ה-AI שישנה את עולם הרכש? וולמארט עם שימוש חדש בבינה מלאכותית לניהול מו"מ
ענקית הקמעונאות האמריקאית השלימה פיילוט במסגרתו עשתה שימוש בתוכנת בינה מלאכותית לצורך ניהול משא ומתן מול ספקים; השימוש הביא לשיפור של 3% במחירי החוזים, כמו גם לשביעות רצון גבוהה מצד הספקים
האם תחום הבינה המלכותית בדרך לשנות גם את תחום עסקאות הרכש בעולם הקמעונאות? אם תשאלו את אחת החברות המובילות בתחום, וולמארט WALMART -0.24% WALMART 84.27 -0.24% סגירה:0 פתיחה:84.43 גבוה:84.78 נמוך:83.94 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: האמריקאית, התשובה היא כנראה שכן. על פי דיווח של רשת בלומברג, בפיילוט שערכה לאחרונה ענקית הקמעונאות, נעשה שימוש מוצלח בתוכנת בינה מלאכותית לניהול משא ומתן עם ספקים.
לפי הדיווח, ענקית הקמעונאות עשתה שימוש בצ'אטבוט שפותח על ידי חברת Pactum AI בכדי לנהל משא ומתן אוטומטי מול שורה של ספקי הרשת. לטענת הרשת, הטכנולוגיה הביאה לחסכון של 3% בחוזים שנחתמו מול הספקים באמצעות התוכנה. אך אולי חשוב מכך, הספקים הביעו שביעות רצון גבוהה מהתהליך כשלושה מתוך ארבעה, העדיפו לנהל את המשא ומתן מול התוכנה החדשה מאשר מול אדם, כפי שניהלו עד כה.
המערכת שפותחה על ידי חברת הטכנולוגיה Pactum, אשר נוסדה לפני כארבע שנים בקליפורניה, מגדירה מראש מול הקמעונאי את התקציב והדרישות שלו, דוגמת הנחות ותנאי תשלום, ומשווה בין דרישות הספק לפרמטרים שונים כמו מגמות, ערכי סחורות ועלויות של מתחרים. לאחר מכן, התוכנה אמורה להגיע להסכם תוך מספר ימים. דבר בעל משמעות גדולה שכן פעולות מסוג זה לקוחות לעיתים שבועות או חודשים.
הכלי החדש נוסה על ידי וולמארט לראשונה בקנדה, אך מאז הרחיבה הרשת את השימוש בו לארה"ב, צ'ילה ודרום אפריקה. כיום, תוכנת ה-AI מנהלת משאים ומתנים רק עבור עגלות קניות וכלים חיוניים לפעילות חנויות הרשת, אך בשלב זה לא עבור מוצרים הנמכרים בסניפי הרשת.
הכלי החדש אמנם עשוי למזער את התלות של החברה בעובדי הרכש, אך בעתיד הנראה לעין היא לא צפויה להחליף אותם. זאת היות וכיום, הטכנולוגיה של Pactum משמשת בעיקר לחיסכון בעלויות החוזים, הפשוטים יותר. מה גם שהבוט עדיין צריך לנהל משא ומתן עם אדם אמיתי, כך שדיונים אוטומטיים לחלוטין לא צפויים בעתיד הקרוב. עם זאת, הבוט בהחלט עשוי להקל על העומס של צוותי הרכש דבר אשר עשוי להפחית את הצורך של החברה בגיוס עובדים לתחום זה.
לפני כחודשיים, דיווחה ענקית הקמעונאות על תוצאות הרבעון הרביעי של 2022 בהם רשמה הכנסות של 164.05 מיליארד דולר, מעל הצפי המוקדם של האנלסיטם להכנסות של 159.76 מיליארד דולר. בשורה התחתונה, רשמה החברה רווח מתואם של 1.71 דולר למניה, גבוה מצפי האנליסטים לרווח מתואם ל-1.51 דולר למניה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה