לקראת ההנפקה הראשונית: אודיטי מעלה את השווי - 1.9 מיליארד דולר
חברת מוצרי הטיפוח הישראלית אודיטי (Oddity), העלתה את טווח המחירים של מניותיה לקראת ההנפקה הראשונית שלה (IPO) בנאסד"ק, המשקפים לה שווי של 1.92 מיליארד דולר, פרמיה של 13% על השווי הקודם. מניות החברה צפויות להיסחר לאחר ההנפקה תחת הסימול ODD.
לקריאה נוספת
>> איל מקיאג' בדרך לוול סטריט - האם שווי של 2 מיליארד דולר הוא הגיוני?
>> לקראת ההנפקה - התוצאות של איל מקיאג' נחשפות
>> "אף אחת לא במקום של איל מקיאג' מבחינה טכנולוגית"
על פי הודעת החברה, במסגרת ההנפקה הראשונית שתערוך יוצעו מניות במחיר שבין 32-34 דולר, לעומת ההצעה הקודמת שעמדה על בין 27 ל-30 דולר. בסך הכל מתכוונת החברה להעמיד 10.5 מיליון מניות, באמצעותן תגייס 357 מיליון דולר, לפי שווי של 1.9 מיליארד דולר (החלק העליון של הטווח), בדומה להערכת ביזפורטל בחודש שעבר. ההנפקה תבוצע בהובלת החתמים, מורגן סטנלי וגולדמן זאקס.
המהלך של אודיטי, מצביע על ההתאוששות המסוימת בביקושים למניות חדשות בבורסה, על רקע הציפיה של המשקעים, שהפדל ריזרב יסיים בקרוב את מסע העלאת הריבית שלו. זאת לאחר תקופה ארוכה של קיפאון בשוק ההנפקות האמריקאי, שהגיע אחרי הגאות בשוק במהלך תקופת משבר הקורונה, שהביאה לרישומן של מאות חברות למסחר בבורסה. בין החברות הבודדות שנכנסו לשוק לאחרונה ניתן למנות את חברת הבת של ענקית התרופות ג'ונסון אנד ג'ונסון, Kenvue, ומפעילת חנויות יד שניה, Savers Value Village.
איל מקיאג' - כל הדרך מ-11 מיליון שקל ל-2 מיליארד דולר
אודיטי אשר נוסדה לפני 5 שנים מתמחה בתחום הביוטי והטיפוח, באמצעות החברות הבנות איל מקיאג' ו-Spoiled Child. איל מקיאג', הפעילות המרכזית של החברה, נרכשה לפני כעשור על ידי אורן הולצמן, תמורת 11 מיליון שקל לאחר שזו הגיעה לפשיטת רגל. אלא שמאז הודות לכניסה לשוק האמריקאי והרחבת השירותים שהעניקה, צמח שוויה של החברה באופו הדרגתי.
לפני מספר חודשים מכר הולצמן יחד עם זרוע ההשקעות של לואי ויטון, 7% ממניות איל מקיאג' בתמורה ל-100 מיליון דולר, קרי לפי שווי של כ-1.4 מיליארד דולר. כעת צפויות הרוכשות בעסקה, קרן ההשקעות של מייקל דל וקרנות נוספות, להנות מפרמיה מיידית על ההשקעתן. לאחר ההשקעה, בעל המניות העיקרי בחברה נותר הולצן שמחזיק ב-51% מהחברה, לצד לואי ויטון המחזיקה כ-30%, קרן ההשקעות של פרנקלין טמפלטון, והקרנות החדשות שנכנסו לאחרונה ומחזיקות ביתר המניות.
הכנסות הקבוצה לשנת 2022 הסתכמו בכ-500 מיליון דולר, כאשר רובן הגיעו ממותג האונליין של החברה בארה"ב. את הרבעון הראשון של 2023 סיימה החברה עם הכנסות של 165.7 מיליון דולר, צמיחה של כ-85% ביחס להכנסות של 90.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה, רשמה החברה רווח נקי של 19.6 מיליון דולר, זינוק בהשוואה לרווח של 3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. נכון לסוף השנה החולפת, לחברה כ-300 עובדים, במטה שלה בניו יורק, במרכז הפיתוח בתל אביב, ובמעבדה בבוסטון.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.תשאירו קצתתשמרו לי קצת 17/07/2023 22:05הגב לתגובה זו0 0כל הכבוד לבחור ממש,סינדרלה אני אקנה בנמוך עוד 6 חודשיםסגור
-
1.בחינם..לקפוץ ולקחתסטנלי 17/07/2023 16:25הגב לתגובה זו0 0בחינםסגור