מובילאיי מכריזה על שבב חדש ועל שלושה שיתופי פעולה חדשים

חברת הבת של אינטל דיווחה במסיבת העיתונאים של ענקית השבבים על השבב החדש שלה ה-"EyeQ Ultra" שעתיד להיות מהמתקדמים בתעשייה. נוסף על כך דיווחה כי תפעל עם פורד, פולקסווגן וזיקר של גילי לקידום תעשיית הרכבים האוטונומיים והחשמליים
 | 
telegram
(1)

חברת הבת הישראלית של אינטל  INTEL CORPORATION -2.72% INTEL... 24.35 -2.72% INTEL CORPORATION סגירה:0 פתיחה:24.76 גבוה:24.82 נמוך:24.23 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  (סימול: INTC), מובילאיי (Mobileye) חשפה במסיבת עיתונאים של ענקית השבבים מספר שיתופי פעולה אסטרטגיים חדשים. החברה חשפה עסקאות עם קבוצת פולקסווגן, FORD MOTOR -0.54% FORD MOTOR 11.01 -0.54% FORD MOTOR סגירה:0 פתיחה:11.04 גבוה:11.15 נמוך:10.98 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (סימול: F) ו-Zeekr של GEELY. נוסף לכך חשפה מובילאיי גם את מערכת "EyeQ Ultra" שלה, הרכב אוטונומי על שבב (AVoC) הראשון של מובילאיי שנבנה במיוחד עבור כלי רכב אוטונומיים בדרגה 4.

תחילה הציגה החברה את מערכת ה-"אייקיו אולטרה", המערכת על שבב המתקדמת ובעלת הביצועים הגבוהים ביותר של החברה, שנבנתה עבור נהיגה אוטונומית. המערכת משפרת את הביצועים ואת היעילות ב-176 TOPS (טריליוני אופרציות בשנייה) בלבד, דבר ההופך אותה לאחד משבבי הרכב האוטונומי החסכוניים בתעשייה. השבב הראשון צפוי לקראת סוף 2023 ולייצור המוני בסטנדרט רכב בשנת 2025.

מובילאיי תכננה את השבב לאחר שהיא בנתה תחילה רכב אוטונומי על מנת להבין מה דרוש לרכב בנהיגה עצמית כדי לפעול עם זמן ממוצע בין תקלות גבוה מאוד (Mean Time Between Failure). גישה זו איפשרה למובילאיי למצוא איזון בביצועים של מאיצי החומרה השונים לצד יתר המעבדים במסגרת יחס ביצועים-צריכת הספק יעיל.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בעזרת טכנולוגיית 5 ננומטר, השבב מסוגל להתמודד עם הצרכים והיישומים של נהיגה אוטונומית ברמה 4 (רכב המוגדר כאוטונומי לחלוטין) ללא צורך בהשקעה של צריכת הספק ועלויות נוספות הכרוכות בשילוב יחד של מספר מערכות על שבב.

השבב עושה שימוש במערך של ארבעה סוגי מאיצים, כאשר אלו משולבים עם ליבות CPU (מעבד) ,ISP (מעבד אותות תמונה) ומעבד גרפי (GPU) בכדי לספק פתרון המסוגל לעבד קלט משתי תת-מערכות חישה – מערכת אחת של מצלמות בלבד ומערכת שניה המשלבת רדאר ו-LiDar (Light Detection and Ranging) יחד – בנוסף למערכת מחשוב מרכזית של הרכב וכן תוכנה התומכת בקבלת החלטות נהיגה של הרכב. במוביליי מאמינים כי השבב חדש יביא לכדי ביטוי את הפוטנציאל של כלי הרכב האוטונומיים, ויהפכו בכך את הכבישים לבטוחים יותר ולצמצם עומסי התנועה עבור הצרכנים.

עוד דיווחו בחברה על שתי מערכות שבב חדשות לדור הבא של מערכות ADAS (Advanced driver-assistance systems), מערכת ה-"EyeQ6L" ומערכת ה-"EyeQ6H". מערכת EyeQ6L צפויה להיות היורשת של קודמו, ה-EyeQ4. פתרון זה המכיל קופסה אחת על השמשה הקדמית, מספק יותר TOPS של למידה עמוקה תוך צריכת הספק נמוכה במיוחד למערכות ADAS בסיסיות ופרימיום (רמת אוטונומיות - L2) יעילות ביותר. המערכת התחילה ייצור ניסיוני בשנה שעברה וייצור המוני שלה צפוי להתחיל עד אמצע 2023.

מערכת EyeQ6H לעומת זאת, צפויה לתמוך במערכות ADAS פרימיום כמו גם ביכולות מסוימות לרכב אוטונומי עם כיסוי חיישנים מלא של 360 מעלות. המערכת שוות ערך לשתי מערכות EyeQ5 במונחים של כוח מחשוב, ובנוסף לכך, היא תומכת בוויזואליזציה לנהג (למשל בעת חניה) ומתפקדת טוב יותר מקודמה תחת עומסי עבודה כבדים של בינה מלאכותית.

פתרון זה הינו למעשה פתרון מרוכז שבו לראשונה מערכת אחת תספק גם את כל האפליקציות של מערכות סיוע לנהג היכלול גם עיבוד מרובה מצלמות (כולל מצלמות חניה), וישלב יישומי צד שלישי כגון הדמיית חניה ואף יתמוך במערכת לניטור נהגים. המערכת תתחיל בייצור נסיוני השנה וייצור מלא צפוי להתחיל עד סוף 2024.

עוד חשפה החברה יישום עולמי ראשון של מערכות מזג האוויר שלה - "Swarm Data" עבור ה-ADAS כאשר דיווחה שפולקסווגן היא יצרנית הרכב (OEM - יצרן ציוד מקורי) הראשונה המיישמת את נתוני המיפוי שלה, וזאת במטרה לשפר את הנוחות והבטיחות של מאפייני ADAS ברחבי העולם.

ה-"Mobileye Roadbook" הוא מסד נתונים ממיקור המונים שנוצר בענן, של מפות מדויקות ביותר ברזולוציה גבוהה. הדאטה נאספת באמצעות כלי רכב המצוידים בטכנולוגיית מובילאיי ברחבי העולם, וקבוצת פולקסווגן משתמשת כעת בנתונים אלה כדי לשפר את חווית הנהג באמצעות ה-"Travel Assist 2.5".

לדוגמה, סיוע בשמירה על נתיב הנסיעה יתאפשר באזורים מסויימים אף אם סימוני הנתיב דהויים. טכנולוגיית ה-"Road Experience Management" של מובילאיי צוברת ומייצרת באופן אוטומטי מפות לרכב אוטונומי בענן, ומספקת פתרון מיפוי גלובלי וניתן להרחבה עבור כלי רכב אוטונומיים. המאפיין "Travel Assist" המתוגבר באמצעות "Roadbook" יהיה זמין בדגמי הרכב החשמליים של פולקסווגן, סקודה וסיאט המבוססים על פלטפורמת "MEB" של פולקסווגן. 

גם עם פורד מדווחת החברה על שיתוף פעולה כאשר דווח כי פורד תתחיל להשתמש בטכנולוגיית REM (Road Experience Management) של מובילאיי, בגרסאות עתידיות של מערכת "BlueCruise" של פורד. "BlueCruise" - שתהיה זמינה כאופציה, מאפשרת ללקוחות לנהוג בלי לגעת בהגה, תוך ניטור על ידי מצלמה המופנית לכיוון הנהג שיכולה לזהות אם הנהג אינו מרוכז בדרך. כיום, מערכת בקרת השיוט האדפטיבית של פורד כוללת טכנולוגיית עצור וסע ושמירה על מרכוז בנתיב.

שיתוף הפעולה הנוסף משתמש ב-"REM" של מובילאיי כדי להרחיב את יכולות הנהיגה האטונומית של מערכת זו, בכבישים מהירים עם הפרדה (שאושרו מראש). בנוסף, החברות עובדות יחד על פלטפורמה פתוחה של מובילאיי שתאפשר לפורד לבנות ולשלב את הפתרונות של פורד בעצמה כדי להפוך את הנהיגה בעתיד לבטוחה וקלה יותר. 

שיתוף הפעולה האחרון עליו דיווחה מובילאיי הוא עם המותג "Zeekr" של יצרנית הרכבים החשמליים הסינית GEELY. במסגרת שיתוף הפעולה ירחיבו החברות את השותפות על ידי בניית רכב חשמלי חדש עם יכולות L4, שיתבססו על טכנולוגיית החישה של מובילאיי "True Redundancy", טכנולוגיית המיפוי "REM" ומדיניות נהיגה מבוססת על מודל הבטיחות המתמטי "Responsibly-Sensitive Safety (RSS)".

יחד עם הארכיטקטורה של Geely לבלימה מובטחת, היגוי וחשיבות קונספט ה-EyeQ הפתוח של ארכיטקטורת SEA של Geely, מתאפשרת אינטגרציה חלקה בין הטכנולוגיות של מובילאיי ושל Zeekr. הופעת הבכורה של הרכב צפויה עד שנת 2024 בסין, עם השקה עולמית בהמשך. 

חשיפה נוספת במסיבת העיתונאים הייתה של ה-"Udelv Transporter", רכב חלוקה אוטונומי ייעודי המופעל על ידי "Mobileye Drive". כפי שהוכרז בשנה שעברה, Udelv מתכננת לייצר יותר מ-35,000 כלי רכב מסחריים המונעים באמצעות מובילאיי עד 2028, כשהפעילות המסחרית צפויה להתחיל ב-2023.

"הלקוחות שלנו מראים שחדשנות נמצאת בלב האסטרטגיות שלהם ונשענים על מובילאיי לצורך כך", אמר פרופ' אמנון שעשוע, מייסד, נשיא ומנכ"ל מובילאיי. "מובילאיי פועלת כדי לספק פתרונות ADAS-to-AV שלעיתים אף עולים על ציפיות הלקוחות. רכב אוטונומי לצרכנים הוא המטרה הסופית עבור התעשייה. הודות לפיתוח של פתרון מלא לנהיגה עצמית - מחומרה ותוכנה ועד מיפוי ומודלים של שירות – מובילאיי בעלת נקודת מבט ייחודית על הדרישות המדויקות מהמערכת לנהיגה עצמית המאפשרת לנו להגיע לאופטימיזציה של יחס ביצועים ועלות שתהפוך את הרכב האוטונומי לצרכנים למציאות."

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חברים, מעניין מי תגיע ראשונה לקו הגמר, טסלה? מובילאי? (ל"ת)
    Sassi6 05/01/2022 06:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות