מסטר ביסט (X)מסטר ביסט (X)

מיסטר ביסט רוצה להפוך לאימפריה: האם שווי של 5 מיליארד דולר מוצדק?

היוטיובר המצליח בעולם מגייס מאות מיליונים - פעילות של שוקולדים, תוכניות ריאליטי ומחשבות על רכישת טיקטוק - לא מוגזם?

רוי שיינמן | (1)

ג'ימי דונלדסון, המוכר כמיסטר ביסט, לא מסתפק בלהיות היוטיובר המצליח בעולם – עכשיו הוא רוצה להפוך גם לטייקון עסקי רציני. הוא מנסה לגייס כמה מאות מיליוני דולרים, כשהשאיפה היא ששווי העסק שלו יקפוץ לכ-5 מיליארד דולר. השאלה הגדולה היא – האם הוא באמת שווה את זה, או שזה ניסיון להרים גיוס מנופח על סמך הייפ?


היוטיובר שהפך לתאגיד – לא עוצר לרגע

למי שלא מכיר, מיסטר ביסט הוא לא רק יוצר תוכן – הוא תופעה תרבותית. הסרטונים שלו, שבהם הוא מחלק סכומי כסף הזויים (כולל מיליוני דולרים) ומקיים אתגרים מטורפים, צברו מיליארדי צפיות. אבל בזמן שיוטיוב הפך אותו לאחד השמות הגדולים בעולם, הוא כבר מזמן לא חי רק מפרסומות.


דונלדסון הרחיב את הפעילות העסקית שלו הרבה מעבר למסך – הוא השיק מותג שוקולד מצליח בשם Feastables, נכנס לתחום החטיפים עם Lunchly, הפעיל רשת המבורגרים (MrBeast Burger), והקים חברת הפקות ענקית שמתמחה ביצירת תוכן בקנה מידה שעוד לא נראה ביוטיוב. עכשיו הוא רוצה לקחת את כל זה צעד קדימה – עם גיוס הון שיאפשר לו להפוך את עסקיו לאימפריה בקנה מידה עולמי.


אבל לא הכל ורוד: ההימור הגדול על Beast Games

אחד הניסיונות השאפתניים ביותר שלו היה תוכנית הריאליטי Beast Games, שהופקה עבור Amazon Prime Video. אמזון השקיעה 100 מיליון דולר בהפקת העונה הראשונה, אבל דונלדסון עצמו טוען שהוא הפסיד עליה "עשרות מיליוני דולרים" כי פשוט שפך עליה יותר מדי כסף. המטרה שלו הייתה ליצור את הריאליטי הכי מטורף שנעשה אי פעם – אבל השאלה היא האם זה באמת מהלך חכם מבחינה עסקית, או שהוא מתפזר יותר מדי?


אמזון אישרה עונות נוספות, אבל עדיין שוקלת איך לממן אותן. העסקה המקורית דיברה על יותר מ-250 מיליון דולר לשתי עונות נוספות – וזה חתיכת סכום שיכול להפוך כל ריאליטי להשקעה בסיכון גבוה.


מה הלאה? אולי רכישה של טיקטוק

בנוסף, דווח כי דונלדסון מעורב בדרך כלשהי בניסיון לרכוש את טיקטוק. נכון לעכשיו, לא ברור אם הוא מחפש להיות בעלים או רק שותף קטן במהלך. מה שכן, אם זה נכון, מדובר באחד המהלכים הכי שאפתניים שראינו מיוצר תוכן. זה אומר שהוא רוצה להיות לא רק כוכב – אלא גם אחד מבעלי השליטה בפלטפורמה שמעצבת את העתיד של התוכן הדיגיטלי.


שאלות ותשובות: מיסטר ביסט והצעד הבא שלו

איך יוטיובר בכלל מגיע לשווי של 5 מיליארד דולר?

שאלה טובה. זה לא שהערוץ שלו שווה 5 מיליארד דולר בפני עצמו – אבל כל העסקים שמסביבו מייצרים יחד מכירות של מאות מיליוני דולרים בשנה. הוא הצליח להפוך את המותג שלו לסופר חזק, וכל מוצר שהוא משיק נמכר כמו משוגע. חברות שמצליחות לייצר הכנסות כאלה מקבלות הערכת שווי גבוהה, וזה מה שהוא מנסה לעשות.


מה הקטע עם Beast Games – איך הוא הפסיד כסף על זה?

למרות שאמזון שמה 100 מיליון דולר, דונלדסון רצה שהתוכנית תהיה הכי מרשימה שאפשר – אז הוא הוציא מהכיס שלו עוד עשרות מיליוני דולרים. הבעיה היא שההשקעה לא בטוח תוחזר, כי עדיין לא ברור כמה כסף אמזון מוכנה להשקיע בעונות הבאות. זו דוגמה טובה לאיך לפעמים הוא מתנהל בצורה רגשית ולא עסקית נטו.


זה לא קצת מסוכן להיכנס לעסקי המדיה ככה?

חד משמעית כן. לנהל ערוץ יוטיוב זה דבר אחד, אבל להיכנס לעסקי ההפקות עם תקציבים של מאות מיליונים זה משהו אחר לגמרי. טלוויזיה וריאליטי זה עולם מסוכן – הרבה הפקות יקרות נכשלות, והשאלה היא אם מיסטר ביסט מספיק מחושב כדי לנווט את זה נכון.

כל הכותרות


מה ההבדל בין מיסטר ביסט ליוטיוברים אחרים?

רוב היוטיוברים חיים מפרסומות וחסויות, אבל דונלדסון בנה מותג שמרוויח ממכירת מוצרים, הפקות, והתרחבות לעולמות נוספים. הוא בין הבודדים שהצליחו להפוך ליוצרים עצמאיים בלי להיות תלויים לגמרי ביוטיוב או בספונסרים.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

איך יוטיוברים אחרים יכולים ללמוד ממנו?

להבין שהכסף האמיתי נמצא מחוץ ליוטיוב. מיסטר ביסט בנה אקו-סיסטם שלם של עסקים שמזינים אחד את השני – החטיפים והשוקולד נמכרים בזכות הפופולריות של הערוץ, והוא דוחף את הצופים לקנות דרך התוכן שלו. כל יוטיובר שחושב קדימה צריך לבנות מותג סביב עצמו ולא להסתמך רק על פרסומות.


מה קרה עם עסק ההמבורגרים שלו?

MrBeast Burger התחיל כהצלחה מסחררת, אבל מהר מאוד החלו להגיע תלונות על איכות האוכל והשירות. זה גרם לסכסוך משפטי עם השותף התפעולי של העסק, ובעצם מראה שלא כל מה שהוא נוגע בו הופך לזהב.


למה הוא מתעניין בטיקטוק?

טיקטוק היא פלטפורמה מטורפת עם קהל צעיר ואדיר. אם הוא באמת מעורב בניסיון לרכוש אותה, זה אומר שהוא חושב קדימה ומנסה להבטיח שלא יהיה תלוי רק ביוטיוב. אם הוא ישיג נתח משמעותי בטיקטוק, זה יכול להפוך אותו לאחד האנשים הכי חזקים בתעשיית התוכן הדיגיטלי.


אז מה הסיכוי שהגיוס יצליח?

זה תלוי בכמה משקיעים יאמינו שהוא יכול להמשיך לצמוח בקצב כזה. אם הוא יצליח לשכנע אנשים שהמותג שלו רק בתחילת הדרך ושיש לו עוד הרבה מה לפתח – הוא כנראה יצליח לגייס את הסכום שהוא מחפש. אם לעומת זאת יראו שהוא כבר הגיע לשיא שלו, זה יהיה יותר קשה.



אז מה הקטע של מיסטר ביסט – גאון עסקי או סיכון מוגזם?

מיסטר ביסט מצליח לייצר עניין אדיר סביב כל מה שהוא עושה. מצד אחד, הוא נחשב ליוצר הכי גדול בעולם עם מודל עסקי שמכניס לו מאות מיליונים. מצד שני, הוא לוקח סיכונים עצומים, ולפעמים נראה שהוא מתנהג כמו יזם שיותר מתלהב מהרעיון מאשר מהמספרים.


אם הגיוס יצליח, הוא יוכל להפוך לשחקן מרכזי בעולם העסקים ולא רק ביוטיוב. אם זה ייכשל, הוא יצטרך לחזור למודל הישן שבו התוכן הוא המקור העיקרי להכנסות. כך או כך, מדובר ביוצר תוכן שממציא את עצמו מחדש כל הזמן – ואין ספק שיהיה מעניין לראות לאן זה הולך

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    איכותן 27/02/2025 12:32
    הגב לתגובה זו
    צרכני תוכן ששורף לאנשים את המשטב הכי יקר והכי לא מוערך הזמן.מה ההבדל בין זה לטלויזיה מלבד הצנזורה המגבילה בטמבלויזיה!