מתקשות? יצרניות ה-EV מתאמצות לגייס מזומנים כדי להרגיע את המשקיעים
סטארטאפי המכוניות החשמליות (EV) שפרצו לשוק בתקופה בה הריביות היו נמוכות, היעדר בעיות תזרימיות ועליות חדות בשווקים, מתאמצים כעת להוכיח שהם יכולים לשרוד בתנאי שוק קשים יותר זאת כמובן בהנחה שהם לא פשטו את הרגל כבר. אבל האתגר העיקרי המשותף לרוב החברות הללו זה המזומנים.
המנהלים של לוסיד, ריביאן וניקולה פירטו השבוע אודות התוכניות לצמצום העלויות של כל אחת מהן תוך ניסיון להגדיל את הפעילות ולהתחיל לרשום לראשונה רווחים. המאמצים הללו כללו בין היתר קיצוץ משרות ושינוי סדרי עדיפויות. כל זאת בזמן שקצב החדירה של רכבי ה-EV איטי מהצפוי ולאחר שהחברות הוציאו מיליארדים בניסיון להאיץ את חדירת כלי הרכב לשווקים בניסיון להיות ראשונים. ההאטה, כמו גם התחרות הגוברת, השפיעה אפילו על ענקית ה-EV האמריקאית טסלה, שנמצאת בעיצומו של ארגון מחדש עולמי הכולל פיטורי כ-10% מכוח העבודה שלה.
אנליסטים בוול סטריט התייחסו למצב הנוכחי של שוק הרכבים החשמליים כאל "חורף ה-EV", או באופן אופטימי יותר כהאטה זמנית שיצרניות הרכב יצטרכו להתגבר עליה כדי לרשום רווחים בטווח הארוך. "רכישת רכבי ה-EV בארה"ב הגיעה ככל הנראה לכיס אוויר לאחר שהושקעו מאמצים רבים בהתחלה ופחות כעת", כתב אנליסט Citi איתי מיכאלי. "המצב לא ישתנה בן לילה, אבל אנחנו רואים סיבה לאופטימיות במהלך 12-18 החודשים הבאים".
ריביאן RIVIAN AUTOMOTIVE +2.2% RIVIAN... 10.24 +2.2% סגירה:0 פתיחה:10.01 גבוה:10.57 נמוך:10 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: נמצאת בסדרת מהלכים לקיצוץ עלויות כבר חודשים. היא קיצצה בעובדים, אירגנה מחדש את המפעל שלה באילינוי כדי להגביר את היעילות והשהתה את הייצור במפעל חדש בשווי מיליארדים בג'ורג'יה. הצעד האחרון צפוי לחסוך יותר מ-2.25 מיליארד דולר בהוצאות, כולל ההשפעה של התחלת הייצור של הדור הבא של רכב ה-R2 של ריביאן במפעל הנוכחי שלה באילינוי. החברה דיווחה כי נכון לסוף חודש מרץ היו ברשותה מזומנים, שווי מזומנים והשקעות לטווח קצר של 7.86 מיליארד דולר במזומנים, עם נזילות כוללת של יותר מ-9 מיליארד דולר.
לוסיד LUCID GROUP +1.94% LUCID GROUP 2.1 +1.94% סגירה:0 פתיחה:2.06 גבוה:2.15 נמוך:2.06 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מצדה סיימה את הרבעון הראשון עם כ-4.6 מיליארד דולר במזומנים, שווי מזומנים והשקעות, עם נזילות כוללת של כ-5.03 מיליארד דולר. מנכ"ל החברה אמר שהוא מעולם לא היה אופטימי יותר, זאת למרות למרות בעיות ביקוש קשות, הפסדים משמעותיים וצרכי הון. החברה גייסה לאחרונה מיליארד דולר משלוחה של קרן ההשקעות הציבורית של ערב הסעודית, בעלת המניות הגדולה ביותר שלה. ריביאן ולוסיד דיווחו שתיהן על הפסדים גדולים יותר ברבעון הראשון ממה שציפתה וול סטריט.
מנגד ניצבת ניקולה NIKOLA CORPORATION -0.49% NIKOLA... 2.02 -0.49% סגירה:0 פתיחה:2.03 גבוה:2.07 נמוך:1.95 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: שלמעשה עקפה במעט את צפי האנליסטים בשוק עם הפסד של 9 סנט למניה במהלך שלושת החודשים הראשונים של השנה, אבל ההכנסות שהסתכמו ב-7.5 מיליון דולר היו פחות ממחצית ממה שציפו האנליסטים. שלא כמו ריביאן ולוסיד, ניקולה מתמקדת אך ורק בכלי רכב מסחריים ולא ברכבים פרטיים. סמנכ"ל הכספים של ניקולה אמר שהחברה צריכה להוזיל את העלויות שלה, תוך המשך הרחבת המכירות שלה, כולל הורדת מחירים פוטנציאלית ללקוחות גדולים כדי לתפוס נפח. נכסי החברה כללו 469.3 מיליון דולר לסוף הרבעון הראשון, המורכב בעיקר ממזומנים ושווי מזומנים של 345.6 מיליון דולר ומלאי משאיות של 61.3 מיליון דולר.
המניות של כל החברות הללו נסחרות בקרבת שפל של כל הזמנים, כאשר מניית ניקולה - שפעם היו מוערכות יותר מפורד מוטור - נסחרת בפחות מדולר אחד למניה. זה מעמיד את החברה בסיכון של מחיקה מהמסחר בנאסד"ק, שממנו המנהלים מנסים להימנע באמצעות פיצול מניות (ספליט) הפוך שצריך לקבל אישור של בעלי המניות.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.סין שולטת בעלויות ייצור הסוללותעושה חשבון 11/05/2024 02:15הגב לתגובה זו1 0המפתח לקידום אנרגיה ירוקה -ייצור סוללות זולות ללא מונופול של מדינה או חברה .סגור