מיקרוסופט מחפשת חלופות זולות לשיתוף הפעולה עם OpenAI
מיקרוסופט MICROSOFT , אחת מחברות הטכנולוגיה המובילות בעולם, החלה בשינוי אסטרטגי משמעותי במערך הבינה המלאכותית (AI) שלה. על פי דיווחים שפורסמו, החברה מתכננת לשלב מודלים של בינה מלאכותית עצמאיים ואף לשתף פעולה עם ספקי צד שלישי, במטרה להפחית את התלות שלה ב-OpenAI - השותפה המרכזית שלה בתחום זה.
ב-2019 החלה מיקרוסופט בשיתוף פעולה מקיף ומעמיק עם OpenAI - שותפות שהובילה להשקת מודלי GPT בשירותי הענן Azure וביישומי קופיילוט. שיתוף הפעולה סייע למיקרוסופט להוביל את שוק הבינה המלאכותית בתחום העסקי והאישי, בייחוד לאחר השילוב של ChatGPT בכלים כמו וורד ואקסל.
מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נדלה צילום: טוויטר
עם זאת, השימוש הנרחב במודלים של OpenAI הביא גם לעלויות תפעוליות כבדות. לפי הדיווחים, השימוש במודלים האלה מייקר משמעותית את הפעלת השירותים, ומיקרוסופט שואפת לצמצם את העלויות האלה באמצעות פתרונות אלטרנטיביים.
מיקרוסופט החלה לשתף פעולה עם חברות כמו אנטרופיק
מקורות פנימיים חושפים שמיקרוסופט בוחנת שילוב של מודלי AI עצמאיים במוצרים שלה. אחד הצעדים המרכזיים הוא פיתוח טכנולוגיות פנימיות לשירותי הבינה המלאכותית, המיועדות לשמש לצד, או במקום, המודלים של OpenAI. בנוסף, מיקרוסופט החלה לשתף פעולה עם ספקי AI צד שלישי, כולל חברות מובילות כמו אנטרופיק ו-Cohere, מתוך כוונה להוסיף גמישות ושילוביות לפתרונות שמוצעים למשתמשים.- פיצ׳ר חדש ב-ChatGPT: תזמון תזכורות ומשימות חזרתיות
- גוגל תחת מתקפה: OpenAI פותחת את שירות החיפוש לכולם
המוצר המרכזי שבו מתמקדת האסטרטגיה החדשה הוא Microsoft 365 Copilot, שמציע כלים מבוססי בינה מלאכותית לייעול העבודה המשרדית. מיקרוסופט מתכננת להרחיב את היכולות של קופיילוט באמצעות שילוב של מודלים מגוונים, שיאפשרו התאמה טובה יותר לצרכים עסקיים ייחודיים, תוך הפחתת העלויות הכרוכות בשימוש ב-GPT.
אחת הסיבות המרכזיות למהלך זה היא הרצון של מיקרוסופט להפחית את העלויות הכרוכות בשימוש בפתרונות OpenAI, בייחוד לאור הזינוק בצריכת ה-AI בקרב לקוחות עסקיים. מעבר לפתרונות עצמאיים ולספקי צד שלישי עשוי לחסוך לחברה מיליוני דולרים בשנה, ולהפוך אותה לתחרותית יותר בשוק העולמי. בנוסף, הגיוון של הפתרונות מבטיח למיקרוסופט שליטה רבה יותר בטכנולוגיות שהיא מציעה ללקוחותיה, ומפחית את הסיכון העסקי הכרוך בתלות בלעדית בשותפה אחת.
המהלך של מיקרוסופט עשוי לשנות את מפת הבינה המלאכותית בכמה אופנים: תחרות מוגברת - השוק עשוי לראות תחרות גוברת בין OpenAI לבין ספקי בינה מלאכותית חדשים שמיקרוסופט תשתף עמם פעולה. חדשנות טכנולוגית - הגיוון במודלים יכול לעודד פיתוח של טכנולוגיות בינה מלאכותית חדשות ומתוחכמות יותר. השפעה על לקוחות - הלקוחות של Microsoft 365 עשויים ליהנות משירותים מותאמים יותר וממחירים תחרותיים יותר.