אחרי שנים קשות: השקת משחק הווידיאו הפופולארי תחזיר את טנסנט למסלול?

בזמן שהמתחרה ByteDance קיבלה בשורות רעות מוושינגטון, ענקית הטכנולוגיה הסינית טנסנט הכריזה על השקה מוקדמת של המשחק "Dungeon & Fighter Mobile", אחרי שבע שנים של פיתוח
 | 
telegram

יומיים טובים מאד עוברים על מנהלי ענקית הטכנולוגיה הסינית טנסנט (Tencent). בזמן שהמתחרה הגדולה ByteDance מתמודדת עם אחד המשברים הגדולים בתולדותיה, הניסיונות לאסור על פעילות טיקטוק בארצות הברית, הכריזה טנסנט על השקה מוקדמת מהצפוי של אחד ממשחקי המובייל, בו היא תולה תקוות גדולות. הכרזה אשר הביאה לקפיצה במחיר המניה.

בהודעה שמסרה לתקשורת, הודיעה ענקית הטכנולוגיה הסינית כי בעוד חודש (21 במאי) היא תשיק את משחק המובייל "Dungeon & Fighter Mobile", אחרי שבע שנים של פיתוח. משחק הפעולה, שפותח על ידי החברה הקוריאנית נקסון (Nexon), הוא למעשה עיבוד למובייל של משחק המחשב "Dungeon and Fighter", אחד הכותרים הרווחיים ביותר בעולם משחקי הווידאו. בעקבות הדיווח קפצה מניית טנסנט במסחר בהונג קונג בכ-5.5% כשאר המשקיעים מצפים שהמשחק ימשוך משתמשים חדשים, ויעיד על המדיניות החדשה של הממשל הסיני כלפי סקטור משחקי הווידאו.

אחרי שנים של התמודדות קשה עם לחצים רגולטורים מצד הממשל הסיני, שהאט באופן משמעותי את הפיתוח של משחקי ווידאו, בטנסנט מקווים שגרסת המובייל של "Dungeon and Fighter" תפתח עבורם פרק חדש. זאת כחלק מהתחרות העיקשת מול המשחקים הפופולאריים של המתחרות הגדולות ByteDance ו-miHoYo. עם זאת, המשקיעים סבורים שהשקה של המשחק החדש תתורגם במהרה גם למזומנים. "אנו מצפים שההכנסות מהמשחקים יתהפכו ברבעון השני של 2024" כתב אנליסט ג'פריס, תומס צ'ונג, שהעריך כי הכותר עשוי להניב הכנסות של 6 מיליארד יואן (828 מיליון דולר) בשנה הקרובה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

ההודעה של טנסנט מגיעה בזמן שהמתחרה הגדולה ByteDance קיבלה בשורות קשות שהגיעו מכיוון וושינגטון. זאת לאחר שבית הנבחרים האמריקני העביר שלשום (שבת) חקיקה שתאסור על אפליקציית טיקטוק לפעול בארה"ב תוך שנה אלא אם הבעלים הסיניים שלה ימכרו את חלקם. הצעת החוק עברה ברוב של 360-58, כאשר הן המחוקקים הדמוקרטים והן הרפובליקנים, הביעו חששות כבדים בנוגע לביטחון הלאומי סביב בעלותה של חברת הטכנולוגיה הסינית ByteDance על הרשת החברתית.

יוציא את החברה מהמשבר
בחודש שעבר פרסמה החברה, המפעילה בין היתר את פלטפורמת ההודעות הפופולארית WeChat, את תוצאותיה לרבעון הרביעי, בהן החמיצה את צפי האנליסטים. ההכנסות של חברת משחקי הווידאו הגדולה בעולם עמדו בסוף הרבעון על 155.2 מיליארד יואן, על רווח נקי של 27 מיליארד יואן. זאת על רקע ההתמודדת המתמשכת שלה עם הסביבה המאקרו-כלכלית המורכבת והאיום המתמיד מצד הרגולטור המקומי על חטיבת משחקי הווידאו שלה. 

התוצאות של טנסנט הציגו את הקושי של להתאושש משנים קשות שכללו סערה רגולטורית וכלכלית. ברקע, המשקיעים מתמודדים עם אינדיקציות מעורבות באשר למצבה של הכלכלה הסינית, שנאבקת להתאושש מהמשבר שפקד אותה בשל התפרצות נגיף הקורונה. מצד אחד, הממשלה בבייג'ינג עדיין מתמודדת עם שפע של בעיות מבניות, החל במשבר דירות מתמשך וכלה באינפלציה עיקשת. מצד שני, נתונים כלכליים שפורסמו בחודש שעבר, כולל מכירות קמעונאיות, העלו כי תמריצים מצד קובעי המדיניות החלו סוף סוף לתת את אותותיהם.

בנוסף מתמודדת טנסנט עם שורה של אתגרים משלה. החברה מתקשה לשמור על מנויים בתשלום בשירותי הזרמת הווידאו והמוזיקה שלה, וזרוע מחשוב הענן שלה נמצאת בעיצומה של מלחמת מחירים עם עליבאבא ו-JD, בדיוק בזמן שהיא אמורה היתה להתחיל להציג רווחיות. אך מעל לכל עומדת חטיבת משחקי הווידאו, פעם הלחם והחמאה של החברה, שמתקשה לספק את הלהיט הבא. כך למשל, המכירות של המשחק החדש Dream Star ירדו בחודשים האחרונים בשל תחרות עזה עם NetEase. כעת מקווים בחברה שהשקת "Dungeon & Fighter Mobile" תוציא את החברה מהבוץ ותסמל תחילתו של פרק חדש בכל הקשור לעסקי הגיימינג שלה.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות