עוד עסקה תיפול? הרגולטור האירופאי בוחן את עסקת קוואלקום-אוטוטוקס
פחות משבוע לאחר שקשיים רגולטורים מצד ממשלת סין הביאו לביטול עסקת הענק בין אינטל לחברת השבבים הישראלית טאוואר, רכישה נוספת של חברה ישראלית על ידי חברת שבבים נבחנת על ידי הרגולטור. כעת, האיחוד האירופי הודיע כי עסקת מכירת חברת אוטוטוקס (Autotalks) הישראלית ליצרנית השבבים האמריקאית קוואלקום QUALCOMM INC -2.12% QUALCOMM INC 160.5 -2.12% סגירה:0 פתיחה:163 גבוה:164.33 נמוך:159.6 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: תיבחן על ידי הממונה על ההגבלים העסקיים של האיחוד.
בחברה סירבו להגיב לדברים, אך גורמים המעורים בפרטים סיפרו לביזפורטל, כי הודעת האיחוד תפסה את החברות לא מוכנות שכן העסקה במתכונתה הנוכחית מצויה מתחת לסף המחזור אותו הציב הרגולטור האירופי בנוגע לעסקאות מסוג זה, וכן כלל לא פוגעת בתחרותיות בענף. עם זאת, בהודעתם בסוף השבוע ציינו הרגולטורים כי 15 מדינות באיחוד האירופי, כולל צרפת, אירלנד, איטליה, הולנד, פולין, ספרד ושוודיה ביקשו ממנה לבחון את העסקה. זאת בשל החשיבות שעשויה להיות לחברות שונות בנגישות למוליכים למחצה עבור טכנולוגיית תקשורת בין רכבים (V2X).
"העסקה תשלב שניים מהספקים העיקריים של מוליכים למחצה בתחום ה-V2X ב-EEA (האזור הכלכלי האירופי). טכנולוגיית V2X היא המפתח לשיפור הבטיחות בדרכים, ניהול התנועה והפחתת פליטת פחמן, כמו גם לפריסה של כלי רכב אוטונומיים. לכן חשוב להבטיח שללקוחות כגון יצרני ציוד מקורי או מנהלי תשתית תישמר הגישה לטכנולוגיית V2X במחירים ובתנאים תחרותיים", נכתב בהודעת הנציבות האירופאית.
בחודש מאי, דיווחה קוואלקום כי חברת הבת שלה, Qualcomm Technologies, חתמה על הסכם לרכישת חברת אוטוטוקס (Autotalks) הישראלית, המפתחת טכנולוגיות לתקשורת בין כלי רכב (V2X) במטרה למנוע תאונות דרכים, אשר צפויות להשתלב במערך פלטפורמת הרכב המחוברות לענן אותה פיתחה קוואלקום, לפי שווי חברה של 350 מיליון דולר. כעת, יזדקקו החברות לאישור הממונה על התחרות האירופאי לצורך השלמת העסקה.
הדיווח בסוף השבוע מגיע לאחר שבשבוע שעבר דיווחה ענקית השבבים אינטל כי החליטה לסגת מעסקת רכישת טאואר, לפי שווי של 5.4 מיליארד דולר. זאת לאור עיכוב מממושך צאד של הרגולטור הסיני באישור העסקה. עם זאת, מקורבים לחברה הישראלית הביעו אופטימיות, וטענו כי הרגולטור לא צפוי להערים קשיים, ולאשר את העסקה עד סוף שנת 2023. כמו כן, נטען כי שתי החברות רוצות בהשלמת העסקה ופועלות לשם כך, כשברקע החשש המתמיד מפני נטישה של קוואלקום.
אוטוטוקס אשר נוסדה בשנת 2008 מייצרת מוליכים למחצה בטכנולוגיית פאבלס ומפתחת טכנולוגיות לתקשורת V2X (Vehicle-to-everything communication). הטכנולוגיה של החברה נועדה לסייע במניעת תאונות דרכים ושיפור ניידות כלי הרכב. בחברה מקווים, כי הרכישה תסייע להם בפיתוח ושכלול טכנולוגיות התקשורת בין רכבים, תוך קיצור זמני הפיתוח וההטמעה של הטכנולוגיה, במטרה לשפר את יעילות תנועתם של הרכבים וסיוע בבטיחות הנהגים ומשתמשי הדרך. יחד עם קוואלקום השתתפה בעסקה גם גלנרוק הישראלית, חברת ההשקעות הפרטית של ליאון רקנאטי.
כיום מעסיקה החברה, אשר יושבת באזור התעשייה של כפר נטר מעל 100 עובדים בישראל, יפן, סין, קוריאה, גרמניה וצרפת. עד כה גייסה החברה כ-120 מיליון דולר, ובעבר הוזכר שמה כמי שעשויה לבצע הנפקה באמצעות מיזוג לתוך ספאק (SPAC) לפי שווי של בין 1.5-2 מיליארד דולר. בין הגופים המרכזיים שהשקיעו בעבר בחברה נמנים גם זרועות ההשקעות של יונדאי מוטורס, סמסונג ומיצואי, כמו גם הקרנות הישראליות מאגמה וג'מיני.
בשלב זה לא ברור עד כמה ירוויחו הגופים השונים כתוצאה מהמהלך אך ניתן להעריך כי מי שעשויה להיות פחות מרוצה מהשווי היא דלק רכב דלק רכב +1.12% דלק רכב 2,625 +1.12% בסיס:2,596 פתיחה:2,600 גבוה:2,637 נמוך:2,600 תמורה:53,520 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: הישראלית, שעל פי הדו"ח השנתי שלה (2022) מחזיקה ב-7.37% ממניות החברה (בדילול מלא). שווי האחזקה של החברה בספרים עומד על 117 מיליון שקל, נמוך מהשווי שנגזר מהעסקה הנוכחית שעומד על פחות מ-100 מיליון שקל. עד כה השקיעה החברה באוטוטוקס כ-12.5 מיליון שקל בסבבי גיוס שונים, לצד 10 מיליון שקל נוספים במכשיר Safe.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה