קוואלקום מנסה שוב לרכוש את אוטוטוקס; מציעה מתווה שיקבל את אישור הרגולטורים

קוואלקום התכוונה לשלם 350-400 מיליון שקל עבור אוטוטוקס הישראלית, אבל הרגולטורים הציבו תנאים קשים והעסקה נפלה לפני כחצי שנה; כעת התחדש המו"מ
 | 
telegram
(4)

אוטוטוקס הישראלית שמתמחה בפיתוח שבבי תקשורת לרכבים, היתה אמורה כבר להימכר לקוואלקום, ענקית השבבים שנכנסה בשנים האחרונות גם לעולם שבבי הרכב. אבל העסקה התבטלה לפני כחצי שנה כי הרגולטורים לא אישרו את המיזוג.

הרגולטור האירופאי והרגולטור האמריקאי (ועדת הסחר הפדרלית בארצות הברית FTC) לא אישרו את הרכישה בשל החשש מפגיעה בתחרותיות בתחום השבבים לרכב. בחברה סירבו בעבר להגיב לבדיקה של הרגולטורים, אך גורמים המעורים בפרטים סיפרו לביזפורטל, כי החברות לא חשבו שתהיה בדיקה עמוקה, כי העסקה מצויה מתחת לסף המחזור אותו הציב הרגולטור האירופי בנוגע לעסקאות מסוג זה, וכן כלל לא פוגעת בתחרותיות בענף.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

אלא שהרגולטורים החליטו לעצור את העסקה, דבר שמצד אחד אכזב מאוד את המשקיעים וגרם לדלק רכב של גיל אגמון לרשום ירידת ערך של כ-45% - כ-50 מיליון שקל בהשקעה באוטוטוקס. מצד שני, זה מעיד על החשיבות של אוטוטוקס לענקית השבבים, עד כדי כך שהרגולטורים סבורים שהעסקה משנה את פני התחרות.

כעת מתברר שבחודש שעבר חזרו הצדדים לדבר בניסיון למצוא מתווה שיספק את הרגולטורים. לא ברור מה יהיה השווי בעסקה ואיך היא תיתפר. ייתכן שרק חלק מהפעילות תירכש והשווי ייקטן. כמו כן ייתכן שתהיה עסקה, אבל תחת הגבלות של הרגולטור, דבר שעשוי להשפיע לרעה על השווי.

 

ממה הרגולטור מפחד כל כך?

אוטוקס מייצרת שבבים בטכנולוגיית V2X, המאפשרת למכוניות מסורתיות ואוטונומיות לתקשר עם הסביבה שלהן במטרה למנוע תאונות דרכים. שבבים אלו צפויים היו להשתלב במערך פלטפורמת הרכב המחוברות לענן אותה פיתחה קוואלקום. עיקר הפעילות של קוואלקום בתחום הייתה עד כה באמצעות הרשת הסלולארית, ואילו אוטוטוקס פעלה לייצר תדר ייעודי במטרה לייצר תקשורת ישירה בין רכבים. העסקה היתה אמורה להעניק לקוואלקום דריסת רגל בשני התחומים, התקשורת בין הרכבים עצמם ודרך הרשתות הסלולריות.

הרגולטורים חששו מכוחה הגדול של קוואלקום. רכישת אוטוטוקס היתה מביאה להשתלטות כמעט מוחלטת של קוואלקום על כל שוק טכנולוגיית התקשורת בין הרכבים (V2X), המוערך נכון לסוף שנת 2022 בכ-3.5 מיליארד דולר, ואשר צפוי לצמוח לשוק של כ-19.5 מיליארד דולר עד שנת 2028.

אוטוטוקס אשר נוסדה בשנת 2008 מייצרת מוליכים למחצה בטכנולוגיית פאבלס ומפתחת טכנולוגיות לתקשורת V2X (Vehicle-to-everything communication). הטכנולוגיה של החברה נועדה לסייע במניעת תאונות דרכים ושיפור ניידות כלי הרכב. בחברות מקווים, כי העסקה תסייע להם בפיתוח ושכלול טכנולוגיות התקשורת בין רכבים, תוך קיצור זמני הפיתוח וההטמעה של הטכנולוגיה, במטרה לשפר את יעילות תנועתם של הרכבים וסיוע בבטיחות הנהגים ומשתמשי הדרך.

כיום מעסיקה החברה, אשר יושבת באזור התעשייה של כפר נטר מעל 100 עובדים בישראל, יפן, סין, קוריאה, גרמניה וצרפת. עד כה גייסה החברה כ-120 מיליון דולר, ובעבר הוזכר שמה כמי שעשויה לבצע הנפקה באמצעות מיזוג לתוך ספאק (SPAC) לפי שווי של בין 1.5-2 מיליארד דולר. בין הגופים המרכזיים שהשקיעו בעבר בחברה נמנים גם זרועות ההשקעות של יונדאי מוטורס, סמסונג ומיצואי, כמו גם הקרנות הישראליות מאגמה וג'מיני.

תגובות לכתבה(4):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    סטרטאפ זה מקום שבו עוקצים עובדים
    רונית 06/09/2024 21:21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ידוע שאופציות זה רק נוכלות ותירוץ לניצול עובדים במשכורת נמוכה.
    סגור
  • 3.
    הרכב האוטונומי עדיין רחוק
    מכונאי רכב 25/08/2024 03:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    החברה צריכה הרבה סבלנות
    סגור
  • 2.
    חברה חזקה, תצליח להתגבר
    איש של פאבלס 23/08/2024 19:07
    הגב לתגובה זו
    1 2
    קצת הקדימה את זמנה עם הטכנולוגיה שהשוק עוד לא בשל לקבל אותה, הרגולטורים מונעים רק מאנטישמיות
    סגור
  • 1.
    חברה מצוינת ואנשים מצוינים
    נו ברור 23/08/2024 12:09
    הגב לתגובה זו
    0 2
    וקוואלקום יודעת את זה
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות