"טסלה תגיע למחיר של 400 דולר" - בדרך החברה עשויה לבצע הנפקה
בנק אוף אמריקה עדכן את מחיר היעד למניית טסלה ל-400 דולר, תוך התייחסות להתרחבות הפעילות הגלובלית של החברה, החדשנות הטכנולוגית והדומיננטיות בשוק הרכבים החשמליים.
טסלה מובילה בשוק הרכבים החשמליים
הדו"ח של בנק אוף אמריקה שמגיע אחרי ביקור ממושך במפעל הענק באוסטין, טקסס. מחיר היעד החדש, המשקף עלייה מהתחזית הקודמת שעמדה על 350 דולר, מבוסס על הערכה של מכפיל EV/EBITDA של 60 פעמים. זה מכפיל גבוה, אבל בבנק אוף אמריקה מצדיקים אותו בזכות הצמיחה וההתייעלות.
הביקור במפעל העניק לאנלסיטים ביטחון נוסף בפוטנציאל הצמיחה של טסלה שמנוהלת על ייד אילון מאסק. המפעל מייצר רכבים חדישים שצפויים, להערכתם, להרחיב את השוק של טסלה (TAM), לצד השקת שירותי רובוטקסי עד 2025.
כמו כן, הפיתוח של הרובוט התעשייתי Optimus במפעל מציין לדבריהם פריצת דרך טכנולוגית נוספת, עם ייצור של 1,000 יחידות מתוכננות עד סוף 2025.
בבנק אוף אמריקה מדגישים את התקדמות של טסלה ביכולות נהיגה אוטונומית (FSD) ואת המעבר למודלים של מנויים, שהעלו את קצב האימוץ. התחזית כוללת גם השקת דגם מוזל נוסף במחיר של פחות מ-30,000 דולר במהלך 2025, שצפוי למשוך לקוחות חדשים ולחזק את מעמד החברה בשוק.
בבנק אוף אמריקה מציינים כי טטסלה ממשיכה להוביל בבטחה את שוק הרכבים החשמליים, בעיקר בזכות קווי הייצור היעילים שלה. עם מפעלים חדשים שנפתחו באירופה ובאסיה, והרחבת הייצור במפעלים הקיימים בארצות הברית ובסין, טסלה מצליחה לשמור על יתרון תחרותי מול יצרניות רכבים חשמליים נוספות כמו BYD וריביאן. כושר ייצור העולמי והגמישות בין המקומות עוזרות לחברה בייעול הייצור וזה יתרון גדול שנובע גם מהיתרון לגודל ומסובסידיות ומענקים ממשלתיים.
שיפור ברווחיות והפחתת עלויות
אחת הסיבות המרכזיות להעלאת מחיר היעד (מ-350 דולר ל-400 דולר) היא שיפור ניכר ברווחיות החברה, שמגיעה בעקבות הפחתת עלויות הייצור. בנק אוף אמריקה מעריך כי יכולתה של טסלה לשמור על שולי רווח גבוהים במקביל להוזלת מחירי הדגמים, במיוחד Model 3 ו-Model Y, מחזקת את מעמדה בשוק התחרותי.
בצד הסיכון, מציינים בבנק אוף אמריקה את הצורך במימון נוסף. טסלה בוחנת גיוס נוסף לצורך האצת ההשקעות בטכנולוגיות מתקדמות כמו רובוטים ורובוטקסי. ההערכה היא שהחברה תוכל לגייס מעל 50 מיליארד דולר בדילול נמוך יחסית של כ-4%-5%.
פיתוח טכנולוגי ואגירת אנרגיה
מעבר לשוק הרכבים החשמליים, טסלה ממשיכה לחדש בתחומי אגירת האנרגיה ואנרגיה מתחדשת. פרויקטים כמו Powerwall ו-Megapack מספקים פתרונות לאגירת חשמל בקנה מידה רחב, וממצבים את החברה כגורם מוביל בשוק האנרגיה הגלובלי. הבנק מציין כי מגזר זה הופך לרווחי יותר עבור טסלה וצפוי לתרום משמעותית להכנסותיה בשנים הקרובות.בנוסף, בנק אוף אמריקה מדגיש את פוטנציאל הצמיחה בשווקים המתפתחים, בהם טסלה חווה ביקוש גובר. החברה מבססת את פעילותה באזורים כמו דרום מזרח אסיה ואמריקה הלטינית, בהם ישנה עלייה מתמדת בדרישה לרכבים חשמליים ומערכות אנרגיה מתחדשת.
מה יכול להופך את טסלה לאנבידיה הבאה?
הרובוטקסי צפוי להתחיל בייצור בסוף 2025, כשהמטרה היא להנגיש אותו במחיר נוח. המאפיין הבולט הוא השימוש בטכנולוגיה אוטונומית מוחלטת, כולל מצלמות ובינה מלאכותית, ללא שימוש בחיישנים יקרים כמו ליידאר, מה שמאפשר שמירה על עלות נמוכה. כל נסיעה תעלה כאמור כ-20 סנט למייל, מה שמציג פוטנציאל כלכלי גדול לא רק לצרכנים, אלא גם לבעלי הרכבים.
רובוטקסי (טסלה)
הרובוטקסי יכול לעשות מהפכה בעולם הרכב - יהיו בעלי רכבים ויהיו כאלו שישכירו אותם. הרכב שלכם יכול לעשות כסף בזמן שאתם בעבודה ובזמן שאתם ישנים. זה חלום, אבל האנליסטים מתרשמים שזה יכול להיכנס בהדרגה ולהפוך לסטנדרט עולמי במקומות מסוימים.
רכבים גדולים יותר – השאטלים של העתיד
מאסק הציג לאחרונה גם רכב שיכול להסיע כ-20 נוסעים - רובוואן, מה שפותח אפשרויות לא רק לשירותי הסעה פרטיים, אלא גם לשירותים ציבוריים גדולים יותר כמו שאטלים או הסעות בקבוצות גדולות. הרכבים יכולים לשמש בקמפוסים, ערים, או כשאטלים מהירים בנמלי תעופה. כך טסלה מתכננת להשתלב בשוק התחבורה הציבורית ולספק שירותים מגווניםפוטנציאל כלכלי משמעותי
מבחינת הפוטנציאל הכלכלי, מאסק לא הסתיר את שאיפותיו. הוא מאמין כי רכב אוטונומי יכול לשמש 5 עד 10 פעמים יותר מרכב רגיל, מה שמוביל לניצול טוב יותר של המשאבים ולהורדת עלויות למשתמשים. הכוונה היא שהרובוטקסי יהפוך את המכוניות למקור רווחים פעיל ולא מוצר שמחנה רוב הזמן, ובכך לא רק שיפחית עלויות תחזוקה אלא גם יניב הכנסות פסיביות לבעלים.
האתגר הגדול
הטכנולוגיה הזו מביאה איתה לא מעט אתגרים, כולל עניינים רגולטוריים והצורך להבטיח את בטיחות הנוסעים, במיוחד לאור בעיות קודמות שהיו במערכת הנהיגה האוטונומית של טסלה. הטכנולוגיה של Full Self-Driving, על אף השיפור המשמעותי, עדיין זקוקה להוכחה בשטח. עם זאת, מאסק הוכיח בעשור האחרון שהוא לא רק מדבר אלא עושה. ההצלחה של טסלה היא פנומנלית והחזון של אסק לרכבים חשמליים כבר בשטח מספר שנים טובות.
מעבר לעניין הבטיחות - יש תחרות. חברות כמו Waymo, כבר מציעות שירותי מוניות אוטונומיות. טסלה עם פריסה רחבה מאוד, יש לה יתרון תחרותי, ועדיין, זה שוק שיכנסו אליו מתחרות שונות ובטכנולוגיות אחרות.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
3.טסלהBarbara 09/12/2024 14:46הגב לתגובה זו3 0אינה יצרן רכבים. מי שמסתכל עליה ככזו מחמיץ את העיקר. טסלה היא מחברות הai המתקדמות ביותר.סגור
-
2.כרגע המנייה היא 390 , אז מה החכמה ? (ל"ת)דוד 09/12/2024 14:05הגב לתגובה זו0 2סגור
-
מיאונועם 10/12/2024 21:39הגב לתגובה זו0 0לא חושב שאתה מבין כמה זה משמעותי עלייה ל400, אתה חושב על זה כרק 10 דולר אבל תחשוב על כאלה שיש להם מיליונים מהמנייה...סגור
-
1.כשהנאסדק במכפיל 48.5, טסלה ב-105. זהירות - בועת מניות!!דר' דום 09/12/2024 12:45הגב לתגובה זו6 3וכשהנאסדק יחזור למכפיל ממוצע היסטורי 20, טסלה תצלול 60% כמו כל המדד. למה זה עדיין לא קורה? כי הדפיסו בקורונה 5 טריליון דולר בבסיס בכסף, שזה פי 4 לפחות בכמות הכסף בשוק. ומתי זה בכל זאת יקרה? כשכמות הכסף הזו תעיף תאינפלציה לגל שני של התפרצות והבהלה תהיה גדולה.סגור