מיזוג הספאק של פרייטוס יצליח? מתמזגת לפי שווי של 435 מיליון דולר
בשנה שעברה, בעיצומו של גל ההנפקות, הונפקו חברות רבות בנאסד"ק בשוויים מנופחים ומנותקים מהמציאות. היה ברור שזה עניין של זמן עד שהבועה תתפוצץ - והיאאכן התפוצצה. גם חברות שהונפקו בדרך המלך של הנפקת IPO נפלו, אבל מניות הספאק התרסקו הרבה יותר, כך {איירון סורס}, טאבולה -1.88% טאבולה 3.14 -1.88% סגירה:0 פתיחה:3.18 גבוה:3.18 נמוך:3.1 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , סלברייט -1.45% סלברייט 17.7 -1.45% סגירה:0 פתיחה:17.93 גבוה:17.93 נמוך:17.5 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , היפו +3.06% היפו 27.31 +3.06% סגירה:0 פתיחה:26.48 גבוה:27.4 נמוך:25.97 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ורבות אחרות. כשהתחילו להתברר מימדי הבעיה, משקיעים בספאקים משכו את הכסף שלהם עם השלמת המיזוג כדי להבטיח את כספם, והחברות הגיעו לבורסה עם עשרות ומאות מיליוני דולרים פחות ממה שתכננו.
בינתיים, שוק הספאקים התקרר מאוד - לאחר שהמניות התרסקו. חברות כבר לא מצליחות להנפיק בשוויים הללו, וגם הירידות בשווקים מתחילת השנה תורמות להתקררות שוק ההנפקות, כאשר חברות כמו איטורו ויתרו לבסוף על ההנפקה לחלוטין.
בכל מקרה, מי שלא נרתעת נכון לעכשיו מההנפקה - ושאלה מעניינת אם היא תצליח להשלים את המשימה בהצלחה - היא חברת פרייטוס (Freightos) שפיתחה פלטפורמה להשוואת מחירים, תמחור, הזמנה ותשלום לשירותי הובלה ושילוח בזמן אמת. החברה חתמה על מיזוג עם הספאק גשר 1 (Gesher 1), לפי שווי שוק מוערך של 435 מיליון דולר. אם ההנפקה תושלם היא תתחיל להיסחר בנאסד"ק תחת הסימול FROS, כאשר הדירקטוריונים אישרו את המיזוג וההשלמה צפויה במחצית השנייה של 2022.
על פי החברה, הפלטפורמה של פרייטוס משרתת כיום 10,000 יבואנים ויצואנים, 3,500 אנשי שילוח ו-200 חברות תעופה, הובלה ימית והובלה יבשתית. הטכנולוגיה של החברה אמור לתת מענה לאתגרים שנוצרו בשרשרת האספקה העולמית, ומאפשרת השוואה בזמן אמת בין תעריפי ההובלה של ספקים שונים. מדי שנה נעשות באמצעות המערכת מאות אלפי הזמנות. החברה רשמה מאז 2019 צמיחה מהירה של 213% בהזמנות, ושל למעלה מ-60% ברווח הגולמי (אבל מה המספרים? צמיחה מ-100 ל-1,000 שקל זה 900%, אבל האם זה באמת כל כך מרשים? לא).
עזרא גרדנר, מייסד ושותף בקרן ההשקעות האמריקאית Varana Capital הקים את הספאק והוא מנכ"ל הספאק. איתו נמצאים גם עמרי צ'רני, מייסד ושותף בקרן High House Investments הישראלית, וכריס קווארד, בכיר לשעבר ב-UBS ובקרן Point72. קובי מרנקו, משקיע אנג׳ל ומנכ״ל חברת ארבה רובוטיקס, שותף גם הוא בספאק.
עם בעלי המניות בפרייטוס, שיחזיקו כ-78% ממניות החברה הממוזגת, ניתן למנות את FedEx Corporation, SGX Group, וכן מספר חברות תעופה גדולות וביניהן Qatar Airways, IAG Cargo וחטיבת המטענים של International Airlines Group, חברת האם של British Airways ואיבריה, LATAM Airlines Group. בין בעלי המניות גם בוב מילוד, היו"ר של בוקינג, וכן Aleph ו-MoreVC. במסגרת הסכם המיזוג גויס עבור החברה סכום של לפחות 80 מיליון דולר (ועד 166 מיליון דולר) ממשקיעים בתעשיית השילוח.
צבי שרייבר, מייסד ומנכ"ל פרייטוס, אומר: "בהקמת החברה קיבלנו השראה מהמהפכות הדיגיטליות המוצלחות בתחומי טיסות הנוסעים, לינות, קמעונאות ותעשיות רבות אחרות. המטרה שלנו היא להביא יעילות ושקיפות דומות לתעשיית ההובלה הבינלאומית, שמעבירה סחורות בהיקף של 22 טריליון דולר, אך מתנהלת ברובה באופן לא דיגיטלי".
עזרא גרדנר, מנכ"ל Gesher 1: "פרייטוס משדרגת את תעשיית השילוח העולמית ומביאה חדשנות אמיתית לתחום הלוגיסטי. היא מובחנת בטכנולוגיה הייחודית, ניתוח נתונים ופריסה של לקוחות מרכזיים הכוללים כמה מהשחקנים המובילים בשרשרת האספקה העולמית. הפיכת החברה לציבורית תספק למשקיעים הזדמנות ההשקעה בפלטפורמת שילוח גלובלית".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.בכרישים היה בחור שעף על עצמו וניסה למכור אתר דומה לפישישקו 04/06/2022 20:32הגב לתגובה זו0 0בשווי נדמה לי של קרוב ל8-10 מיליון ש"ח הוא קיבל קדחת כי הכרישים לא התרשמו שיש פה פטנט ואפשר לחכות דיי בקלות אתרים כאלה שווי של 475 מיליון דולר זו בדיחה עצובה ...סגור