סוכני הבינה המלאכותית מביאים איתם יכולות טכנולוגיות מתקדמות שיכולות לבצע פעולות מורכבות עבור המשתמשים, ובכך להפחית את הזמן המושקע במשימות חזרתיות. משימות כמו הגשת דו”חות , חיפוש מידע ותיאום פגישות – יהפכו לפשוטות ומהירות יותר בעזרת הסוכנים החכמים. מה יקרה
עם הצ׳אטבוטים האלה ב-2025? פרוייקט
מרינר של גוגל בפעולה: הפוטנציאל גדול וכולם מתחרים עליו (צילום: רשתות חברתיות)
סוכנים שיעשו את העבודה בשבילנו
חברות ענק כמו אנבידיה, גוגל, מיקרוסופט, סיילספורס ואנתרופיק משקיעות רבות בפיתוח סוכני AI וטוענות כי
מדובר בצעד הבא בעולם הבינה המלאכותית. סוכנים אלה נועדו לשנות את הדרך שבה אנו מתייחסים לטכנולוגיה – החל משיפור ביצועי עובדים ועד להפחתת עלויות תפעוליות בארגונים. לדוגמה, מיקרוסופט דיווחה על שיפורים משמעותיים בעקבות הטמעת מערכת ה-Copilot אותה פיתחה בעצמה. לפי
צ’ארלס למאנה, סגן נשיא החברה לחטיבת הבינה המלאכותית, השימוש בסוכנים חכמים הוביל לעלייה של 36% בהצלחה של עובדים לפתרון בעיות IT בצורה עצמאית, במקום לפנות לטכנאי הממונה, כמו גם גידול של 9.4% בהכנסות הממוצעות לסוכן מכירות. כמו כן, זמני הטיפול במקרי משאבי אנוש
התקצרו משמעותית.
איך זה עובד בפועל?
הכוח האמיתי של סוכני AI מתבטא במתן פתרונות מקיפים ומהירים למשימות מורכבות. דוגמה טובה לכך היא תהליך הזמנת טיסה: אם תבקשו מהעוזר האישי שלכם לבדוק טיסות, הוא יפעיל מספר סוכנים חכמים. הסוכנים יבדקו
את לוח הזמנים שלכם, את העדפותיכם האישיות, ואפילו את המגבלות התקציביות שלכם באמצעות אפליקציות פיננסיות. לבסוף, הם יחזרו עם רשימה מסודרת של טיסות שמתאימות בדיוק לצרכים שלכם. סוכני בינה מלאכותית ישמשו אותנו בחיים האישיים כמו גם בחיים המקצועיים ביומיום. זה הצפי
לשנה הקרובה.
Google ו-Microsoft דוחפות את המוצר קדימה
אחד מהפיתוחים המסקרנים בתחום הוא פרויקט מרינר של גוגל. מדובר באב-טיפוס ניסיוני המאפשר לסוכני AI לנווט ברשת ולבצע משימות מורכבות באמצעות דפדפן כרום. בגרסה הניסיונית שהוצגה, המערכת
הצליחה לקרוא נתונים מתוך מסמך גוגל Sheets, לנווט לאתרי חברות, ולאסוף כתובות דוא”ל רלוונטיות – כל זאת באופן אוטומטי. גוגל הצהירה כי הטכנולוגיה עדיין בשלביה הראשונים, אך הביצועים ישתפרו במהירות הן מבחינת דיוק והן מבחינת מהירות. גם אפל, עם סירי המוכרת, מצטרפת
למהפכה. החברה הכריזה כי בגרסאות הבאות, סירי תוכל לבצע משימות מורכבות יותר כמו בדיקת זמן נחיתת טיסות, חישוב זמני נסיעה בהתבסס על מצב התנועה, ומתן המלצות מדויקות לזמן היציאה. קלוד הוא מודל בינה מלאכותית מתקדם שפותח על ידי חברת אנתרופיק. המודל נקרא על שמו של
קלוד שאנון, ״אבי תורת האינפורמציה״, והוא נועד לספק פתרונות חכמים ואינטואיטיביים במגוון רחב של תחומים, תוך דגש על שימוש אתי ומבוקר בטכנולוגיה. קלוד הוא סוכן אישי שיכול לכתוב קוד במהירות ובאיכות גבוהה ביחס למתחרים, כך לפי משתמשים. לדברי אנתרופיק, קלוד נועד להיות
עוזר אישי שמייעל תהליכים בעבודה, כזה שאפשר גם ללמד אותו דברים ומאוחר יותר הוא ידע להשתמש בהם.
אבל – שינוי הרגלים לוקח זמן
כמו כל טכנולוגיה חדשה, סוכני AI ידרשו הסתגלות. שינוי הרגלים בחברות לוקח זמן, אך הפוטנציאל של סוכני הבינה המלאכותית
לשנות את חיי היומיום עצום. אם אנשים יתחילו לקבל תגובות מהירות, מדויקות ומשמעותיות, הם ישנו את דפוסי השימוש שלהם בטכנולוגיה. למרות הפוטנציאל הטמון בסוכני הבינה המלאכותי, לא כדאי לצפות שסוכני AI מתקדמים יכבשו את השוק מיד עם תחילת השנה החדשה. המהלך צפוי להתחיל
בשימושים בסיסיים, כמו אוטומציה של תהליכי תקשוב או משימות יומיומיות בארגונים.