השערוריה החדשה בטוויטר: פרסומות של חברות ענק לצד תכנים אנטישמים

אחרי שמפרסמים רבים בחרו לנטוש את הרשת החברתית לאחר רכישתה בידי אילון מאסק בשל העלייה בציוצי שנאה, במהלך סוף השבוע תועדו תכנים ממומנים של חברות ענק דוגמת דיסני, אדובי ומיקרוסופט לצד תעמולה ניאו-נאצית
 | 
telegram
(2)

מינויה של לינדה יאקרינו למנכ"לית טוויטר בחודש שעבר, הביא לשחרור אנחת רווחה בקרב לא מעט מפרסמים ברשת החברתית. זאת על רקע המתיחות המתמשכת בין חלק מהמפרסמים לבין פלטפורמת הרשת החברתית הפופולארית שבבעלות היזם אילון מאסק. אלא שצילומי מסך של פוסטים ממומנים של מותגי ענק דוגמת דיסני, אדובי ומיקרוסופט לצד תעמולה ניאו-נאצית, מאיימת לפגוע פעם נוספת ביחסים בין המפרסמים להנהלת הרשת.

בחודש שעבר החליט מאסק על מינויה של יאקרינו מי שעמדה בראש ענקית הפרסום NBC יוניברסל, ואשר תחתיה הכניסה החברה יותר מ-100 מיליארד דולר, ממכירת פרסומות. המינוי נועד בין היתר להרגיע את מערכת היחסים המתוחה בין המותגים הגדולים לרשת החברתית לאחר רכישתה ידי מאסק. לאחר ההשתלטות של היזם על הרשת, והקיצוצים הגדולים שלו בצוותי ניהול התוכן של האתר, מותגים מובלים כולל ג'נרל מוטורס (GM), אאודי וג'נרל מילס הסירו את הפרסומות שלהם מטוויטר, תוך שהם מציינים את חוסר הוודאות בנוגע ליציבות ואמינות המותג תחת הבעלים החדש.

הנטישה של המפרסמים הגיעה בין היתר על רקע הזינוק בציוצי שנאה בפלטפורמה, אשר הביאו לדברי מאסק ל"ירידה מאסיבית בהכנסות". עם זאת, לאחר מינויה של יאקרינו אותם מותגים חזרו לפרסם את מוצריהם ושירותיהם בטוויטר. בדיווח בוול סטריט ג'ורנל צוטט מאסק באומרו כי, "כמעט כל המפרסמים או חזרו או שאמרו שהם יחזרו".

כותרת ראשית

- כל הכותרות

אלא ששערוריה חדשה שנחשפה על ידי עורכת הדין האמריקאית אלחנדרה קארבלו, מגלה שהרשת החברתית רחוקה מלהשאיר את האירוע מאחוריה. קארבלו, עורכת דין לזכויות אזרח ומדריכה קלינית ב-Cyberlaw Clinic של בית הספר למשפטים של הרווארד, זיהתה פרסומים של קבוצות אנטישמיות הדוגלות בעליונות לבנה בסמוך לפרסומים ממומנים של חברות ענק

בראיון לאתר Insider סיפרה קארבלו כי כחלק מהמחקר שהיא עורכת על קבוצות קיצון, הי זיהתה את המודעות בסמוך לפרסומים של ארגונים שהוגדרו על ידי ארגוני זכויות אדם כקבוצת שנאה. כך למשל, עמוד בשם White Lives Matter California, צייץ מחדש חלקים מסרט האנטישמי "אירופה: הקרב האחרון", סרט תעמולה משנת 2017 במרכזו הטענה שיהודים הם שגרמו באופן ישיר לשתי מלחמות העולם כחלק מתוכנית להקמת מדינת ישראל.

קאראבלו הבחינה שהסרטונים הללו מועלים על ידי חשבונות מאומתים (וי כחול), בשל החלטת מאסק לאפשר למשתמשים לקנות את האימות. דבר שהביא לכך שמודעות של חברות ענק דוגמת דיסני, ESPN, ה-NBA, אדובי ומיקרוסופט הופיעו תחת תוצאות החיפוש לסרט "הקרב האחרון באירופה". לאחר שקראבלו צייצה את ממצאיה בטוויטר ועודדה את העוקבים שלה לבצע את אותם חיפושים כדי לוודא שלא מדובר בטעות חד פעמית, המודעות הוסרו מהחיפוש הספציפי. אלא שלמחרת, כאשר קאראבלו שינתה את החיפוש שלה ל"קרב אחרון באירופה", המודעות הופיעו שוב לצד אותן תוצאות חיפוש.

האירוע הוא עדות נוספת לטענה החוזרת בדבר העלייה של ציוצי שנאה ברשת החברתית, בין היתר על רקע כניסתו של מאסק לתפקיד. ההחלטה לאפשר אימות של חשבונות משלמים, מביאה להתחזקות והפצה של תוכן קיצוני מצד ארגונים קיצוניים. תכנים אשר אליהם נחשפים רבים בכמויות גבוהות יותר, ויתכן ואף זוכים ל"נרמול" בשל האימות של הרשת. כעת מעניין יהיה לראות כיצד תגיב הרש החברתית, שסירבה עד כה לענות לשאלות של כתבים בנושא, וכן המותגים לאירוע. עד כה סירבה החברה תחת ההנהלה החדשה לשנות את מדיניותה חרף הביקורות הרבות ונטישת המפרסמים.

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    המקום הכי אנטישמי בעולם היום זה ישראל.
    נו נו 19/06/2023 14:03
    הגב לתגובה זו
    4 1
    קצת מגוחך לדבר על אנטישמיות בזמן שהאנרכיסטיים השמאלנים תוקפים שוב ושוב כל חובש כיפה ברחוב בצעקות וקללות.
    סגור
  • ממש ככה
    אנונימי 19/06/2023 14:51
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ממש ככה
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות