שוק הלוואות הרכב האמריקאי מראה סימני חולשה
עשור לאחר משבר הסאב פריים בשוק הנדל"ן האמריקני, נראה כי ההיסטוריה חוזרת על עצמה, והפעם בשוק הרכב האמריקני. עידן הכסף הזול שהפד' ושאר הבנקים המרכזיים הובילו בעשור האחרון מתחיל להסתיים, והצרות סביב הלווים הבעייתיים והמלווים שחילקו אשראי בקלות מתחילות לצוץ כמו פטריות לאחר הגשם.
בנובמבר האחרון דיווחנו כי ע"פ דו"ח הפד', חל זינוק של ממש באיחורים על הלוואות לטובת רכישת רכבים חדשים, בעיקר הלוואות הסאב פריים (הלוואות עם דירוג מתחת ל-620 נק') (לכתבה המלאה). עם התמשכות צעדי המוניטרים של הפד', המשבר שסקטור הוחרף משמעותית בחודשיים האחרונים, כאשר גל של פשיטות רגל החל בחברות הקטנות והבינוניות שחילקו אשראי זול בשנים האחרונות (מבצעי המימון עד 100% משווי הרכב היו נפוצים בשנים האחרונות בארה"ב).
ע"פ המדד של סוכנות הדירוג פיץ', האיחורים בהלוואות הסאב פריים של יותר מ-60 עלה לאחרונה לרמה של 5.8%, הרמה הגבוה ביותר מאז 1996.
אלו החברות מימון ההלוואות לרכבים שהגישו לאחרונה בקשות לפשיטות רגל: Summit Financial Corp, Spring Tree Lending, Pelican Auto Finance, Perella Weinberg Partners, Blackstone Group.
חשוב לציין כי הבנקים הגדולים בארה"ב היו הפעם זהירים בשוק זה, והבעיה מתמקדת בחברות האשראי שחילקו בשנים האחרונות כ-282 מיליארד דולר בהלוואות לנושים בעייתיים, מדובר בכ-74% מההלוואות שניתנו לאוכלוסיות הבעייתיות.
אך זה לא אומר שהבנקים לא צפויים להיפגע בקרוב מהתהליך. את אותן הלוואת שחברות האשראי העבירו לנושים הבעייתיים הם לוו מהבנקים הגדולים, כאשר הפער בין הריביות היה הרווח הגדול שלהן בשנים האחרונות. אם תהליך הנפילה של חברות האשראי ימשך, ההפסד לבנקים הגדולים מובטח.
בנוסף, נציין כי חברות הרכב הגדולות כמו ג'נרל מוטורוס (סימול:GM), פורד (סימול:F), וטסלה (סימול:TSLA) הן הבאות שצפויות להיפגע, כאשר המימון לרכישות מכוניות חדשות נמצא כרגע בירידה תלולה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.תמיד ריבית נמוכהלהבין 09/04/2018 18:13הגב לתגובה זו2 0וכסף רב לתת להלוואות חרב פיפיות השאלה מה תהיה ההשפעה על השווקיםסגור
-
1.רוכב על ברבור שחור כל עליה לצורך מימוש (ל"ת)סאב פריים2 09/04/2018 17:36הגב לתגובה זו1 0סגור