נקסייט גייסה 67 מיליון דולר
בזמן שבו קמעונאים מגדילים את השקעותיהם בכלים דיגיטליים לחנויות, נקסייט מציעה פלטפורמת דאטה המאפשרת חוויית קנייה עצמאית ללא צורך באיש צוות, ומותאמת אישית עבור חנויות פיזיות, על סמך נתוני זמן אמת. החברה גייסה עד כה 100 מיליון דולר לפלטפורמת המסחר שלה, שמעניקה לחנויות קמעונאיות פיזיות מידע כמו זה שיש לשחקני איקומרס. מדובר בפלטפורמה לאיסוף ועיבוד מידע בחנויות בזמן אמת.
החברה השלימה סבב גיוס הון שלישי של 67 מיליון דולר, בהובלת Pitango Growth ו-Saban Ventures ובהשתתפות המשקיעים הקיימים Battery Ventures, Intel Capital, Pitango First ו-Vertex Ventures.
חברת נקסייט, שנוסדה על-ידי ענת שקד וליאור שקד, פיתחה פלטפורמת נתונים שמקשרת מוצרים פיזיים לענן. הפלטפורמה מאפשרת למותגים להגדיל את ההכנסות מחנויות פיזיות ולקבל בזמן אמת ניתוח של נתוני מסלול המכירה (sales funnel), בהם משתמשים בדרך כלל במסחר האלקטרוני. העיבוד של נתוני המיקום, הזמינות והביצועים של מוצרים, יחד עם דפוסי הקנייה של הלקוחות, מאפשר לנקסייט לספק תובנות מעשיות כדי למקסם את המכירות למטר רבוע של החנות. תג ה-NanoBT (בלוטות') של החברה, עליו יש לה פטנטים רשומים, התג הראשון מסוגו ללא סוללה, מוצמד למוצרים ומעניק ללקוחות חוויית קנייה חלקה ונוחה, כולל אפשרות לתשלום עצמאי באמצעות הטלפון הנייד ללא מעורבות איש צוות, החזרת מוצרים בקלות ואיסוף נוח בשיטת איסוף בקליק, מקדם מכירות בערוצים מרובים ומסונכרנים (אומני-צ'אנל) ומשדרג את חוויית הלקוח בחנות.
לפי תחזית של חברת פורסטר, החנויות הפיזיות ימשיכו להיות אחראיות לרוב המכירות הקמעונאיות בארה"ב בעתיד הנראה לעין, והקמעונאים מחפשים דרכים לשפר את זירת המכירה הפיזית כדי לאפשר את הדור הבא של חוויית הקנייה ללקוחות. עם זאת, הגישה לנתוני התנהגות וחוויית הלקוחות בחנויות הפיזיות עדיין מוגבלת. זה גורם לחוסר יכולת להבין מה מקדם את הלקוח לעניין ומעורבות בתהליך הקנייה ואיך ניתן לשפר את ביצועי החנות. מעבר לכך, פתרונות ניהול המלאי הקיימים בדרך כלל דורשים שעות רבות של עבודה ידנית מעובדי החנויות. נקסייט מספקת לקמעונאים מידע ברמת הפריט עבור כל מחזור חיי המוצר, מה שמאפשר למקסם את ביצועי הסחורה והחנות, לנטר את מעורבות הצרכנים ולבצע אוטומציה של תהליכי העבודה המסורתיים.
"אנחנו מספקים שקיפות מלאה על מסלול המכירה הפיזי, ובכך יוצרים שפה משותפת לכל המתרחש בחנות, במטרה למקסם את המכירות למטר רבוע בחנות על סמך נתוני התנהגות הלקוחות," אמרה ענת שקד, מייסדת משותפת והמנכ"לית של נקסייט. "אנו מביאים לחנויות הפיזיות מושגים מעולם המסחר אלקטרוני, כמו נטישה, מעורבות והמרה. עד כה נתונים מסוג זה מעולם לא היו זמינים, ועכשיו הם סוללים עבור הקמעונאים את הדרך לחבר ביןהעולם הדיגיטלי והחנויות הפיזיות."
צחי הלל, שותף מנהל ב-Pitango Growth, הוסיף, "הזרם הרציף של נתוני המוצרים מהחנויות מגדיר מחדש את המסחר הפיזי והופך אותו לדיגיטלי ומקוון. הטכנולוגיה החדשנית של נקסייט מושכת תשומת לב עצומה בשוק. ברור שנקסייט יוצרת כאן קטגוריה חדשה ונחוצה מאוד, ואנו שמחים להמשיך את ההשקעה הראשונית של Pitango First לסבב גיוס ההון האחרון."
"העברה רציפה של נתוני המוצרים והניתוח שלהם מחוללים מהפכה עבור קמעונאים בכל רחבי העולם," מוסיף ברק פרידור, מנהל שותף ב-Saban Ventures, "הפתרון החדשני של נקסייט מספק תוצאות עסקיות מרשימות שכמותן מעולם לא הצליחו להשיג בתחום הזה. אנו גאים מאוד להצטרף למסע."
לדברי החברה, הטכנולוגיה של נקסייט כוללת:
חוויית לקוח המייצרת מכירות בערוצים מרובים ומסונכרנים (Omni-channel)
תשלום עצמאי מאובטח באמצעות טלפון נייד ללא מעורבות צוות החנות
איסוף ללא מגע בשיטת איסוף בקליק דרך המכשיר הנייד של הלקוח
החזרת מוצרים בקלות ללא מעורבות העובדים
הבנה מדוע לקוחות רוכשים או נוטשים מוצרים, אילו מוצרים נמכרים טוב ביחד, אילו מדפים או מיקומים זוכים לתשומת הלב הגדולה ביותר, איך למקם את המוצרים באופן מיטבי
ניתוח של נתוני מסלול המכירה כדי לשפר את קבלת ההחלטות והמכירות – מודעות, מעורבות, המרה, נטישה ומיקום
הגנה מפני גניבת מוצרים ברמת הפריט עם בקרת ענן, מה שמאפשר חויית לקוח מאובטחת באמצעות הנייד.
מודעות למצב המלאי ברמת המדף – קבלת התראות ברגע שמדף מסוים מתרוקן
ניטור אוטומטי של מוצרים מהמפעל ועד ארון הלקוח, תוך אספקת נתוני המלאי בחנויות פיזיות בזמן אמת, ללא צורך בסריקה ידנית
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה