אנתרופיק תגייס לפי שווי של 60 מיליארד דולר
גיוס הענק צפוי להקפיץ את שווי החברה מ-18 ל-60 מיליארד דולר בעוד קרן Lightspeed מובילה את הסבב המשמעותי כאשר שאמזון וגוגל כבר השקיעו מיליארדים בחברה המפתחת בינה מלאכותית "אחראית"
חברת הבינה המלאכותית אנתרופיק, שהוקמה על ידי יוצאי OpenAI, נמצאת במגעים מתקדמים לגיוס ענק של 2 מיליארד דולר בהובלת קרן ההון סיכון Lightspeed Venture Partners. הגיוס המתוכנן צפוי להעניק לחברה שווי של 60 מיליארד דולר.
המהלך משקף את התיאבון העצום של המשקיעים לחברות בינה מלאכותית, שהתעצם מאז ש-OpenAI גייסה 6.6 מיליארד
דולר באוקטובר האחרון לפי שווי של 157 מיליארד דולר. בעקבות גיוס זה, גם
חברות אחרות בתחום, כמו xAI של אילון מאסק ו-Perplexity, הצליחו להשיג הערכות שווי גבוהות משמעותית.
- המירוץ ל-AI: אמזון משקיעה עוד 4 מיליארד דולר באנתרופיק
- סנופלייק מזנקת ב–30% – הודיעה על שת״פ עם אנת׳רופיק
הזינוק בשווי של אנתרופיק מרשים במיוחד:החברה הוערכה בשנה שעברה ב-18 מיליארד דולר בסבב שהובילה Menlo Ventures. אם יושלם הגיוס הנוכחי, היא תהפוך לסטארט-אפ החמישי בגודלו בארה"ב, אחרי SpaceX, OpenAI, Stripe ו-Databricks.
המוצר העיקרי של החברה הוא הצ'טבוט Claude, שזוכה לפופולריות בקרב מתכנתים וארגונים עסקיים, אם כי עדיין מפגר אחרי ChatGPT בקרב משתמשים מן השורה. לאחרונה הגיעו ההכנסות השנתיות של החברה ל-875 מיליון דולר, רובן ממכירות לעסקים.
מפתחת AI בזהירות
אנתרופיק בולטת בגישתה הזהירה לפיתוח בינה מלאכותית, כשהיא מדגישה את חשיבות בדיקות הבטיחות מחשש לשימוש לרעה בטכנולוגיה או נזק בלתי מכוון לאנושות. אמזון היא שותפה מרכזית של החברה, עם השקעה כוללת של 8 מיליארד דולר מאז 2023, כולל 4 מיליארד דולר שהושקעו בנובמבר האחרון באמצעות אגרת חוב המירה שתתורגם להון לפי השווי בסבב הנוכחי.
המשקיעים נלהבים מהפוטנציאל של בינה מלאכותית ג'נרטיבית לשנות את אופן העבודה והחיים של אנשים, ונראה שאינם מוטרדים מכך שרוב
הסטארט-אפים בתחום מפסידים כסף בשל העלויות הגבוהות והתחרות העזה.
החברה מפתחת ומפעילה את הטכנולוגיה שלה במרכזי המידע של אמזון וגוגל, כאשר גם גוגל השקיעה מיליארדי דולרים בסטארט-אפ. אנתרופיק, שנוסדה ב-2021 על ידי עובדים לשעבר ב-OpenAI, הצליחה לבסס את עצמה כשחקנית משמעותית בתחום הבינה המלאכותית תוך פחות משלוש שנים. החברה מציגה גישה ייחודית בנוף הסטארט-אפים של בינה מלאכותית: בעוד שרוב החברות מתמקדות במירוץ לפיתוח יכולות חדשות, אנתרופיק שמה דגש מיוחד על פיתוח אחראי ובטוח של הטכנולוגיה.