Threads חצתה את רף 100 המיליון משתמשים; תצליח לשמור עליהם?

הרשת החברתית מבית אינסטגרם שנועדה להתחרות בטוויטר רשמה היום הישג נוסף לאחר שחצתה את רף 100 המיליון משתמשים, תוך פחות מ-5 ימים; כיצד מתכננת החברה לשמר את המשתמשים?
 | 
telegram

תוך פחות מחמישה ימים חצתה האפליקציה Threads, הרשת החברתית החדשה של אינסטגרם שנועדה להתחרות עם טוויטר את סף 100 המיליון משתמשים רשומים. אך כעת ניצבת החברה בפני האתגר המשמעותי ביותר, שימור המשתמשים והרחבת הבסיס, לנוכח הביקורת ההולכת וגוברת כנגדה.

קצב ההרשמות לאפליקציה החדשה שובר שיאים. מארק צוקרברג, מנכ"ל חברת האם מטא, דיווח כי לאפליקציה נרשמו 2 מיליון משתמשים תוך שעתיים, 5 מיליון בארבע שעות ו-10 מיליון משתמשים בשבע השעות הראשונות. למחרת בבוקר, ציין צוקרברג, כי יותר מ-30 מיליון אנשים נרשמו לאפליקציה החדשה. לצורך השוואה, עד כה פלטפורמת הבינה המלאכותית ChatGPT של OpenAI, נחשבה למוצר צריכה עם צמיחה מהירה. היה אחד ממוצרי הצריכה הצומחים ביותר, לאחר שהשיגה 10 מיליון משתמשים תוך 40 יום, ו-100 מיליון משתמשים חודשיים בכמעט חודשיים. בהתחשב בעובדה שזהו החודש הראשון עבור Threads, הרי שכבר היום היא חצתה את רף 100 מיליון המשתמשים הפעילים בחודש.

למרות הנתונים המרשימים, האתגר האמיתי של החברה יהיה השארת המשתמשים בפלטפורמה. כבר כעת צפות לא מעט ביקורות מצד משתמשים על האפליקציה החדשה. בין היתר נוכח העובדה שלאפליקציה ממשק אינטרנט לקריאה בלבד, ללא תמיכה בחיפוש פוסטים, הודעות ישירות, האשטאגים וכו'. לכך מצטרפים חששות משמעותיים מצד המשתמשים בנוגע למדיניות הפרטיות של החברה, בין היתר לאור העובדה שלפחות בשלב זה האפליקציה אינה זמינה, לפחות באופן רשמי, באיחוד האירופי.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

על פי ההערכות, צוקרברג, הבעלים של פייסבוק ואינסטגרם, אימץ עבור Threads גישה דומה לזו של הרשתות החברתיות האחרות שבשליטתו. בראש ובראשנה, בכל הקשור לאולגוריתמים להנגשת תוכן, המעניקים לו שליטה רבה על סוג התוכן אליו נחשפים המשתמשים, במטרה לנווט אותם יותר לכיוונים של בידור ולהרחיק תכני חדשות. עם זאת, בחברה לא מוכנים לוותר על "מכורים" לחדשות, פוליטיקאים, ומתכוונים לחזר אחריהם באמצעות חיבור עם שירותי מדיה חברתית אחרים כמו Mastodon.

בפודקאסט של הניו יורק טיימס שעלה ביום חמישי, הודה אדם מוסרי, מנכ"ל אינסטגרם, ש-Threads "תומכת בשיח הציבורי", יותר מהשירותים האחרים של החברה, ולכן נוטה למשוך קהל שמתעניין בחדשות. עם זאת, לדבריו החברה שואפת להתמקד בנושאים "קלילים" יותר כמו ספורט, מוזיקה, אופנה ועיצוב. תוך שעות מרגע ההשקה, כבר החלו להופיע חשבונות ברשת אשר עסקו בתיאוריות קונספירציה, וכן ויכוחים שונים החל מזהות מגדרית ועד אלימות בישראל. מנגד, דמויות שמרניות, כולל בנו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, התלוננו על צנזורה לאחר שהופיעו תוויות המזהירות עוקבים, כי המשתמשים הללו פרסמו מידע כוזב.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות