אופנהיימר: אזהרת הרווח של פריון הפכה אותה לאטרקטיבית לרכישה
בבית ההשקעות אופנהיימר סבורים כי אחרי הורדת התחזיות האחרונה, פריון עשויה להיות אטרקטיבית לרוכשת פוטנציאלית. כך עולה מניתוח שמתפרסמת היום. פריון פרסמה ביום שני השבוע, בפעם השנייה בתוך חודשיים, אזהרת רווח, תוך הורדה נוספת משמעותית בצפי ההכנסות והרווחיות ל-2024 כולה. גם הפעם עדכון התחזית נובע משינוי מדיניות מיקרוסופט בפעילותה מול שותפות הפצה. מיקרוסופט החליטה על הסרת פבלישרים - מהלך בעל משמעות לפעילות החיפוש של פריון. בנוסף, פריון, שמפתחת פתרונות לפרסום דיגיטלי במגוון ערוצים, ציינה בהודעתה כי היא ממשיכה לחוות האטה משמעותית בוורטיקל הווידאו.
התגובה בשוק לא איחרה לבוא: מניית החברה ירדה בכ-28%, כשהיא משלימה ירידה של 70% מתחילת השנה. היום יורדת פריון כעת ב-2.15% במסחר. בעקבות כך, מעדכנן כאמור אופנהיימר את תחזיתו לפריון כלפי מטה, ובבית ההשקעות מניחים כעת כי ההכנסות ב-2024 יגיעו ל-499 מיליון דולר, לעומת צפי קודם ל-602 מיליון דולר.
אופנהיימר מורידים דירוג לפריון ל-Perform ללא מחיר יעד, לאור הורדת התחזית ואי הוודאות השוררת בפעילות החיפוש, וההאטה המתמשכת בפעילות הפרסום. פריון נסחרת כעת במכפיל EBITDA ל-2025 של פי 2.6. לאחר הירידה במחיר המניה, שווי השוק של פריון הגיע ל-416 מיליון דולר, לצד קופת מזומנים של 470 מיליון דולר. ברמות תמחור זה סבורים בבית ההשקעות כאמור כי החברה עשויה למשוך אליה רוכשת פוטנציאלית.
ברבעון השני פריון צפויה להציג הכנסות של 108-106 מיליון דולר - טווח האמצע משקף ירידה של 39% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. אומדן זה נמוך מהתחזית הקודמת של החברה, ל-122-118 מיליון דולר, ומתחת לתחזית הקונצנזוס וזו של אופנהיימר עצמם, של 120 מיליון דולר. הצפי לרווח EBITDA מתואם בטווח של 7.5-6.5 מיליון דולר - נמוך מהתחזית הקודמת של 12-10 מיליון דולר, והוא משקף ירידה ירידה של כ-36% לעומת הרבעון השני של 2023. הצפי הזה נמוך מהתחזית של בית ההשקעות, שהיא 11 מיליון דולר.
בנוסף, פריון הורידה את התחזית שלה ל-2024. כעת החברה צופה הכנסות בטווח של 510-490 מיליון דולר - מתחת לטווח הקודם של 610-590 מיליון דולר, ונמוך משמעותית מהטווח המקורית של 880-860 מיליון דולר. אמצע הטווח המעודכן משקף דעיכה בהכנסות של כ-33% - נמוך מתחזית הקונצנזוס של 602 מיליון דולר. בשורת הרווח EBITDA צופה החברה טווח של 52-48 מיליון דולר (ירידה משמעותית לעומת הטווח הקודם של 78-82 מיליון דולר). אמצע הטווח משקף ירידה של כ- 67% מול שנת 2023. הנהלת פריון מייחסת את הירידה לשינוי מדיניות מיקרוסופט בינג לפעילות החיפוש, ובמידת מסוימת גם להאטה מפעילות פרסום הווידאו.
לאחר השינוי במדיניות התמחור של מיקרוסופט עם שותפי הפצה ברבעון הקודם, החליטה מיקרוסופט ב-31 למאי להסיר מרשת ההפצה שלה פבלישרים מסוימים של שותפי הפצה - מהלך משמעותי לפעילות החיפוש של פריון. כעת, לאחר השינויים האלה ולאחר השינויים במנגנון תמחור הפרסום שיישמה מיקרוסופט ברבעון הקודם, צפויות ההכנסות מהחוזה עם מיקרוסופט בינג להגיע לפחות מ-5% מההכנסות במחצית השנייה של 2024. ההכנסות מפעילות החיפוש צפויות לרדת ל-20% מסך ההכנסות. 15% הנותרים נובעים מעבודה עם מנועי חיפוש אחרים, כמו יאהו.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.נתקעתם? חחחחה. (ל"ת)חי 13/06/2024 16:12הגב לתגובה זו1 0סגור
-
1.עכשיו הכל ברור (ל"ת)דדו 13/06/2024 14:44הגב לתגובה זו1 0סגור