קוואלקום מנסה שוב לרכוש את אוטוטוקס; מציעה מתווה שיקבל את אישור הרגולטורים
אוטוטוקס הישראלית שמתמחה בפיתוח שבבי תקשורת לרכבים, היתה אמורה כבר להימכר לקוואלקום, ענקית השבבים שנכנסה בשנים האחרונות גם לעולם שבבי הרכב. אבל העסקה התבטלה לפני כחצי שנה כי הרגולטורים לא אישרו את המיזוג.
לקריאה נוספת
> עסקת אוטוטוקס-קוואלקום מעסיקה את הרגולטורים; האם היא בדרך ליפול?
> עוד עסקה תיפול? הרגולטור האירופאי בוחן את עסקת קוואלקום-אוטוטוקס
הרגולטור האירופאי והרגולטור האמריקאי (ועדת הסחר הפדרלית בארצות הברית FTC) לא אישרו את הרכישה בשל החשש מפגיעה בתחרותיות בתחום השבבים לרכב. בחברה סירבו בעבר להגיב לבדיקה של הרגולטורים, אך גורמים המעורים בפרטים סיפרו לביזפורטל, כי החברות לא חשבו שתהיה בדיקה עמוקה, כי העסקה מצויה מתחת לסף המחזור אותו הציב הרגולטור האירופי בנוגע לעסקאות מסוג זה, וכן כלל לא פוגעת בתחרותיות בענף.
אלא שהרגולטורים החליטו לעצור את העסקה, דבר שמצד אחד אכזב מאוד את המשקיעים וגרם לדלק רכב של גיל אגמון לרשום ירידת ערך של כ-45% - כ-50 מיליון שקל בהשקעה באוטוטוקס. מצד שני, זה מעיד על החשיבות של אוטוטוקס לענקית השבבים, עד כדי כך שהרגולטורים סבורים שהעסקה משנה את פני התחרות.
כעת מתברר שבחודש שעבר חזרו הצדדים לדבר בניסיון למצוא מתווה שיספק את הרגולטורים. לא ברור מה יהיה השווי בעסקה ואיך היא תיתפר. ייתכן שרק חלק מהפעילות תירכש והשווי ייקטן. כמו כן ייתכן שתהיה עסקה, אבל תחת הגבלות של הרגולטור, דבר שעשוי להשפיע לרעה על השווי.
ממה הרגולטור מפחד כל כך?
אוטוקס מייצרת שבבים בטכנולוגיית V2X, המאפשרת למכוניות מסורתיות ואוטונומיות לתקשר עם הסביבה שלהן במטרה למנוע תאונות דרכים. שבבים אלו צפויים היו להשתלב במערך פלטפורמת הרכב המחוברות לענן אותה פיתחה קוואלקום. עיקר הפעילות של קוואלקום בתחום הייתה עד כה באמצעות הרשת הסלולארית, ואילו אוטוטוקס פעלה לייצר תדר ייעודי במטרה לייצר תקשורת ישירה בין רכבים. העסקה היתה אמורה להעניק לקוואלקום דריסת רגל בשני התחומים, התקשורת בין הרכבים עצמם ודרך הרשתות הסלולריות.הרגולטורים חששו מכוחה הגדול של קוואלקום. רכישת אוטוטוקס היתה מביאה להשתלטות כמעט מוחלטת של קוואלקום על כל שוק טכנולוגיית התקשורת בין הרכבים (V2X), המוערך נכון לסוף שנת 2022 בכ-3.5 מיליארד דולר, ואשר צפוי לצמוח לשוק של כ-19.5 מיליארד דולר עד שנת 2028.
אוטוטוקס אשר נוסדה בשנת 2008 מייצרת מוליכים למחצה בטכנולוגיית פאבלס ומפתחת טכנולוגיות לתקשורת V2X (Vehicle-to-everything communication). הטכנולוגיה של החברה נועדה לסייע במניעת תאונות דרכים ושיפור ניידות כלי הרכב. בחברות מקווים, כי העסקה תסייע להם בפיתוח ושכלול טכנולוגיות התקשורת בין רכבים, תוך קיצור זמני הפיתוח וההטמעה של הטכנולוגיה, במטרה לשפר את יעילות תנועתם של הרכבים וסיוע בבטיחות הנהגים ומשתמשי הדרך.
כיום מעסיקה החברה, אשר יושבת באזור התעשייה של כפר נטר מעל 100 עובדים בישראל, יפן, סין, קוריאה, גרמניה וצרפת. עד כה גייסה החברה כ-120 מיליון דולר, ובעבר הוזכר שמה כמי שעשויה לבצע הנפקה באמצעות מיזוג לתוך ספאק (SPAC) לפי שווי של בין 1.5-2 מיליארד דולר. בין הגופים המרכזיים שהשקיעו בעבר בחברה נמנים גם זרועות ההשקעות של יונדאי מוטורס, סמסונג ומיצואי, כמו גם הקרנות הישראליות מאגמה וג'מיני.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
4.סטרטאפ זה מקום שבו עוקצים עובדיםרונית 06/09/2024 21:21הגב לתגובה זו1 0ידוע שאופציות זה רק נוכלות ותירוץ לניצול עובדים במשכורת נמוכה.סגור
-
3.הרכב האוטונומי עדיין רחוקמכונאי רכב 25/08/2024 03:41הגב לתגובה זו1 0החברה צריכה הרבה סבלנותסגור
-
2.חברה חזקה, תצליח להתגבראיש של פאבלס 23/08/2024 19:07הגב לתגובה זו1 2קצת הקדימה את זמנה עם הטכנולוגיה שהשוק עוד לא בשל לקבל אותה, הרגולטורים מונעים רק מאנטישמיותסגור
-
1.חברה מצוינת ואנשים מצויניםנו ברור 23/08/2024 12:09הגב לתגובה זו0 2וקוואלקום יודעת את זהסגור