חברת Fairmatic גייסה 42 מיליון דולר ומקימה מרכז פיתוח בישראל
החברה, שהוקמה על ידי יונתן מטוס, לשעבר מבכירי גוגל ופייסבוק, מפתחת פלטפורמה לביטוחי רכב מסחרי על סמך ניתוח ביצועי אמת של הנהגים
חברת הסטארטאפ פיירמטיק (Fairmatic) נחשפת עם גיוס סבב A בהיקף 42 מיליון דולר בהובלת Foundation Capital ובשיתוף Aquiline Capital Partners. בסבב הגיוס השתתפו שורה של משקיעים מתחומי הפינטק, אינשורטק והטכנולוגיה. ההשקעה צפויה לשמש את החברה להקמת מרכז פיתוח בישראל והאצת פיתוח המוצר.
Fairmatic מפתחת פלטפורמה לביטוח רכב מסחרי וזאת על בסיס ניתוח ביצועי אמת של הנהגים באמצעות מכשירי הסלולר שלהם, בשילוב בינה מלאכותית, ניטור הנהיגה וטלמתיקה – שילוב בין מערכות מידע וניתוח מבוסס בינה מלאכותית בזמן אמת של אותות ממקורות מידע רבים. הניתוח מאפשר להתאים את הפרמיות בצורה הוגנת ושקופה לאיכות הנהיגה של הנהגים. הקפדה על חוקי המהירות, ללא עיסוק בטלפון הסלולרי בזמן הנהיגה, שמירה על זהירות ופרמטרים נוספים המעודדים את נהגי הרכבים שעובדים בשרות חברות מסחריות להקפיד על נהיגה אחראית וכך גם לחברות שמעסיקות אותם להנות מתעריפי הביטוח הטובים ביותר בשוק. הפלטפורמה מספקת לחברות ולנהגים ניתוח, תובנות וכלים מעשיים להגברת הבטיחות על סמך איסוף נתוני הנהיגה.
החברה הוקמה ב-2017 על ידי יונתן מטוס (מנכ"ל), שהיה חבר בצוות הראשוני של פיתוח מערכת אנדרואיד והחדרתה בצפון אמריקה ובהמשך גם במזרח הרחוק. בהמשך כיהן כמנהל בכיר בפייסבוק בעת ההשקה של פלטפורמת המובייל והצמיחה המהירה מאפס למיליארדי משתמשים.
המערכת של החברה נבדקה לאורך זמן בארה"ב והשיגה תוצאות ביכולת חיזוי תאונות ותביעות ביטוח על סמך הנהיגה. בסיס המידע של האלגוריתם של החברה, שקובע את מידת הסיכון והתימחור בעזרת בינה מלאכותית, כולל כיום כ-200 מיליארד מייל של נתוני נהיגה במשך חמש שנים של היסטוריית הפעלה. הפלטפורמה מאפשרת לנהגים עצמם לזהות את נקודות התורפה שלהם ולמנהלי הרכב בחברות לדעת מי זקוק לתשומת לב מיוחדת ברענון כללי הנהיגה.
החברה מעסיקה 65 עובדים בארה"ב, בריטניה, הודו, פולין ופורטוגל. בעקבות ההשקעה החדשה החברה מתכננת לפתוח משרדים בישראל ולגייס בשלב הראשון כ-30 עובדים בתפקידי מוצר, פיתוח ודאטה סיינס.
יונתן מטוס, מייסד ומנכ"ל Fairmatic: "המערכת שפיתחנו מתקנת עיוות עולמי שקיים בביטוחי רכב, שבו חברות בטוחות ואחראיות מסבסדות את הביטוחים של ציי רכב לא בטוחים, וזאת מאחר וחברות הביטוח של רכב מסחרי מתמחרות אותן בדרך דומה בלי להתחשב ברמת הסיכון והזהירות של הנהגים. הטמעת הרגלי נהיגה אחראיים לאורך זמן תאפשר לצמצם משמעותית את נגע תאונות הדרכים העולמי שגובה כיום מחיר של מיליוני הרוגים ופצועים מדי שנה. מהבחינה הכלכלית, הוזלת תעריפי הביטוח היא בעלת משקל רב לבעלי ציי רכב ועסקים קטנים, במיוחד בתקופה של האטה שמחייבת בחינה דקדקנית של כל ההוצאות".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה