.png)
יש תקווה? חברת גיימינג של עובד בודד נמכרה תמורת 50 מיליון דולר
בשנים האחרונות אין כמעט יום שבו לא נמכרת חברת סטארטאפ תמורת מיליונים, או לחלופין משלימה סבב גיוס בהיקפים גדולים. אך הסיפור של הסטארטאפ Wargraphs, שנמכר בשבוע האחרון תמורת 50 מיליון דולר, מעט חריג בנוף הטכנולוגי, ואף עשוי להפיח תקווה בקרבם של מפתחים רבים וביכולת שלהם לפתח מוצר שיעורר את העניין של החברות הגדולות.
Wargraphs, היא למעשה חברה של איש אחד העומדת מאחורי אפליקציה נלווית בשם Porofesor למשחק הפופולארי League of Legends. האפליקציה אשר נועדה לעזור למשתמשים, לעקוב ולשפר את סטטיסטיקת המשחק שלהם, נרכשה לפני מספר תמורת סכום של עד 50 מיליון אירו (54 מיליון דולר). חצי מסכום שולם מראש ואילו חציו השני ינתן על בסיס עמידה ביעדי רווחים וצמיחה. מי שרכשה את החברה, היא MOBA Networks השוודית, אשר מפעילה קהילות משחק מקוונות.
העובד הבודד בחברה עונה לשם ז'אן ניקולס, והוא למעשה אחראי לפיתוחה ותפעולה של האפליקציה מא' ועד ת'. לאפליקציה שבנה יש עד כה כ-10 מיליון הורדות של האפליקציה, ויותר מ-1.25 מיליון משתמשים פעילים מדי יום. ניקולס הקים את החברה לפני כעשור כאשר כמעט מהרגע הראשון היא הייתה רווחית, כשאת שנת 2022 היא מסיימת עם הכנסות של 12.3 מיליון אירו.
העסקה של ניקולס עשויה להוות שיעור חשוב ומעניין עבור מפתחים ויזמים, לאיך לפעול נכון בסיבה הנוכחית. לאחר שנים רבות בהן סטארט-אפים גייסו כמויות עצומות של מימון בהערכות שווי חסרות תקדים (לעיתים רבות חסרות ביסוס) בתקופה האחרונה, הערכות השווי צנחו וחברות רבות מתקשות לגייס מימון. לעומת זאת, Wargraphs של ניקולס הצליחה להימכר על אף ואולי בשל העובדה שהיא פועלת בנישה מצומצמת.
- האקזיט של משפחת רייכמן: במו"מ למכירת נכס ברמת החייל לשגרירות הודו בכ-125 מ' שקל
- אקזיט ישראלי נוסף: נקסט אינשורנס נרכשת לפי שווי של 2.6 מיליארד ד'
המבנה של שוק משחקי הווידאו (Gaming), המבוסס על מערכות אקולוגיות גדולות יותר של מוצרים ושירותים, שיכולים להפוך לבעלי ערך גם עם הם אינם עומדים בחזית של התחום. כך, חברה שפיתחה מוצר נישתי עבור משחק ספציפי הצליחה להימכר לחברה שגם היא אינה נמנית עם הענקיות בתחום.