה:737,275 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: שהיא חברת חלום, רק שבינתיים זה לא קורה והיא מתכווצת בכל המישורים - בשווי, בהון, וגם בכמות העובדים. החברה שמפתחת פאנלים סולאריים גמישים שאמורים, בין היתר, להיות מותקנים על מכוניות ולהטעין אותם תוך כדי נסיעה, לא מצליחה להתרומם. אבל המניה דווקא כן - המניה זינקה בשבוע האחרון פי 2 וזה הזמן לגייס הון מהציבור, הון כל כך חשוב. המניה צפויה לרדץ על רקע הגיוס.
בכל מקרה, המוצר של החברה ספג מכה לאחרונה, כאשר השימוש העיקרי אליו מייעדת החברה את המוצר - יריעות על רכבים, לא אושר על ידי פולקסווגן שהודיעה על הקפאת פיתוח זמנית עד שיוחלט שם על המשך הפרויקט והלו"ז. לטענת החברה בלי קשר לאפולו ולטכנולוגיה שלה.
זמן קצר לאחר מכן אפולו הודיעה על תכנית התייעלות שכוללות פיטורי עובדים, אבל ההשפעה שלה תורגש רק מ-2025 ואפולו צריכה כסף עכשיו. ההכנסות ברבעון השלישי אומנם קפצו פי 2 לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-3.8 מיליון שקל, אבל החברה ממשיכה לשרוף מזומנים בקצב גבוה של 60 מיליון שקל בעוד בקופה נשארו לה 23 מיליון שקל.
עודד רוזנברג, מנכ"ל אפולו פאוור; קרדיט: רמי זרנגר
הגיוס של אפולו פאוור
מניית אפולו זינקה בימים האחרונים והיא מנצלת זאת להנפקה. אפולו פאוור רוצה לגייס עד 40 מיליון שקל בהנפקה של מניות ואפציות. במידה וההנפקה תיענה בביקוש המירבי המניות יהוו כ-12% מההון המונפק של החברה, ובמידה וגם האופציות ימומשו ההנפקה תהווה 18% מההון המונפק.ההנפקה תתבצע כאשר כל חבילה תכלול 100 מניות לפי מחיר של 4.75 שקל למניה ובנוסף 55 אופציות משתי הסדרות שהחברה מנפיקה. מחיר המניה לפי ההנפקה נמוך בכ-10% מהמחיר בשוק היום, אבל זאת אחרי שבשבוע האחרון המניה זינקה פי 2 ממחיר של 2.6 שקל ל-5.3 שקל. אחרי הזינוק המניה במינוס 19% מתחילת השנה.
תכנית ההתייעלות והפיטורים
אפולו כאמור דיווחה על תכנית התייעלות לפני מספר חודשים שכוללת פיטורי עובדים. החברה הודיעה כי תפטר 50 עובדים, שנכון לכמות העובדים בתחילת השנה מהווים בערך 40% מכוח העבודה.החברה גם הודיעה על איחוד שטחי ייצור וקיצוץ בשכר הבכירים - חלק מחברי ההנהלה הבכירה, כולל המנכ"ל עודד רוזנברג, סמנכ"ל הטכנולוגיה ערן מימון והיו"ר יום טוב סמיה, הסכימו לקצץ בשכרם בין 10%-25%. לפי הסכם השכר של רוזנברג הוא אמור להרוויח סדר גודל של 670 אלף שקל בשנה (ברוטו), כך שבמקרה הקיצוני השכר שלו ייחתך ברבע לכ-500 אלף שקל בשנה.
כמה משמעותית הפסקת הפרויקט עם פולקסוואגן?
תחום הרכב הוא תחום מאוד שמרן. קשה מאוד להיכנס אליו אבל כשאתה בפנים אתה בפנים. לחברה חדשה ללא פעילות עם חברות רכב אחרות קשה מאוד לסגור הסכם מאחר וחברות הרכב שונאות סיכון. אם מצליחים לסגור הסכם עם חברת רכב, ובמיוחד חברה גדולה, זה יוצר סוג של "אפקט גלגל" - החברות האחרות רואים שיש אמון מחברה אחרת ואומרות לעצמן משהו כמו "אם זה טוב לה, זה טוב גם לי".במובן הזה ההסכם עם פולקסוואגן היה עוד יותר חשוב. לא רק שאפולו הייתה צפויה לקבל ממנו 33 מיליון אירו (בערך 136 מיליון שקל) על פני 3 שנים, הפרויקט היה מהווה הבעת אמון של אחת מענקיות הרכב העולמיות, מה שבהחלט עשוי היה לעזור לאפולו פאוור לקבל פרויקטים נוספים.
מה שקרה זה בעצם האפקט ההפוך, בעיני חלק מהשחקנים בשוק פולקסוואגן הביעה "חוסר אמון" באפולו פאוור וגם זה משודר לחברות האחרות בתחום. אנחנו לא יודעים אם פולקסוואגן באמת לא מאמינה בטכנולוגיה או שהיא פשוט לא רוצה להתקשר עם חברה במצב פיננסי כמו של אפולו, אבל זו בהחלט מכה. אפולו יכולה להתאושש, הסכם עם חברת רכב אחרת שיוכיח שהטכנולוגיה עובדת יכול ליצור עבורה את אותו "אפקט גלגל", אבל קודם היא תתמקד בלייצב את החברה מבחינה פיננסית.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
3.אולי זה מתאים גם לפריסה בחלל ?????Business 09/12/2024 11:14הגב לתגובה זו0 2אולי זה מתאים גם לפריסה בחלל ????? או על מאגרי מים , אגמים וימים ...תחשבו על זה !!!סגור
-
כן, בסרטון שלהם רואים פנלים מעל סוג של מצוף מעל המיםdw 09/12/2024 12:13הגב לתגובה זו0 2הכנס לאתר החברה וחפש את סרטון שיחת הועידה האחרונה, כך שגם זה יישום אפשרי. לדבריהם עיקר המיקוד כרגע הוא בשוק הרכב (למשל RV - קראוונים לנופש) ומעל גגות קלים (לדוגמה הוולודרום בת"א)סגור
-
2.הרשות צריכה לבדוק מי הריץ אותה. (ל"ת)מני 09/12/2024 09:14הגב לתגובה זו4 0סגור
-
1.רצו לגייסיובל123 09/12/2024 09:14הגב לתגובה זו3 0העלו את השער-עוד קומבינהסגור