ביטוחי הרכב זינקו 30% בשנתיים והיו צפויים לרדת - זה לא יקרה
יוקר המחייה מגיע לביטוחים – ביטוחי הרכב, הדירה הבריאות והחיים ימשיכו להתייקר ב-2024. "שנת 2024, עומדת להיות שנה קשה מאוד בענף הביטוח", צופה אמנון גור בעלים ומנכ"ל גור קבוצת ביטוח. "אנו צופים האטה בפעילות הביטוח כתוצאה מהמצב הכלכלי של אזרחי מדינת ישראל. שכן שוק הביטוח מהווה תמונת מראה לכלכלה הישראלית, כלכלה שכרגע לפחות על פי התחזיות לא מבשרת טובות".
איך זה משפיע על מכירות הביטוח?
"אנחנו מבטחים את רוב חברות ההייטק בישראל, ויש להם פחות ביטוחי פנסיה ואנו רואים ירידה בביטוחי המשרדים. בגלל ההאטה הכלכלית יש האטה בכמות הפוליסות שנמכרות והתייקרות בסכומי הביטוח של הפוליסות החדשות. נכון לכרגע שוק הביטוח הולך ומתייקר. כל מבטחי המשנה בחו"ל מייקרים מחירים ובעסקים גדולים מאוד הם מדירים את רגליהם מישראל או דורשים פרמיה עצומה שמוליכה באופן ישיר על עלויות הביטוח".
הביטוחים שלנו יתייקרו
לכאורה לא אמור להיות קשר בין המלחמה לבין ביטוחים שוטפים, אבל מהדברים עולה שתהיה לכך השלכה על מבטחי משנה וכן יהיו השפעות ספציפיות. הדוגמה הכי מוחשית היא בתחום ביטוחי הרכב. אלו התייקרו ב-30% בשנתיים האחרונות ויש דגמים שביטוח הרכב גם התייקר ב-40% ומעלה. הסיבה היא עלייה דרמטית בגניבות ועלייה בעלות של חלקי החילוף על רקע שיבושים במערכת האספקה ומחסור בחלקים.האם נמשיך לחוות עלייה חדה בתשלומי הביטוח על הרכב? "אנו רואים עלייה חדה בפרמיה שמשלמים לקוחותינו על ביטוח רכב", משיב גור.
"אני לא צופה הוזלה בדמי הביטוח שישולמו בגין ביטוח רכב ב- 2024", צופה אייל טולדנו, סמנכ"ל בכיר ומנהל אגף ביטוח כללי-פרט באיילון בשיחה עם ביזפורטל. לדבריו "אנחנו אחרי שנתיים מאוד קשות בענף ביטוח הרכב. כל החברות ללא יוצא מהכלל הפסידו כספים על ביטוח זה בשנתיים האחרונות. הענף הפסיד כ- 1.54 מיליארד שקל ב- 2022 ובתשעת החודשים הראשונים של 2023 אומנם צומצם במקצת ההפסד אך הוא עדיין עומד על כ- 0.5 מיליארד שקל".
מדוע נרשמו ההפסדים הכבדים?
טולדנו: "בעקבות הקורונה היה מחסור עולמי חמור בחומרי הגלם של ענף הרכבים ועלות הרכיבים התייקרה. גם המלחמה בין רוסיה לאוקרינה השפיעה מאוד וייקרה את עלות החלקים. זה הוביל לתופעת גניבות מאוד חריפה במהלך השנתיים האחרונות. מכיוון שתעריפי הביטוח לא היו מותאמים לסיכון וראינו שתשלומי הגביות שלנו בגין התביעות עלו מעל הפרמיות שקיבלנו זה ייצר הפסד".
האם גם במלחמה תופעות גניבות הרכבים ממשיכה?
טולדנו: "מתחילת המלחמה ראינו ירידה דרמטית בגניבות. רוב הגניבות של הרכבים הולכו לאזור יהודה ושומרון הנוכחות של הצבא באזורי יהודה ושומרון הקטינו את מספר הגניבות. קיווינו שהתופעה מודרה, אך לצערנו כעת אנו רואים שקצבי הגניבות חוזרים למצב אותו אנו מכירים מהעבר. הגניבות חזרו בשל כך שחלק ממשחטות הרכבים עברו לתוך תחומי הקו הירוק".
אז דמי ביטוח הרכב אותה משלמת כל משפחה ימשיכו להתייקר?
טולדנו "המחירים לא ירדו. התעריפים לא יעלו דרסטית כמו העלייה אותה ראינו בשנתיים האחרונות, אך בגלל הגניבות מהשטחים והמשבר מול החו'תים בים האדום שמשפיע על עלויות השילוח של רכבים וחלקים לרכב מחירי הביטוח ימשיכו לעלות. גם נושא הרכב החשמלי מבחינת חברות הביטוח הינו סוג של תיבת פנדורה אותה אנו ממשיכים ללמוד".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
14.ממשלה לא מתפקדתאלישע 04/07/2024 10:59הגב לתגובה זו1 0ואנחנו הקורבנות שלה בכל היבט: חינוך, בריאות, יוקר דיור, יוקר מחייה בכל תחום, חרם על ישראל ועוד ועודסגור
-
13.מדינת ישראל על סף פשיטת רגל (ל"ת)הרצל טעה 23/01/2024 12:12הגב לתגובה זו1 0סגור
-
12.ביבי זה אסוןביבי זה אסון 14/01/2024 06:57הגב לתגובה זו2 3אסור לתת לפועלים פלסטינים לחזור לעבוד בארץ , חברות הביטוח חזירות ,לא היו גניבות כבר חודשים אבל הן רק רוצות למצוץ מהציבור כסף . היכן המפקח על הביטוח ???סגור
-
11.כשהממשלה מושחתת כולם גונבים! (ל"ת)חיים 14/01/2024 02:36הגב לתגובה זו2 2סגור
-
10.בפוליסות חדשות מנקים מירידת הערך לא 3 אלא 3 אחוז משווי הרכבמוטי 14/01/2024 02:34הגב לתגובה זו1 0מה שאומר שעל רכב חדש שעולה 150 אלף ועושה תאונה ויש ירידת ערך של 4500ש"ח חברת הביטוח לא תשלם על ירידת הערך בכלל.הם עושים חוק לעצמם וצוחקים על בתי המשפט.והמפקח על הביטוח צוחק כל הדרך אל העבודה שתהיה לו אצל חברות הביטוח.בקיצור גנביםצעם רישיון!!!סגור
- טען עוד
-
9.בגלל השופטים השמאלנים אנחנו מממנים מכוניות לאבו מאזןמשה 13/01/2024 20:33הגב לתגובה זו7 5כל הגנבים משוחררים והמשטרה והאזרחים נותרים חסרי אונים.סגור
-
8.קשקוש. קרטל של חברות הביטוח שמנפחים פרמיות לחינם (ל"ת)מומו 13/01/2024 20:30הגב לתגובה זו11 2סגור
-
7.התעריפים ממשיכים לעלות - קונים מניות ביטוחי רכביריב 13/01/2024 19:13הגב לתגובה זו5 0אני מניח שהדוחות הקרובים של ליברה, ווישור ואיידיאיי לרבעון 4 יהיו מצויינים כשהתעריפים רק עולים וכמות הגניבות ירה בזמן המלחמה. האפקט אמור להמשך לתוך שנת 24' לפחות לרבעונים הראשונים.סגור
-
6.משחטות הרכב עברו לתוך הקו הירוק???אלון 13/01/2024 18:25הגב לתגובה זו3 1מה זה אומר? שהשב קונה עכשיו את החמולות במגזר תמורת גניבת רכב?סגור
-
5.למה לא בודקים מי בעל הרכב במחסומים?מעשה פשוט 13/01/2024 16:34הגב לתגובה זו2 1בדיקה של חצי דקה במסופון עושים תחקור שאלות ואפשר להוריד את אחוז הגניבות.סגור
-
4.בן גביר נכשל בגדול בתחום גניבות הרכבעוזי 13/01/2024 15:42הגב לתגובה זו9 3השר לבטחון פנים אחראי ישירות על המחדל של גניבות מישראל לרשות הפלשתינית. אסור לאשר כניסת עובדים או אזרחים של הרשות לשטח ישראל. נסתדר בלעדיהם.סגור
-
מי שהביאו אותנו לקטסטרופה זה גנץ גלנט והרמטכ''למשה 13/01/2024 23:48הגב לתגובה זו3 0בן גביר, סמוטריץ' והליכוד הם היחידים שמתנגדים להכנסת הפועלים. אבל לשמאלנים כמוך העובדות לא משנות כלום.סגור
-
לא רק בזה הוא נכשל, למעשה לא הצליח בכלום, למעט פילוג וש (ל"ת)אייל 13/01/2024 18:26הגב לתגובה זו2 4סגור
-
כישלון מוחץמשה 13/01/2024 16:47הגב לתגובה זו1 4לא רק בתחום הזה הוא נכשלסגור
-
3.אם אפשר להרוויח יותר ולעשוק את המבוטחים אז הם עושים זאתדוד 13/01/2024 14:11הגב לתגובה זו12 0כנראה שלא מפקחים על המחירים כי אין מוטיבציה לעשות זאת אולי הפוך למה לריב איתם אולי בעתיד נזדקק להם לג'ובסגור
-
2.שישימו מחסומים לכוון השטחים לא רק ליציאה לישראלמומי 13/01/2024 12:16הגב לתגובה זו12 0וגם מסוקים לשעת צרה וגם ביטחונית למרדפים אחרי מחבלים בעקבות פיגועיםסגור
-
1.חברות הביטוח כרגיל מנצלות את המצב (ל"ת)דן 13/01/2024 12:07הגב לתגובה זו16 3סגור