חברת ויה גייסה 130 מיליון דולר לפי שווי של 3.3 מיליארד דולר

החברה הודיעה כי היא מתכננת להשתמש בכסף כדי להאיץ את ההתרחבות לשווקים חדשים, לגיוס כוח אדם, ולהגדלת ההשקעה בחידושי המוצר
 | 
telegram

חברת Via, בתחום התחבורה הציבורית החכמה ("TransitTech") הודיעה כי השלימה סבב גיוס G במסגרתו גייסה 130 מיליון דולר. לאחר הגיוס החברה מוערכת בשווי של כ-3.3 מיליארד דולר. את סבב הגיוס הנוכחי הוביל יאנוס הנדרסון בהשתתפות Blackrock Innovation and Growth Fund, ION Crossover Partners, Koch Disruptive Technologies והמשקיעים הקודמים - Exor.

החברה הודיעה כי היא מתכננת להשתמש בכסף כדי להאיץ את ההתרחבות לשווקים חדשים, לגיוס כוח אדם, ולהגדלת ההשקעה בחידושי המוצר. 

רוצים לדעת איך לפזר את התיק שלכם? למה מניות עולות ויורדות, איך משפיעים דוחות כספיים על  שוקי המניות ומה זה מכפילי רווח ומכפילי הון? הרישמו לקורס של ביזפורטל - אנחנו נלמד אתכם  (ללא עלות) - להרשמה לקורס

כותרת ראשית

- כל הכותרות

חברת Via נוסדה בשנת 2012 על ידי אורן שובל ודניאל רמות. מרכז הפיתוח בישראל מעסיק כ-400 עובדים מתוך למעלה מ-1,000 עובדי החברה ברחבי העולם. החברה מפתחת טכנולוגיות תחבורה ציבורית חכמה, ומספקת את התשתית הטכנולוגית שלה לכ-500 לקוחות ב-38 מדינות ברחבי העולם. בישראל, לקוחות אלו מוכרים כ-באבל-דן, תיק-תק אגד ו׳התחנה׳ של משרד התחבורה.

הביקוש לטכנולוגיות שהופכות מערכות תחבורה מיושנות לרשתות דיגיטליות מתקדמות, גדל במהירות ברחבי העולם, והוביל לצמיחה של Via. ההכנסות השנתיות של החברה בקטגוריית TransitTech חצו את רף ה-100 מיליון כך היא מדווחת. 

על פי מחקר שנערך לאחרונה על ידי BCG Boston Consulting Group קטגוריית ה-TransitTech העולמית צפויה לגדול ל-1.35 טריליון דולר עד 2025, כך נמסר מהחברה. במידה ואכן יקרה, מחקר זה המדגיש את התפקיד שממלא המעבר לתחבורה ציבורית בפיתוח כלכלי, שוויון וקיימות. בארצות הברית, תכנית התשתיות שהציג הנשיא ביידן, תביא להשקעה של סכום בסדר גודל של כ-91 מיליארד דולר בשנה בתחבורה ציבורית, בחמש השנים הקרובות. זאת בנוסף לכ-70 מיליארד דולר במימון סיוע פדרלי לתחבורה הציבורית בתקופת משבר הקורונה שכבר הושקעו עד היום.  משאבים רבים הזמינים במסגרת תוכניות אלה מיועדים לפתרונות ניידות חדשניים המשפרים את היעילות של רשתות התחבורה הציבורית, מגדילים את הנגישות עבור קהילות מוחלשות ופועלים להפחתת פליטת פחמן וגודש. 

"זו התקופה המרגשת ביותר בתחום התחבורה מזה עשרות שנים", אמרו דניאל רמות ואורן שובל, מייסדי החברה. "ערים ברחבי העולם מכירות בתפקיד שטכנולוגיה יכולה למלא בשיפור היעילות של רשתות התחבורה שלהן, ואיכותן. הטכנולוגיה של Via מספקת פתרון המסייע לערים ולרשויות-תחבורה לתכנן, לתפעל ולבצע אופטימיזציה של התחבורה שלהם." 

"כשאנחנו מסתכלים על שוק התחבורה הציבורית היום, אנחנו רואים הזדמנות", מספר דני פיש, מנהל הפורטפוליו בחברת יאנוס הנדרסון. "ראינו פעם אחר פעם כיצד תעשיות מסורתיות עוברות מהפך על ידי הטמעת טכנולוגיה: FinTech, HealthTech, EdTech ואחרות הכניסו שיפורים משמעותיים בביצועים וביעילות בתחומן. קטגוריית ה- TransitTech היא הבאה בתור."

"הפלטפורמה הטכנולוגית של Via היוותה שינוי גדול עבור הקהילה שלנו", אמרה קרוליין רודריגז, מנכ"לית High Valley Transit ביוטה, ארה״ב. "בניית פלטפורמה אחודה לקווי האוטובוסים הקבועים, הקווים הגמישים, והפרה-טרנזיט (תחבורה מותאמת לאנשים עם מוגבלות) שלנו, מאפשרת לנו לספק חווית נסיעה הרבה יותר טובה לנוסעים שלנו ובו בזמן ליעל את מערך התפעול שלנו. הגמישות שמאפשרת הטכנולוגיה הזו, עוזרת לנו להרחיב את הנגישות למוקדי תעסוקה, השכלה, שירותי בריאות ושירותים חיוניים אחרים עבור הקהילה שלנו, ולהפחית את ההסתמכות על כלי רכב פרטיים".

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות