פלייטיקה מובילה סבב גיוס של 10 מיליון דולר באדג' גיימינג

אדג' פיתחה פלטפורמה לשיתוף קטעי של עד חצי דקה ממשחקים עם חברים - בהם ניתן לא רק לצפות בקטע, אלא לשחק בו בעצמו, וכך מועצמת החוויה המשותפת. השיתוף לא נעשה ברשתות החברתיות הגדולות, אלא ברשת חברתית של אדג' עצמה. בחברה אומרים שהמערתפשוטה מהחלופות הקיימות
 | 
telegram
(2)

הסטארט אפ אדג' גיימינג (Edge Gaming) שהוקם לפני פחות משנה השלים סבב גיוס של 10 מיליון דולר בהובלת מפתחת המשחקים למובייל פלייטיקה שנסחרת בנאסד"ק לפי כ-7.5 מיליארד דולר. החברה פיתחה מערכת לשיתוף קטעים קצרים ממשחקים ע"י השחקן עם אחרים - שיוכלו בעצמם לשחק את אותו המקטע. קודם לסבב זה גייסה אדג' שני מיליון דולר בסבב פרה-סיד ביולי. מלבד פלייטיקה, השתתפו בסבב המשקיעים הקיימים, קרנות ההון סיכון Stardom  ו-AnD Ventures. 

הפיתוח של החברה נסמך על כך שחוויית השיתוף בגיימינג הולכת וגוברת - היום בכל קונסולה ניתן לצלם מסך מתוך משחק כדי לחלוק עם חברים, גם פריים בודד ממשחק ולעתים גם לכידת וידאו ממשחק כלשהו. בצד זאת פלטפורמת הטוויץ' ללייב סטרימינג של משחקים הולכת ומושכת יותחר משתמשים.

על המגמה הזו בונים באדג' ומעוניינים לפתח אותה - במקום ששחקן רק יחלוק עם חבריו רגע ממשחק כלשהו, למשל קטע בשלב קשה שהצליח לעבור, "בוס" שהביס, קלף ששיחק לידיו, מהלך מוצלח וכו' - הוא יוכל גם לתת להם להתנסות באותו מקטע בעצמם, וכך אולי להתחרות בו או להעצים את החוויה המשותפת.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

לפי מחקר עדכני, שנעשה על ידי ענקית הייעוץ והמחקר Accenture, שוק הגיימינג בכללותו מגלגל מחזור שנתי של 300 מיליארד דולר. עוד נטען כי הפן החברתי במשחק גדל והופך לחוויית מפתח עבור גיימרים, הרבה מעבר לחוויות אחרות במשחק. 75% מהגיימרים השיבו כי יותר ויותר מהאינטראקציות החברתיות שלהם מתרחשות על גבי פלטפורמות המשחקים.

אז אצל אדג'י מדובר בקטעים ("Playables" - שניתן לשחק בהם) של 15-30 שניות בלבד. ואיפה ניתן לשתף את הקטעים? לא באינסטגרם, טיקטוק, פייסבוק וכו' - גם לא בטוויץ' או בקישור דרך וואטסאפ. הדבר עדיין מורכב יותר ונעשה ברשת החברתית של אדג' גיימינג עצמה.

"הדבר שונה מהדרך הקיימת ליצירת מקטעי משחק (קרוי בעגה המקצועית Mod creation) שאורכת בין שעות עד שבועות, ונעשית בעיקר על ידי ענקיות המשחקים בעצמן" הסבירו בחברה. "המטרה היא להגדיל את זמן חיות המשחק (Long Term Value) עבור יצרניות המשחקים - פרמטר קריטי עבורן. כך, ניצור דרך הפלטפורמה החדשנית פוטנציאל לשיתוף פעולה עתידי בינה לבין ענקיות משחקים. כך, גיימר יכול להיות in game creator (יוצר תוכן משחקי) ונוצר אקו-סיסטם חדש שבו כל גיימר הופך ליוצר תוכן".

כרגע הפלטפורמה של החברה פועלת בגרסת בטא סגורה, ובכוונת אדג' להתחיל להפיץ אותה מסחרית במהלך השנה הבאה, בתור התחלה בעיקר במשחקים מאוד פופולריים בדרגת AAA דוגמת CSGO ועוד. המודל העסקי ההתחלתי של החברה הוא שימוש בפלטפורמה שלה תמורת דמי מנוי שהגיימר רוכש, ובשלב מאוחר יותר - יצירת שיתופי פעולה עם יוצרי תוכן פופולריים בתעשייה.

אדג' גיימינג הוקמה על ידי האחים עמרי (33, משנה למנכ"ל) ואסף גזית (29, מנכ"ל). החברה מעסיקה 17 עובדים ובכוונתה להגדיל את מספרם ל-25 עד סוף השנה הנוכחית ול-40 עד סוף המחצית הראשונה של 2022.


"יש מוצרים נהדרים, הזדמנויות שוק נהדרות ותזמון נהדר, אבל לעיתים נדירות קמה חברה שמסמנת 'וי' על כל שלושת אלו באופן שבו Edge Gaming עושה את זה", אומרת לי מוזר, שותפה-מנהלת בקרן ההון סיכון AnD. "הדרך שבה בידור נצרך כיום - קטעי תוכן מותאמים אישית, קצרים ובתדירות גבוהה שנוצרים על ידי יוצרי תוכן וחברי הקהילות שלהם - סוף-סוף הגיעה לתעשיית המשחקים. Edge Gaming מפתחת את העתיד של תעשיית המשחקים בכך שהיא מאפשרת לשחקנים לקבל הרבה יותר ערך מהמשחקים שהם אוהבים ומיוצרי המשחקים שאחריהם הם עוקבים".

"פלטפורמת ה- Playables של Edge Gaming היא המפתח למימוש מלוא הפוטנציאל של אינטראקציה חברתית בין שחקנים על ידי יצירת אינסוף תסריטים חדשים שמאפשרים לשחקנים לשפר את כישוריהם", אומר רז פרידמן, סמנכ"ל מוצר ראשי בפלייטיקה. "הפלטפורמה של Edge Gaming הולכת לשנות את סצנת המשחקים כפי שאנחנו מכירים אותה, ואנחנו נרגשים לתמוך בחברה ולתרום לה מהמומחיות והידע שלנו".

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    יומיים כבר רוברט בכותרת שעמם (ל"ת)
    יותם 20/12/2021 16:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    קשקוש בלבוש
    קובי 19/12/2021 10:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש כבר פתרונות טכנולוגיים למשחק מרחוק, שגם הם לא הצליחו, כאשר לאדז' ספציפית עומדת להיות בעיה חמורה של זכויות יוצרים כי המשתמש הנוסף לא שילם על המשחק ולמשתמש הראשי אין יכולת להעביר את הזכות שלו כולה או חלקה הלאה. שילמו 10 מיליון דולר על קשקוש. העיקר שהכסף עובר בין ישראלים זה הכי חשוב.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות