וול מארט מגדילה את פעילותה באינטרנט, בדרך לעסקת הE-commerce הגדולה בהיסטוריה
ענקית הקמעונות האמריקנית וול מארט WALL-MART בדרך לרכישת חברת הריטייל האלקטרוני Jet.com. על פי דיווחים רישמיים וול מארט תשלם סכום של 3.3 מיליארד דולר ברכישת החברה הצעירה שהוקמה לפני שנתיים בלבד. בתוך כך מדובר ככל הנראה בעסקת הe-commerce היקרה בהיסטוריה.
מניית וול מארט עולה היום 0.6% ומציגה תשואה של 20% מתחילת השנה.
זהו צעד נוסף שעושה וול מארט במאמצים שלה להגדיל את נתח המכירות שלה דרך האינטרנט. לאחר עשורים שבהם רשת הקמעונות הייתה הרשת הדומיננטית במכירות למעמד הנמוך והבינוני בארה"ב, הנהלת החברה חוששת עתה כי היא תאבד מכוחה לטובת החברות אשר מספקות את השירות שלהן דרך האינטרנט.
לדוגמא, הצלחתה של אמזון, ענקית אחרת מארה"ב מהווה איום משמעותי לוול מארט, כאשר הראשונה מציעה משלוחים חינם תמורת תשלום דמי חבר והנחות משמעותיות - בגדר חברות במועדון הפרימיום (100 דולר לשנה). וול מארט מצידה גם היא בחודשים האחרונים מציעה חברות במועדון ומשלוחים חינם ברכישה דרך האינטרנט עם דמי חבר מוזלים (50 דולר לשנה).
ג'ט קום הוקמה ב-2014 כאשר מטרותיה היו להוות מתחרה נוספת לאמזון, וול מארט וחברה נוספת גדולה בתחום קוסטקו. החברה גייסה יותר מ-800 מיליון דולר לשם מימון, אם כי החברה משקיעה עד 300 מיליון דולר בשנה על פרסום, כך שהחברה אינה רווחית עדיין. החברה גייסה לאחרונה 620 מיליון דולר נוספים ושווי השוק שלה מוערך כעת ב-1.6 מיליארד דולר.