רובלוקס תסיר פרסומות לילדים במטרה "למנוע ניצול של ילדים"
חברת רובלוקס שמפעילה פלטפורמה גדולה של משחקים הודיעה כי תסתיר פרסומות משחקנים בני 13 ומטה. בוקר טוב להנהלת רובלוקס שמסרה כי "מדיניות הפרסום הזו נועדה למנוע ניצול משתמשים קטינים".
על פי הודעת החברה, אסור לפרסם מוצרים בשיווק פירמידה, מטבעות קריפטו ו-NFT. כמו כן, חל איסור על פרסום בקשת תרומות, פרסום שירותים פיננסיים ועוד.
השינוי במדיניות הוא בהמשך לתלונה של ארגון הגנת הצרכנים Advertising in Truth נגד החברה לרשות הסחר הפדרלית של ארצות הברית (FTC). הארגון תקף את מדיניות הפרסום הליברלית והנצלנית כלפי ילדים כשאחת הטענות הקשות היתה שהחברה מפרסמת בצורה סמויה למיליוני צרכנים, מתוכם 25 ילדים ובני נוער, על ידי אינספור חברות ושותפים-שותפויות במשחקים. לטענת הארגון, מדובר בהונאה דיגיטלית.
לפני כחצי שנה הגיש ארגון הצרכנים דו"ח מעקב ל-FTC והצביע על כך שאין שום שינוי במדיניות החברה - "ילדים המשתמשים ברובלוקס חשופים לכל הפרסומות בפלטפורמה לרבות פרסומות בנושאים של שירותים פיננסים, קריפטו, NFT ועוד, למעט שלושה מפרסמים שבחרו טווח גילים מבוגר יותר כדי להתאים לקהל היעד שלהם", נכתב בדו"ח של הארגון, "וזאת למרות שרובלוקס מודעת לסוג הפרסום שהילדים רואים דרכה".
רובלוקס היא כאמור פלטפורמה וירטואלית גדולה שמאפשרת למשתמשים בה לשחק ולבנות משחקים. בפלטפורמה משתמשים 53 מיליון משתמשים מדי יום ומעל 200 מיליון שחקנים בחודש.
מחצית מהמשתמשים בפלטפורמה הם ילדים בני 12 ומטה. זו גם הסיבה שהחברה נמנעה מלהסיר את הפרסום הבעייתי באופן גורף לילדים. הסרת הפרסום משעה הפחתה ניכרת של ההכנסות השוטפות של החברה שגם ככה לא ממש עושה חייל, מאז הנפקתה לפני כשנתיים איבדה החברה כ-33% לשווי של 27 מיליארד דולר.
קצב ההכנסות של רובולוקס מסתכם במעל 3 מיליארד דולר, כשאת השנה היא צפויה לסגור עם מכירות של 3.3 מיליארד דולר ובשנה הבאה, על פי קונסנזוס התחזיות היא תגיע ל-3.78 מיליארד דולר. ועדיין, החברה תפסיד השנה על פי ההערכות מעל 1 מיליארד דולר וכך גם שנה הבאה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה