רכב חשמלי
צילום: Waldemar Brandt on Unsplash

מסירות רכב סין: BYD בה מושקע באפט עקפה את טסלה ב-30 אלף רכבים

נתוני מכירות הרכבים הסיניים משקפים המשך מעבר לרכב החשמלי עם זינוק של 180% ברכבים מסוג זה לעומת השנה המקבילה, לעומת עליה של 4.7% בכלל השוק; BYD מכרה מעל 87.4 אלף רכבים, טסלה הסתפקה ב-56.5 אלף
גיא טל |

סין פרסמה את נתוני מכירת הרכבים לחודש בפרואר שעלו ב-4.7% משנה קודם לכן ל-1.27 מיליון כלי רכב, כשסגמנט ה"אנרגיה החדשה" (NEV) הציג ביצועים טובים במיוחד, עם זינוק של 180% ל-272 אלף כלי רכב בחודש. מכירות הרכב הכלליות מציגות ירידה של 39% ביחס לחודש ינואר, עקב עיתוי החגים הסיני.

החברה המובילה במכירת כלי רכב מן הסוג הזה היא BYD BYD CO LTD H SHS , בה משקיע וורן באפט, שמסרה 87,473 רכבים היברידים ורכבים חשמליים. טסלה TESLA INC אחריה עם 56,515 רכבים שיוצרו במפעל בסין, 23,200 לשוק הביתי ו-33,315 שיוצאו. יש לציין שמכירי רכבי טסלה גבוהים על פי רוב מאלה של מתחרתה. חברות נסחרות נוספות הפעילות בשוק הרכב החשמלי בסין הן לי אוטו LI AUTO INC , קספנג XPENG וניו NIU TECHNOLOGIES , שלושתן ביחד מכרו 20,770 רכבים.

קווי דונגשו, פקיד סיני בכיר לעניני תחבורה אמר כי מכוניות האנרגיה החדשה (NEV) מהוות הזדמנות בסין, וכי על יצרני הרכב לקפוץ על ההזדמנות הזו. עוד הדגיש הפקיד את חשיבות העמידה ביעדי הייצור על אף אתגרי שרשרת האספקה ועליית מכירי הרכיבים הנחוצים לייצור. מחיר הניקל, שהיום חצה את רף המאה אלף דולר לטון והוא רכיב חיוני בתעשיית הרכב. דונגשו סבור שמחירו יתייצב בהמשך השנה כיון שרוסיה איננה המקור היחידי למתכת המשמשת לבטריות של הרכבים החשמליים. עוד הוא אמר כי מחירי החומרים העולים ימירצו את תעשיית המחזור. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה