יוטיוברים? בקרוב גם ערוצים עם מעל 500 עוקבים יוכלו להרוויח כסף מהעלאת תכנים
פלטפורמת סרטוני הווידאו יוטיוב (YouTube), בבשורה משמעותית ליוצרי התוכן שלה - תפחית את דרישות הסף לקבלת גישה לכלי מונטיזציה (יכולת להרוויח כסף מהנכסים הדיגטלים), במסגרת תוכנית השותפים שהיא מפעילה (YPP). אם בעבר החברה כללה בתוכנית רק יוצרים עם מעל ל-1,000 מנויים, הרי שכעת היא מורידה את הסף ל-500 מינויים בלבד.
החברה שנמצאת בבעלות ענקית הטכנולוגיה גוגל אמרה כי התנאים החדשים עבור ההשתתפות בתוכנית השותפים יהיו בעלות על ערוץ עם מעל בעל 500 מנויים. במקרה זה, ידרשו היצורים להוכיח 3 העלאות ב-90 הימים האחרונים, או לחלופין צפיה במעל 3,000 שעות בשנה האחרונה, או 3 מיליון צפיות בשורטס ב-90 הימים האחרונים. בעבר, דרישת הסף להשתתפות בתוכנית הייתה 1,000 מנויים, ו-4,000 שעות צפייה בשנה האחרונה או 10 מיליון צפיות בשורטס ב-90 הימים האחרונים.
יוצרים אשר עומדים בתנאי הסף החדשים, יכולים להגיש בקשה להצטרף ל-YPP ולקבל גישה לכלים המספקים טיפים כמו Super Thanks, Super Chat ו-Super Stickers, כלי הרשמה כמו חברות בערוץ והיכולת לקדם מרצ'נדייז משלהם עם YouTube Shopping. עם זאת, בשלב זה הקריטריון החדש יישום רק הזכאות החדש הזה בארה"ב, בריטניה, קנדה, טייוואן ודרום קוריאה. כלומר, המשתמשים בישראל יצטרכו להמתין להמשך השנה, להרחבת הקריטריון למדינות נוספות. בכל אופן, החברה צפויה להציג את השינויים כבר בכנס VidCon שיערך בשבוע הבא.
החברה בבעלות גוגל התמקדה בתקופה האחרונה להחדרת כלי מונטיזציה חדשים ליוצרי שורטס (Shorts), ובפברואר, התחילה החברה לחלוק הכנסות ממודעות בשורטס עם יוצרים. במהלך שיחת המשקיעים לסיכום רבעון הרביעי של 2022, כעדכנה החברה כי שורטס חצתה את רף 50 מיליארד הצפיות יומיות. לצורך השוואה למתחרה הגדולה Reels של מטא, היו 140 מיליארד צפיות יומיות באינסטגרם ובפייסבוק. בשנה שעברה, YouTube הכריזה על Creator Music, כלי שנועד לסייע לאמנים להרוויח כסף בתמורה לשימוש במוזיקה שלהם בסרטונים.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה