מ-SpaceX לסטרטאפ בתחום הרכבות: המהנדסים שמנסים לחולל שינוי
שלושה מהנדסים שעבדו בעבר בחברה של אלון מאסק, השיקו את Parallel Systems, שעוסקת בתכנון ובניית של קרונות רכבת חשמליים במטרה לשפר את היעילות האנרגטית ולהפחית את פליטות הגז הקיימות במערך משאיות המשא. החברה, שבשלב האב טיפוס, גייסה 50 מ' ד'
שלושה מהנדסים שעבדו בעבר בחברת SpaceX של אלון מאסק חשפו חברה שהקימו בשם Parallel Systems ששמה לעצמה למטרה לשפר את תחום רכבות המשא ולהפוך אותו לטכנולוגי יותר. הפרויקט החל אי שם ב-2006, ומאז נשמר בסוד על ידי השלושה. החשיפה בוצעה בצד הכרזה על סבב גיוס של 50 מיליון דולר והחשיפה עוררה עניין רב בעולם בעיקר בשל היותם של המהנדסים עובדי SpaceX לשעבר.
"רכבות משא הרבה יותר חסכוניות אנרגטית מאשר משאיות. בין השאר הודות לאווירודינמיקה טובה יותר, העברת יחידת משא אחת ברכבת לוקחת רבע מהאנרגיה הנדרשת כדי להעביר אותה במשאית", אמר המנכ"ל והמייסד מאט סול, לשעבר מהנדס בכיר ב-SpaceX.
"אבל בגלל המבנה של הרכבת, יש לה גבולות תפעוליים וכלכליים משלה", הוסיף. "אם אתה יכול לפרוץ את המחסומים האלה ולאפשר לרכבות לשרת יותר שווקים - זו ההזדמנות. אנחנו חושבים שזה מאוד רלוונטי להתמקד בהפחתת צריכת האנרגיה".
העברת מערכת ההובלה מדיזל לחשמל עשויה גם היא למלא תפקיד מרכזי בהפחתת פליטת הפחמן הגורמת לשינויי האקלים ולהתחממות הגלובלית בעולם. התחבורה מהווה 29% מסך פליטת גזי החממה בארצות הברית, לפי דו"ח שהוציאה הסוכנות להגנת הסביבה בדצמבר 2021. כמעט רבע מזה מגיע ממשאיות בינוניות וכבדות.
בחברת SpaceX, אליה הצטרף ב-2006, סול היה ראש מחלקת אוויוניקה, "יצרנו את האלקטרוניקה שגרמה לטיל לעוף ישר", הוא הסביר. לאחר שעזב ב-2019, חבר לעמית נוסף, הטכנולוג ומעצב המוצר בריאן איגנאוט, וביחד הם חשבו על הפוטנציאל במערכת רכבות המשא ועל הצורך להפחית את פליטת הפחמן שלה. בינואר 2020 גייסה החברה שני עובדים נוספים של SpaceX, ג'ון הווארד ובן סטייבלר, מהנדסים בכירים שעסקו גם הם בתחום האווירודינמיקה בחברה.
החברה נמצאת רק בשלב אב-טיפוס ואין לה עדיין לקוחות או הכנסות. עם סבב הגיוס החדש,החברה החדשה- Parallel Systems, שפעלה עד היום על חשבון 3.6 מיליון דולר שקיבלה במימון ראשוני, תבנה צי רכבות, תבצע תוכניות בדיקות מתקדמות ותרחיב את הצוות.
עד כה, מעסיקה החברה צוות של כ-25 מהנדסים מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם כמו גוגל, טסלה ואובר. Parallel Systems בנתה כמה אבות טיפוס ובדקה את רכב הדור הראשון שלה במסלול סגור באזור לוס אנג'לס וכעת היא ממשיכה במחקר ופיתוח במקביל לחיפוש אחר לקוחות פוטנציאלים.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה