חברת 4M Analytics הממפה תשתיות תת-קרקע גייסה 30 מיליון דולר
חברת 4M Analytics הממפה תשתיות תת קרקעיות גייסה כ-30 מיליון דולר, מה שמביא את סך הגיוס הכולל שלה ל-45 מיליון דולר. את סבב הגיוס הובילו Insight Partners ו-ITI Venture Capital Partners. בסבב השתתפו גם נועם ברדין, מנכ״ל Waze לשעבר וניר ארז, מנכ"ל ומייסד Moovit. המימון ישמש להגדלת פעילות החברה בארה"ב, פיתוח יכולות נוספות של בינה מלאכותית וראייה ממוחשבת ולמימוש החזון של יצירת מפת התשתיות הראשונה של ארה"ב.
החברה מסבירה כי קדמת האנושות תלויה בתשתיות דוגמת קווי מים, ביוב, חשמל, סיבים, וגז המהוות חלק בלתי נפרד מהצמיחה והשגשוג שהעולם המערבי חווה בשנים האחרונות. תת הקרקע הפך למבוך של צנרות וסיבים ומעולם לא מופה. מהנדסים אזרחיים מתמודדים עם חוסר הוודאות המדובר ועם מה שהפך להיות סיכון מספר אחד לכל פרויקט תשתיתי – פגיעה בתשתית קיימת. עוד מסבירים ב-4M Analytics כי קשה למדוד ולכמת את החריגות מלוחות הזמנים והפריצות התקציביות של פרויקטים המתוכננים ונבנים בכל רגע, אך שמרנים מעריכים כי מדובר במאות מיליארדי דולרים בכל שנה בארה"ב בלבד.
4M Analytics שואפת להעניק לאותם מהנדסים, בין אם הם סוללים כביש או מאריכים קו ביוב, גישה לתת קרקע. כדי שעוד מהשלבים המוקדמים יותר של הפרויקט, הם יוכלו למזער את חוסר הוודאות שאיתו התמודדו. החברה מייצרת מפה - פלטפורמה אחת, המהווה מקור מבוסס נתונים, המתארת את האמת המתרחשת בתת הקרקע. שילוב של תצלומי לווין ואוויר, יחד עם נתונים גיאוגרפיים, תסריטי בנייה ועוד, המעובדים על ידי סוגים שונים של בינה מלאכותית, מאפשרים לחברה לייצר מפה שמהנדסים מאמינים לה, דבר שלא היה עד כה, כלי אשר לא רק מייעל ומצמצם את המעורבות האנושית אלא גם מייצר וודאות בנוגע לעמידה בזמנים ותקציב.
יניב שלו, CTO: "יש לנו חזון גדול, לייצר מפת תשתיות גלובלית, ממש מכאן - מישראל. לעשות לתת קרקע את מה ש-Google maps עשו לעולם שמעל הקרקע. שאיפתנו היא שכל מהנדס בכל מדינה יוכל להצביע על נקודה במפה ולהבין את סבך התשתיות שקבור מתחת, משימה לא פשוטה בכלל. איסוף מידע ממאות אלפי מקורות מידע לא קוהרנטיים, מצילומי לווין ועד תכנוני הנדסה ישנים, הבניית המידע הגיאו-מרחבי בעזרת AI, ובסוף וידוא של התוצאות בעזרת אלגוריתמי ראייה ממוחשבת וטכניקות מיפוי ייחודיות. זה לא נעשה עד כה, ואנחנו מוכיחים שזה אפשרי״.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה