טסלה בשיא חדש: מה ההיסטוריה אומרת לנו שעשוי לקרות עכשיו?

המניה חצתה אמש רף היסטורי של 424 דולר אחרי זינוק של 67% מאז נובמבר בזמן שהמשקיעים הוותיקים נזכרים בשיא הקודם כשהמניה איבדה מחצית מערכה בשנה שלאחר מכן

 | 
telegram
(1)

לאחר יותר משלוש שנים של המתנה, מניית טסלה TESLA INC -3.46% TESLA INC 421.06 -3.46% TESLA INC סגירה:0 פתיחה:425.65 גבוה:447.08 נמוך:417.64 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: הגיעה אמש (רביעי) לשיא חדש כשנסגרה ברמה של 424.77 דולר, מעל לשיא הקודם של 409.97 דולר (מתואם לפיצול) שנקבע ב-4 בנובמבר 2021. במהלך המסחר המניה אף נגעה ב-424.88 דולר, גבוה מהשיא התוך-יומי הקודם של 414.50 דולר.

מאז הבחירות ב-5 בנובמבר זינקה המניה בכ-67%, או 168 דולר למניה, והוסיפה כ-555 מיליארד דולר לשווי השוק של החברה. האנליסטים בוול סטריט, מצידם, העלו את מחירי היעד בממוצע בכ-40 דולר למניה, אך מתקשים לעמוד בקצב העליות.

שווי השוק של טסלה עומד כעת על יותר מ-1.3 טריליון דולר, גבוה בכ-100 מיליארד דולר מהשיא של 2021. יש לציין כי שווי השוק עבר את השיא מ-2021 כבר ביום שלישי, כאשר כיום יש כ-150 מיליון מניות יותר במחזור בהשוואה לאז.
 

ההיסטוריה מדאיגה את המשקיעים

אך בעוד שהמספרים הנוכחיים מרשימים, הנתונים ההיסטוריים מעוררים דאגה. בשנה שלאחר השיא של 2021, ביצועי המניה היו חלשים במיוחד. שלושה חודשים לאחר השיא, המניה צנחה בכ-28%, מרמה של כ-410 דולר ל-291 דולר. כעבור שנה, המניה נסחרה ב-207 דולר, ירידה של כמעט 50%.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

כיום המניה נסחרת במכפיל רווח של כ-125 על תחזיות הרווח ל-2025. זו לא הפעם הראשונה שטסלה נסחרת במכפילים כה גבוהים - מצב דומה נרשם בינואר 2022, ינואר 2021, ובמספר נקודות זמן ב-2020.

הביצועים לאחר ינואר 2022 דומים מאוד לאלו שלאחר שיא נובמבר 2021. המניה איבדה כשני שלישים מערכה בשנה שלאחר מכן. עם זאת, בשנים 2020 ו-2021, המניה הצליחה להתמודד היטב עם מכפילים גבוהים - היא זינקה ביותר מ-740% ב-2020 והוסיפה עוד 50% ב-2021. 

גארי בלאק, מייסד משותף של קרן Future Fund Active ומשקיע בטסלה, מציין כי בתחילת 2022 המניה נסחרה במכפיל של כ-145 על הרווח השנתי. לפי תחזית הרווח המותאמת שלו ל-2025 של 3.30 דולר למניה ומכפיל דומה, מניית טסלה עשויה להתקרב ל-480 דולר. בלאק מדגיש כי תחזית הרווח שלו עשויה להיות שמרנית אם הדגם החדש והזול של טסלה, המתוכנן ל-2025, יזכה להצלחה. "אני לא טוען שטסלה צריכה להיסחר שם," הוא מוסיף, "אבל מכפיל כזה אינו מופרך אם אתה מאמין שנהיגה אוטונומית מלאה נמצאת מעבר לפינה וטסלה היא היחידה שיכולה לספק אותה."

לצד השקת הדגם החדש, טסלה מתכננת להשיק שירות מוניות אוטונומי (רובוטקסי) בסוף 2025. תוכניות אלו עשויות להוות רוח גבית משמעותית לתחזיות הרווח של החברה.
 

התמונה מעורבת

הניתוח ההיסטורי של מכפילי הרווח מציג תמונה מעורבת, אך חשוב לזכור שכל תקופה היא שונה. ביצועי המניה ב-2022 הושפעו מרכישת טוויטר (כיום X) על ידי המנכ"ל אילון מאסק, בעוד שהיקפי המכירות של טסלה צמחו במהירות ב-2022 ו-2023. עם זאת, מחירי הרכבים החשמליים החלו לרדת בשל עליית הריבית והתגברות התחרות. בתחילת 2022, זמן קצר לאחר השיא, וול סטריט צפתה שטסלה תרוויח כ-5 דולר למניה ב-2023, אך בפועל היא הרוויחה רק מעט יותר מ-3 דולר למניה.

כיום המשקיעים מצפים שטסלה תרוויח כ-4.25 דולר למניה ב-2026. הכיוון של תחזית זו יהיה כנראה הגורם המשמעותי ביותר בקביעת מחיר המניה בהמשך 2025.

השקת הדגם הזול החדש ושירות הרובוטקסי המתוכננים ל-2025 עשויים לספק רוח גבית חזקה לתחזיות. אך גם אם התחזיות יעלו, המשקיעים עדיין יצטרכו להחליט כמה הם מוכנים לשלם עבור רווחי טסלה - ויכוח שככל הנראה לא יסתיים לעולם.
 

בגולדמן זאקס מצננים את ההתלהבות

בית ההשקעות גולדמן זאקס הטיל לאחרונה ספק ביכולתה של טסלה להמשיך במגמת הצמיחה, כשפרסם תחזית המנוגדת להערכות החברה. בניגוד להנהלת טסלה המבטיחה המשך צמיחה במסירות ב-2024, האנליסטים של גולדמן צופים קיפאון במספרי המסירות, וקובעים מחיר יעד של 250 דולר למניה - נמוך משמעותית מהמחיר הנוכחי של כ-422 דולר.

הפערים בין התחזיות צפויים להתבטא כבר בתוצאות הרבעון הרביעי של 2023. בעוד טסלה צופה מסירות של לפחות 515,000 כלי רכב, גולדמן זאקס מעריך כי החברה תמסור 510,000 יחידות בלבד. תחזית זו, המבוססת על ניתוח נתוני מכירות אזוריים, אופטימית יותר מקונצנזוס האנליסטים של FactSet, הצופה מסירות של כ-503,000 כלי רכב - ירידה של כ-1% בהשוואה לתקופה המקבילה.

המחלוקת מתחדדת סביב תחזיות 2025, כאשר טסלה מציגה יעד שאפתני של 2.3 מיליון מסירות, המבוסס על השקת דגם חדש וזול יותר בתחילת השנה וצמיחה צפויה של 20% עד 30%. האנליסטים, מצידם, צופים מסירות של 2.1 מיליון כלי רכב בלבד.

טסלה נסחרת כעת לפי שווי של 1.3 טריליון דולר, לאחר שמנייתה זינקה כבר ב-69% מתחילת השנה וב-76% בשנה האחרונה כולה.

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא מתלבט
    לרון 13/12/2024 06:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולא ממליץ אך בפרוש מכרתי עד הירידה שתבוא,יושב ומחכה!!!
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות