מייסיס פרסמה דו"ח חלש, אך העלתה את תחזית הרווח - המניה מטפסת בטרום

אלמוג עזר |
נושאים בכתבה קניות

רשת חנויות הכל בו האמריקנית מייסיס (סימול: M) פרסמה היום את הדו"ח הרבעוני שלה והמשיכה להציג תוצאות חלשות. נקודת האור של ענקית הקמעונות הייתה אישור תחזית הרווחים להמשך השנה ואף העלת צפי ההכנסות. כך או כך, נראה שהמשקיעים מתמקדים במוטיב החיובי של הדו"ח ברקע לזינוק המניה בשיעור של 3.4% בשלב הטרום. 

בשורה התחתונה החברה הרוויחה 17 סנט למניה ברבעון השלישי, לעומת צפי של 41 סנט. תוצאות הרווח של מייסיס נמוכות בכמעט 70% אל מול תוצאות הרשת ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה הגיעו לכדי 5.67 מיליארד דולר, לעומת הכנסות של 5.87 מיליארד דולר אשתקד. 

מכירות הסניפים הקיימים במייסיס ירדו בשיעור של 3.3%, גם כאן מדובר בירידה חדה מהצפוי כאשר השוק חזה ירידה של 2.8%. זהו הרבעון השביעי ברציפות בו הסניפים של מייסיס מציגים ירידה במכירות שנה על פני שנה. הירידה במכירות מייסיס כנראה הפכו לדבר בלתי נמנע. כנראה שהשאלה שמדריכה את השוק כעת היא "כמה מהר ועד כמה ירדו הרווחים?" 

הנהלת מייסיס מבחינתה מנסה להציג תמונה מעודדת כאשר לדבריה, ברבעון הבא מכירות המותג הפנימי של החברה יירדו בשיעור של עד 3%. זאת בעוד השוק חוזה ירידה של 4%. בתוך כך, המכירות הכלליות ברשת אמורות לקטון באותו הזמן בשיעור של 0.5% בלבד. רווחי החברה לכל השנה אמורים להסתכם בעד 3.4 דולר למניה. 

הרבעון הרביעי תמיד נחשב כרבעון חזק בקרב חברות הקמעונות בארה"ב לאור החגים החלים בו וכוללים מבצעים כחלק מיום שישי השחור. הבעייה האמיתית של רשתות הכל בו היא לא הירידה ברצון של האמריקניים לצרוך, אלא שפשוט חלק הולך וגדל מהם מעדיף לעשות את זה באמצעות האינטרנט. בתוך כך, הכנסות אמזון הולכות וגדלות מדי רבעון והיא גם מבקשת לנגוס מתחום רשתות הבגדים עם מותגים משלה.

במידה ומכירות מייסיס יתייצבו ברבעון הקרוב, המצב יכול לסמן כי חוסר האיזון בין רשתות הכל בו לבין המכירה ברשת הגיעו לכדי שיווי משקל. זמני ככל שיהיה. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה