הבנקים המרכזיים יצאו למסע קניות: השווקים מתקנים בחדות

המדדים המובילים בוול סטריט משלימים הערב תיקון חד מהירידות החדות בדצמבר. מה השתנה בשבועיים האחרונים? התשובה נמצאת שוב בבנקים במאזן של הבנקים המרכזיים הגדולים
 | 

המדדים המובילים בעולם משלימים הערב תיקון חד לירידות של חודש דצמבר. מדד ה-S&P500 תיקון 8.5% מאז ה-26.12, מדד הדאו ג'ונס עלה ב-8.2%, ומדד הנאסד"ק 100 עלה ב-10.8% מהנמוך. במקביל, הנפט מזנק היום מעל 3% ומשלים זינוק של 17%. מה השתנה בשבועיים האחרונים מבחינה כלכלית? ככל הנראה לא הרבה.

כפי שאנו טוענים כבר תקופה ארוכה, בעולם בו הבנקים המרכזיים מהווים תפקיד מרכזי בשווקים, כמעט לכל תנועה בשווקים יש הסבר בשינוי די פשוט – שינוי המאזנים של הבנקים המרכזיים. הקשר בין ביצועי השווקים לביצועי החברות לעיתים הוא מקרי בהחלט.  גם הפעם נראה כי לבנקים המרכזיים יש תפקיד משמעותי בתיקון החד. ע"פ חישוב של אתר SPIRAL CELLENDER , המאזן המצרפי של 4 הבנקים המרכזיים הגדולים בעולם (הפד', ה-ECB באירופה, הבנק המרכזי ביפן, והבנק המרכזי בסין) קפץ החל מסוף החודש האחרון במעל 250 מיליארד דולר.

התנהגות ה-S&P500 מול המאזן המצרפי של הבנקים המרכזיים: מסע קניות בשבועיים האחרונים

כותרת ראשית

- כל הכותרות

נציין כי הפד' וה-ECB באירופה לא ביצעו תנודות מיוחדות בשבועיים האחרונים, ולכן מי שאחראים למסע הרכישות הן הבנק המרכזי ביפן והבנק המרכזי הסיני. נזכיר כי ביום שישי האחרון ביצע הבנק המרכזי בסין מהלך נוסף, כאשר הוריד את יחס הרזרבה לבנקים המקומיים ב-100 נק' בסיס. המשמעות של אותו צעד היא הזרקה של 116 מיליארד דולר למערכת הבנקאית.

התנודות במדדים המובילים בעקבות השינויים באחזקות הבנקים המרכזיים חושפות עד כמה השווקים הפכו ל"זומבים" בשנים האחרונות. שיאים חדשים? ירידות חדות? מדובר בניסיון להנדס את שוקי המניות בעולם ע"י הרשויות. נותר רק לעקוב ולראות אם מדובר בהזרקה חד פעמית של נזילות או שמדובר בשינוי מדיניות מצד הבנקים המרכזיים.

מדד ה-S&P500 בעשור האחרון: כל ירידה הסתיימה ע"י תוכנית רכישות מצד הבנקים המרכזיים. גם הפעם? 

תגובות לכתבה(48):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 27.
    האם מנגנון הדפסת הכסף והצלת השוק מקריסה יכול לעבוד לעד?
    שוש 16/01/2019 09:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברור. מי שלא רואה את התשובה המובנת מאליה ישלם על כך ובגדול. ובהפתעה.....
    סגור
  • 26.
    עמית טל
    דיוויד 08/01/2019 13:40
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שנה כיוון עכשיו, אחרת זה יהיה להשתין נגד הרוח.
    סגור
  • מי יודע את העתיד
    avi_gut 18/01/2019 14:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הדפסת הכסף נמשכת כבר 10 שנים. זה יכול להמשך עוד 10. אז לא הייתי קובע בפסקנות "שנה כיוון עכשיו".
    סגור
  • השתן בפיילה ולא מסביב...הבנת? (ל"ת)
    לדווידה 08/01/2019 16:03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 25.
    ידוע שהאמריקאים רמאים
    אבי לבנטל 08/01/2019 08:26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    נאמר שלא תהיה הצערבות בשווקים וההפך קורה. נאמר שהפד מקטין את הרכישות והתערבות בשווקים וקורה ההיפך. בקיצור אמריקאים רמאים. אבל טוב לי שימשיך לעלות כי אני בחונגים דקס אס אנד פי ונסדק בענק
    סגור
  • טען עוד
  • 24.
    ההסבר פשוט הבנקים קונים בכל הכח
    רותי 08/01/2019 08:24
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ומפילים את השורטיסטים המפגרים. גם השנה יפסידו המון השורויסטים.צהיו רק בלונג. לא לגעת בשורט. נעגמרו הירידות בקרוב שיאים חדשים.לשורטיסטים אין כוחות כמומלבנקים ותמיד יפסידו והרבה.
    סגור
  • 23.
    אחלא כתבה
    אילן 08/01/2019 07:34
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מתי תסדרו את האתר המובייל? אנחנו כבר בשנת 2019?
    סגור
  • 22.
    המגמההעדיין עליה
    ירון 08/01/2019 07:17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא יכזור גטרביץ הטמבל או נועם או יעקב. ימשיכו לעלות לשיאים חדשים
    סגור
  • 21.
    כל הסוסים ברחו מהאורווה. נשאר רק חמור ג'ינג'י גמדי. (ל"ת)
    איצ 07/01/2019 23:01
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 20.
    בבקשה בלי דובים מפחידים יותר בכותרות
    נועם 07/01/2019 22:58
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כמעט מכרתי היום את שופרסל לאומי ונייס היום . שורסל ונייס הן בוננזה שלי כבר שנה. לאומי מחזיק רק 5 חודש אבל היא ברזל עד עכשיו טפו טפו
    סגור
  • 19.
    יפן תקועה עד חנק.....
    איצ 07/01/2019 22:34
    הגב לתגובה זו
    1 1
    "השתלטה" על 70 אחוז ומעלה של כל מה שנסחר אצלכם.הם לא יכולים להמשיך וגם אין להם קונים לבקרה.
    סגור
  • 18.
    העניים כדי לספק עשירים
    מוכרים את 07/01/2019 22:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הקריסה תכאב
    סגור
  • 17.
    מידע
    פרופ'+מח"ט מי"ל איצ 07/01/2019 21:47
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בקורס מחטים אנו לומדים ומלמדים כבר עשרות שנים את התחרבשות האמריקאים במלחמות שניהלו בקוריאה..וייטנאם..אפגניסטן..הצבא האדיר נלחם בצעירים חסרי נשק וידע צבאי מורכב שהצליחו לדרדס את אמריקה. הנרי קיסינג'ר המיתולוגי אמר בעת מלחמת וייטנאם...בואו נשים את הזנב בין הרגליים ונספר שניצחנו ונברח מכאן וכך גם היה.
    סגור
  • 16.
    גם אני קניתי
    אליהו שטמפפר 07/01/2019 21:44
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא רק הבנקים המרכזיים. 10000 שקל,לא פחות
    סגור
  • 15.
    משחק נגד מגמה
    ראלי 07/01/2019 21:41
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אמר לי פעם איש השקעות גדול אי אפשר ללכת נגד מגמה ולהשפיע עליה. בקטנה כן אבל בסוף המגמה מנצחת.
    סגור
  • 14.
    הניסוי הכלכלי הגדול בעולם... (ל"ת)
    איך יסתיים? 07/01/2019 21:28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • כמו שניגמרו עוולות ושטויות אחרות בהיסטוריה (ל"ת)
    איצ 07/01/2019 22:01
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 13.
    כ"כ ברור שיש עליות. צעקתי שבוע ואנשים בשורט שלהם (ל"ת)
    ניר 07/01/2019 21:04
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • בוא נבדוק מה קרה ב 2008
    אש 07/01/2019 23:04
    הגב לתגובה זו
    0 1
    2008 היתה ללא ספק שנת מפולת. אם אינך מסכים אתה מוזמן להפסיק לקרוא ותוכל לחשוב שאתה צודק.אם המשכת לקרוא, תבדוק בבקשה מה קרה בחודשים אפריל, ספטמבר ודצמבר (המפולת הסתיימה ב 8.3.2009) של שנת 2008. אני אעזור לך - היו שם עליות נאות! בכל מפולת יש שבועות שלמים של עליות. זה המצב היום.
    סגור
  • גולם קטן (ל"ת)
    סתום ת'פה 07/01/2019 21:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    כלום כסף קטן
    מה זה 250 מליארד דול 07/01/2019 21:03
    הגב לתגובה זו
    1 2
    השוק מעל 30 טריליון דולר השוק דובי העליות דוביים גם במפולת 07 היו דברים מסוג זה לא להתרגש הכיוון
    סגור
  • שיקרעו אותך עודב20 אחוז ניראה אותך (ל"ת)
    רוני 08/01/2019 07:13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 11.
    גורביץ נא התייחסותך
    אמיר 07/01/2019 20:44
    הגב לתגובה זו
    10 7
    גורביץ היקר, אתה צריך להודות לפעמים שטעית ולצאת עם כתבה של תיקון הטעות שאמרת שהשוק דובי ולא יהיו עוד עליות ומפה הדרך למטה. אמרת שהשווקים בדרך למטה ומאז עולים יפה ועוד רגע שיאים חדשים. כל הפרמטרים תומכים בהמשך עליות, כלכלה חזקה, רכישות מהבנקים ואתה עדיין מקובע בעמדתך. בוא צא בכתבה מתי אתה תשנה את דעתך. כי בשער 2900 פתאום תיזכר לומר שיש שינוי כיוון...
    סגור
  • בניתוח טכני מחמיצים את השליש הראשון של קו המגמה הראשי. (ל"ת)
    Sassi6 08/01/2019 01:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • התייחסות להערכות גורביץ
    אילן 07/01/2019 23:10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתה צודק...גורביץ איבד את זה. גם הדולר שאמר ש3.8 זה השלב ההתחלתי של העליות ירד ל3.7. בקיצור לא לקחת אותו ברצינות מלאה....הוא לא גורו ולמעשה אני לא מכיר שום גורו....כולם מנחשים....
    סגור
  • תמתין שרמת 2600 נק' ב sp500 תשבר
    עוז 07/01/2019 22:24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    רק אז אפשר יהיה בכלל לחשוב על שינוי כיוון.
    סגור
  • ב 2900 אם יגיד שחזרנו לעלות,אז זה יהיה לדעתי מיקום נוח
    ניר 07/01/2019 21:55
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לשורטטטטטטטטטט
    סגור
  • 10.
    כלום
    מה זה 250 מליארד דול 07/01/2019 20:35
    הגב לתגובה זו
    1 0
    צריךכמה טריליונים לשוק האמריקאי שווי שוק כמה עשרות טריליונים
    סגור
  • 9.
    מישהו שמע על גורביץ ? (ל"ת)
    אופיר 07/01/2019 20:04
    הגב לתגובה זו
    23 4
    סגור
  • האם את ההתערבות הברוטלית של הבנקים...
    לסתום 07/01/2019 21:25
    הגב לתגובה זו
    6 2
    אפשר לדעתך לראות בגרפים או לדעת בכל דרך אחרת? אבל זה לא יעזור להם. הם מאיצים את הקריסה
    סגור
  • יותר מששמעו עליך
    לאופיר 07/01/2019 21:22
    הגב לתגובה זו
    8 3
    כי אין לך מושג כיצד השוק מתנהל, איך ניראות מגמות עלייה וירידה. כל מגמת ירידה מתחילה בשבירה מטה, תיקון חד מעלה והמשך ירידות. אם אתה יודע כיצד לעשות זאת תסתכל על המפולות הקודמות. אייל תיאר כבר לפני מספר שבועות את התרחיש הזה במדוייק. אבל אנשים כמוך רואים הכל בצורה פשטנית (ולא מבינים שתיקונים זה חלק מהעניין) ומתייחסים לדברים של אנשים בלי לקרוא אותם כמו שצריך.
    סגור
  • מחקו 16 טריליוןדולר
    השווקים דראעק 07/01/2019 21:04
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כסף קטן וואללה קטן חכה זמבורה בדרך
    סגור
  • 8.
    אחיזת עיניים יכול להתהפך בשנייה (ל"ת)
    רמי 07/01/2019 19:33
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • תמשיך להפסיד. יעלה וישבור שיא (ל"ת)
    משה 08/01/2019 08:57
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 7.
    צהלה ושמחה כי התיקון הוא לא אמיתי .בהצלחה (ל"ת)
    שושנת יריחו 07/01/2019 19:20
    הגב לתגובה זו
    4 9
    סגור
  • את צודקת אבל כל יום משעה ומתהפכת אבל את בחורה טובה (ל"ת)
    לדושנה 07/01/2019 21:26
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 6.
    למה ככה?
    אנונימי 07/01/2019 19:16
    הגב לתגובה זו
    4 3
    אולי תשקיע קצת יותר זמן ותכתוב כתבה רצינית. אני לא רואה קורלציה ברורה בין רכישות הבנקים המרכזיים לבין התנהגות הבורסה האמריקאית (בשני הגרפים שהבאת) וגם, מה הקשר בי הרכישות של הבנק המרכזי ביפן על הבורסה האמריקאית. באותו אופן שאתה מציג את הדברים אני יכול לטעון שקצב גידול אוכלוסיית הדבורים הצפון אמריקאיות משפיע על התנהגות המדדים
    סגור
  • הלאמה של השוק
    יפן מבצעת 07/01/2019 21:07
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סוציאליזם בדלת האחורית שנית הכסף גלובלי שלישית אפקט הפרפר . מה שקורה ארהב יפן עולה אירופה כל העולם כולל בורסת החארטרה הישראלית
    סגור
  • עזוב
    אנונימי 08/01/2019 00:11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זאת הייתה כתבה חלשה, אם היית אומר שהפד קונה נכסים ובגלל זה הבורסה האמריקאית עולה, אז סבבה. אבל הבנק המרכזי של יפן קונה נכסים בבורסה היפנית ואתה מציג לי גרף שך s&p וטוען שעושים הינדוס שווקים, בחייאת
    סגור
  • 5.
    דרכך אנו מעבירים שדר לזומבים המרכזיים(להלן הבנקים)
    לעמית טל הנכבד 07/01/2019 19:12
    הגב לתגובה זו
    6 3
    היזהרו במעשיכם כי גדולים וחכמים מכם פועלים בשטח ועומדים לבעוט חזק בעכוזכם הבלוי.
    סגור
  • 4.
    מה ככ משנה לבנקים המרכזיים שהשוק ירד?!
    אחד שלא מבין 07/01/2019 19:10
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ככה זה עובד עשרות שנים עליות ואחכ ירידות. מה השתנה ???
    סגור
  • לא השתנה כלום
    אני 07/01/2019 23:28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הבנקים המרכזים מתערבים כאשר השוק ו! יורד כבר מ 1987 (זה התחיל עם הפד)... ומאז חוזר על עצמו. איך אתה חושב שארה"ב יצאה מהמשבר ב 2008 בעזרת הפד. ברגע שיהיה צל צילו של חשד שהירידות עלולות אולי לפגוע בכלכלה הראלית הפד יחזור לשוק ובגדול בקיצור אין חדש תחת השמש.
    סגור
  • טראמפ וחבריו לא אוהבים שוק יורד בתקופתם (ל"ת)
    אש 07/01/2019 21:24
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • הוא עוצר לטרמפים. אנחנו מצביעים ללינקולן (ל"ת)
    מי זה טרמפ 07/01/2019 22:59
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    אנחנו עדיין במסלול לקריסה
    רועי 07/01/2019 19:08
    הגב לתגובה זו
    3 5
    אם הפד לא נכנס סימן שהוא עושה כעפה אדומה לסינים
    סגור
  • 2.
    לא מפתיע
    דובי 07/01/2019 19:06
    הגב לתגובה זו
    1 4
    פתיחה בחוזים באחד הימים הקרובים של 5% ויותר דרומה.
    סגור
  • 1.
    בחסות טראמפ.
    משאבה. 07/01/2019 19:00
    הגב לתגובה זו
    1 6
    מנפחים את האמאמא של כל הבועות.
    סגור
  • לפחות תהנה מזה ולא תצעק דובים כמו הכתב.. (ל"ת)
    אלעד 07/01/2019 21:03
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות